کد مطلب: 

179402

راههای مقابله با تهدیدات وای فای عمومی

موسسه امنیتی ESET با اعلام هشدار به کاربران گوشی هوشمند یا تبلت که از اینترنت WiFi رایگان در اماکن عمومی استفاده می کنند راههای مقابله با تهدیدات امنیتی در این زمینه را تشریح کرد.
راههای مقابله با تهدیدات وای فای عمومی

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، موسسه تحقیقاتی امنیتی ESET با بررسی موضوع امنیت استفاده از اینترنت وای فای در اماکن عمومی، نسبت به تهدیدات امنیتی ناشی از این ابزار ارتباطی هشدار داد.

این موسسه امنیتی اعلام کرد: اگر گوشی هوشمند یا تبلت دارید و از WiFi رایگان در اماکن عمومی و استراحتگاههای بین راهی استفاده می کنید باید بدانید که خود را در معرض خطر قرار داده اید.

دیوید سوتا یکی از کارشناسان ESET در همکاری با گروه هکرهای HACKMIAMI این موضوع را به دقت بررسی کرده و به نتایج نگران کننده ای رسیده است.

این کارشناس به همراه گروه هکرهای کلاه سفید، نشان داده که چگونه می شود در عرض چند ثانیه نام کاربری و رمز و عکس ها را از طریق WiFi هک کرد.

این گروه یک فهرست از اقدامات لازم برای افرادی که نگران هستند تهیه کرده اند تا تهدیدات ناشی از استفاده از وای فای های رایگان را کاهش دهد.

در این فهرست توصیه شده که اگر کاربر معمولی هستید از اینترنت های رایگان در اماکن عمومی استفاده نکنید؛ در صورت نیاز به استفاده، حتما از یک سرویس VPN استفاده کنید؛ همچنین این موسسه به کاربران تجاری نیز پیشنهاد کرده برای جلوگیری از نفوذ به اطلاعات، از سرویس ۸۰۲.۱X برای وای فای شرکت هایشان استفاده کنند.

وارد نکردن رمز، حساب کاربری و اطلاعات در وای فای های عمومی و استفاده از رمزهای پیچیده و همچنین خارج کردن تنظیمات از حالت پیش فرض از دیگر راههای مقابله با این تهدیدات بشمار می روند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-04 21:55

افزودن دیدگاه جدید