کد مطلب: 

179692

امواج آنتن‌های موبایل خطرناک است؟

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس، گفت: تاکنون هیچ منبع رسمی و موثق بهداشتی نتوانسته خطرناک بودن امواج آنتن‌های تلفن همراه برای انسان را ثابت یا رد کند.
امواج آنتن‌های موبایل خطرناک است؟

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، علی‌اصغر روزگار در یک کنفرانس خبری با تصریح اینکه او و تمام کارکنان این شرکت نیز در نقاط شهری و روستایی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر آنتن‌های تلفن همراه مشکلی برای سلامت مردم داشته باشد، این مشکل برای مدیران و کارکنان شرکت مخابرات و خانواده‌های آنان نیز وجود خواهد داشت.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد که در این خصوص اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق را مد نظر قرار دهند و گفت: ما تحت نظارت سازمان‌های تنظیم مقررات و انرژی اتمی کشور، اقدام به راه‌اندازی سایت‌ها کرده و فرکانس‌های مجاز را استفاده می‌کنیم. حتی اگر تا 100 برابر فرکانس موجود توسط مخابرات استفاده شود، هنوز هم به حد استاندارد تعیین شده نمی‌رسیم.

روزگار با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این شرکت، نصب و راه‌اندازی 40 سایت 4G در شهر شیراز و گسترش این سیستم در سطح استان است، افزود: هم‌اینک سیستم 3G در شیراز و 17 شهرستان استان فارس راه‌اندازی شده است و امسال سیستم 4G نیز فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم 4G زمینه افزایش سرعت اینترنت تلفن‌های همراه را تا 5 برابر سرعت فعلی، فراهم خواهد کرد، افزود: امیدواریم تا هفته دولت، 80 پروژه در حوزه تلفن ثابت را در استان به بهره‌برداری برسانیم. با خرید و نصب سیستم‌های جدید، امکان افزایش شماره‌های تلفن ثابت در 2 مرکز از مراکز مخابراتی شیراز را تا 2 میلیون شماره فراهم کرده‌ایم که امیدواریم با صدور مجوز لازم، تا هفته دولت امسال زمینه بهره‌برداری از آن فراهم شود.

روزگار با تاکید براینکه از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار شماره جدید تلفن ثابت به متقاضیان واگذار شده است، گفت: واگذاری تلفن ثابت به متقاضیان در محدوده‌هایی از شیراز نیازمند زیرساخت‌هایی است که با توسعه شبکه فیبر نوری و کافو نوری،‌ این امکان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس همچنین گفت: امسال نصب و راه‌اندازی 615 سایت جدید تلفن همراه در سطح استان را در برنامه داریم که تاکنون 300 سایت، نصب، راه‌اندازی، آزمایش و تحویل شده است.

روزگار در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وجود نقاط کور در شبکه تلفن همراه در شیراز، گفت: مشکل آنتی‌دهی تلفن همراه در نقاطی از شیراز را قبول دارم اما عمده این مشکل به‌دلیل مقاومت و مخالفت مردم با نصب و تقویت آنتن‌های تلفن همراه است.

وی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات، اکیپ‌های بهینه‌سازی و تست و آزمایش، به شکل مداوم برای بهبود کیفیت شبکه تلاش می‌کنند و امیدواریم با ارتقاء آنتن‌های موجود، زمینه بهتر شدن کیفی آنتن‌دهی تلفن‌های همراه را فراهم کنیم.

روزگار بیان کرد: امکان ورود اپراتورهای مختلف اینترنت در سطح استان فارس برای ارائه خدمات در نقاط تحت پوشش فیبر نوری، فراهم است اما تاکنون تنها شرکت آسیاتک در این زمینه وارد شده است.

مدیرعامل مخابرات استان فارس در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص به‌روز نبودن واگذاری اشتراک تلفن ثابت در شیراز، بیان کرد: به‌دلیل پیشرفت سریع شیراز و توسعه حاشیه‌نشینی، مشکلاتی در واگذاری خطوط جدید داشتیم که امیدواریم بخشی از آن با راه‌اندازی سیستم‌های جدید فراهم شود. راه‌اندازی سیستم‌های جدید امکان افزایش شماره تلفن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-12 23:26

افزودن دیدگاه جدید