کد مطلب: 

180000

سلفی متفاوت «کنجکاوی» در مریخ

مریخ نورد «کنجکاوی» سلفی جدیدی از خود در مریخ گرفته که در چشم انداز دیدنی آن مناطق وسیعی از این سیاره و شباهت حیرت انگیز آن با زمین به خوبی دیده می شود.
سلفی متفاوت «کنجکاوی» در مریخ

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، در گرفتن تصویر سلفی معمولا به این نکته توجه می شود که دوربین بالاتر از بدن قرار داشته باشد زیرا در غیر این صورت اندامهایی نظیر بینی، چشمها و چانه با اغراق به نمایش گذاشته می شود اما این نگرانی درباره یک مریخ نورد چندان صدق نمی کند!

به تازگی مریخ نورد کنجکاوی در حین انجام عملیات حفاری در مریخ و درحالی که بازوی مکانیکی خود را به نزدیک سطح این سیاره رسانده بود تصویر سلفی نیز از خود گرفته که در آن بخشهای تشکیل دهنده این روبات بزرگتر از اندازه واقعی به نظر می رسد.

این تصویر دیدنی تلفیقی از ۹۲ تصویر مختلفی است که توسط سیستم تصویربرداری MAHLI کنجکاوی ثبت و راهی زمین شده است. در تصویر نهایی اثر بازوی مکانیکی حذف شده است گویی شخص یا سیستم روباتیکی دیگری این تصویر را از کنجکاوی گرفته است!

در این تصویر دیدنی بخش های وسیعی از مریخ در قالب حفره Gale به خوبی قابل مشاهده است که بدون شک شباهت بسیار زیادی با زمین دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-23 19:17

افزودن دیدگاه جدید