کد مطلب: 

180005

دستبرد هکرهای نوجوان به 30 حساب بانکی

دو پسر نوجوان به بهانه فروش بازی کلش آف کلنز، حساب بانکی 30 نفر را خالی کردند. متهمان با درگاه جعلی بانک اطلاعات حساب طعمه‌های خود را به دست آورده بودند.
دستبرد هکرهای نوجوان به 30 حساب بانکی

به گزارش سیتنا به نقل از جام‌جم، روزهای پایانی تیر امسال مرد جوانی با حضور در پلیس فتای استان مرکزی از مدیر یک سایت اینترنتی به اتهام سرقت موجودی حساب بانکی‌اش شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: علاقه بسیاری به بازی کلش آف کلنز داشتم.

بنابراین هنگام رصد در فضای مجازی با سایت اینترنتی‌ای روبه‌رو شدم که بازی اینترنتی کلش آف کلنز را به قیمت پایین‌تر از سایت‌های دیگر می‌فروخت. وسوسه شدم تا از این سایت خرید کنم.

در این سایت ثبت‌نام کردم و مبلغ را به حساب مدیر سایت فروش اینترنتی واریز کردم و قرار شد تا چند ساعت برنامه را نصب کنم، اما موفق به این کار نشدم و همان جا بود که به فعالیت این سایت فروش شک کردم.اینترنتی با مدیر آن مکاتبه کردم که پاسخگو نبود. حتی تلفن همراه درج شده در سایت مورد نظرهم خاموش بود.

وی اضافه کرد: بعد از آن پیامکی از بانک دریافت کردم که متوجه شدم دو میلیون و 400 هزار تومان از حسابم برداشت شده است. با حضور در بانک و بررسی موضوع متوجه شدم حسابم اینترنتی خالی شده و وارد یک درگاه جعلی بانک شده‌ام که همین موضوع باعث شده فردی به حسابم نفوذ کرده و این مبلغ را برداشت کند. دیگر اطمینان یافتم که صاحب همین سایت اینترنتی باید به حسابم دستبرد زده باشد.

پس از این شکایت ماموران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی را آغاز کردند تا این که به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد کاربری که این سایت را راه‌‌اندازی کرده در شهرهای همجوار این استان دست به این کار زده است. ماموران فتا با هماهنگی قضایی روز‌های پایانی مرداد امسال به خانه متهم اعزام شده و متهم 17 ساله را دستگیر کردند.

ماموران در بازرسی از خانه وی سه دستگاه گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ را که در آن اطلاعات حساب 30 نفر که او حسابشان را خالی کرده بود، کشف شد.

متهم اعتراف کرد این دزدی را با همدستی پسر یکی از اقوامش که 14 سال دارد انجام داده است.

متهم در اظهاراتش گفت: هر دویمان تبحر ویژه‌ای در رایانه و خدمات رایانه‌ای داشتیم. بنابراین تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی در رابطه با فروش بازی‌های رایانه‌ای بویژه کلش آف کلنز کاربران متقاضی خرید این بازی را فریب دهیم.

کاربران پس از بازدید از این سایت زمانی که متوجه می‌شدند این بازی اینترنتی با قیمت کمتری به فروش می‌رسد، ترغیب شده و از سایتمان اینترنتی خرید می‌کردند. آنها طبق نقشه‌مان به تله می‌افتادند و از طریق درگاه جعلی بانکی که ما راه‌اندازی کرده بودیم پول خرید بازی اینترنتی را واریز می‌کردند.

ساعاتی بعد با توجه به این که اطلاعات کاربران را به دست آورده بودیم به حساب بانکی آنها نفوذ کرده و موجودی‌شان را خالی می‌کردیم و تاکنون به حساب 30 کاربر اینترنتی نفوذ و مبالغی کلان به دست آورده‌ایم. با این پول‌های بادآورده هزینه تفریح و خوشگذرانی‌هایمان را تامین می‌کردیم.

در ادامه تحقیقات، پسر 14 ساله هم دستگیر شد. سرگرد مصطفی نوروزی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی در این باره گفت: برای این دو متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و نیز شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-24 02:33

افزودن دیدگاه جدید