کد مطلب: 

179321

گزارش مالی مخابرات افت درآمدی را رسما تأیید کرد

شرکت مخابرات ایران با استناد بر تحقق سرفصل‌های مالی منتهی به ماه سوم سال جاری اقدام به انتشار گزارش سه ماهه در این زمینه کرده است.
گزارش مالی مخابرات افت درآمدی را رسما تأیید کرد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرمایه ثبت شده این هلدینگ ارتباطی چهار هزار و 587 میلیارد و 365 میلیون و 600 هزار تومان و مجموع درآمدهای سه ماهه ابتدایی سال جاری آن هفت میلیارد و 230 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

در حالیکه این شرکت نسبت به سال گذشته مالی افزایش سرمایه‌ای نداشته، آمارها نشان می‌دهد که مجموع درآمدهای سه ماهه آن در سال جاری با 12.18 درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افت کرده است.

براساس شرایط موجود، مخابرات پیش‌بینی سودی برای سال جاری مالی (منتهی به 29 اسفند 94) داشته است.

پیش‌بینی شده مجموع درآمدهای این شرکت تا پایان سال به دو هزار و 763 میلیارد و 820 میلیون و 400 هزار تومان برسد.

هرچند سه ماهه ابتدایی سال حاکی از افت درآمدی این شرکت بود اما قیاس درآمدهای پیش‌بینی شده تا انتهای سال با آمار مربوط به سال گذشته، رشدی 20.8 درصدی را نمودار می‌سازد که بر این اساس سود هر سهم را پس از کسر مالیات 559 ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش از این و با اجرای طرح ملی همکدسازی، مخابرات بارها گزارش کاهش درآمدی خود را به وزارت ارتباطات ارائه داده بود و علی‌رغم تمامی چراغ سبزهای شخص وزیر ارتباطات، با درخواست تعدیل تعرفه‌های این شرکت موافقت نشد.

مخابرات که خود را در بن‌بست قهرآمیز دولت می‌دید، پیشنهاد بازگرداندن تعرفه‌ها به شکل سابق (پیش از اجرای همکدسازی) را مطرح کرد اما همچنان فکری به حال این شرکت خصوصی و جبران هزینه‌های طرح تکلیفی همکدسازی نشده است.

هفته گذشته اسدالله دهناد سرپرست مخابرات ایران با بیان اینکه در 12 سال گذشته تعرفه‌های تلفن ثابت بوده است، گفت: هزینه‌های مخابرات هفت برابر شده که توسعه در این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-02 16:38

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
مگه مجبور بوده که سود تقسیم کنه اگر درامد و نهایتا سود کاهش یافته پس دم خروس یعنی تقسیم سود 54 درصدی انهم با کودتا علیه مدر عامل قانونی به ان شکل برای چه بود .مگر نه اینست که مدیر عامل میخواست سود قانونی تصویب بشه ولی این اقایان سود بالا برای خو د میخواستند و نهایتا سرپرستی اوردند که این لقمه برای او چرب باشد و تن به هر درخواستی ولو عیر قانونی بدهد.طبعا با چنین مدیری هزینه ها بی رویه افزایش و سود ی نحواهد بود و باید منتظر نابودی اصل سرمایه ملت بمانیم . هزینه ها زیاد شده قبول ولی ایا اصلاح روش ها در راستای کاهش هزینه درست هدایت شده یا اینکه چون شرکای مدیران پیمانکار بوده اند به نفع انها ملاحظه شده و هزینه ها بالاتر رفته ملت چه گناهی دارند که باید با گران شدن قیمت تلفن جبران خسارت مدیریتی افراد ناتوان و بعضا فرصت طلب را بدهند . مگر منافع ملت موضوع قهر اشتی دوتا بچه است. دولت به عنوان امین ملت نباید اجازه تدهد که در اموال ملت سو استفاده شود بگذریم که همین دولت چهل درصد سهم دارد و باید از سهم دولت دفاع کند و به وظیفه خود عمل کرده .پاسخ گوی مشکل هم باید کسانی باشند که نظم شرکت مخابرات را بهم زده و کودتا علیه مدیر عامل را انداخته اند.و اگر دولت به وظیفه خود عمل نکند هم مشترکین و هم ملت بشدت زیان خواهند کرد و اگر دولت های قبلی به وظیفه خود عمل میکردند همین گروه موفق نمیشد با سود جعلی سهام کابل شهید قندی را هزار و هفتصد تومان به ملت بفروشد و بعد یک ماه بعد قیمت هر سهم کابل قندی بشود بیست تومان مدیرانی که در استانها بر اساس رابطه مستقر نموده اند وجقوق های آنچنانی که به نوعی رانت به نمایندگان مجلسی معرف انها است میدهند هزینه ها را بالا برده . تهیه کنندگان گزارش های مالی به همه این اسناد که گوشه هائی از ان را اشاره کردم اشراف دارند وبهتر است گزارش را براساس سوگندی که خورده اند تهیه کنند نه انچه رئیس خواسته انوقت در ان گزارش سیه روی میشود هرکه در او غش باشد.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 11 مرداد 94 - 20:35

افزودن دیدگاه جدید