کد مطلب: 

179320

سخنگوی شرکت مخابرات ایران: اطلاعات غلط به مردم ندهید

سخنگوی شرکت مخابرات ایران از وزارت ارتباطات و در راس آن وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد در راستای حل مشکلات میان این شرکت و شرکت ارتباطات زیرساخت اقدام کرده و با مدیریت فضا اجازه ندهند شرایط از آنچه هست بدتر شود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران: اطلاعات غلط به مردم ندهید

به گزارش سیتنا، داوود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خیلی خوب بود که مسوولان وزارت ارتباطات در مصاحبه خود از اتفاقی که پنج‌شنبه هفته گذشته رخ داد و نهایتا ظرف چند ساعت وزارت ارتباطات تصمیم خود را عوض کرد نیز صحبت می‌کردند چراکه ما هم اگر صحبتی با رسانه‌ها داشتیم به دلیل موضوعات پیش آمده بود.

زارعیان ادامه داد: در آخرین مصاحبه ما اعلام کردیم که بدهی‌های خود به شرکت ارتباطات زیرساخت را قبول داریم اما با این وجود لازم است حال که چنین تصمیمی گرفته شده به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت مخابرات نیز از دولت مطالباتی دارد، ما دقیقا در مورد موضوع صحبت کردیم اما گویا دوستان ترجیح می‌دهند وارد مسائل حاشیه‌ای شوند که البته ما پیشنهاد می‌کنیم وارد این عرصه نشوند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین اظهار کرد: ما پیش از این هم بارها اعلام کرده‌ایم که همه ما در یک مجموعه کار می‌کنیم و قصد شانتاژ نداریم اما با این وجود کار شرکت ارتباطات زیرساخت را نیز نمی‌پسندیم و معتقدیم این مسائل باید با گفت‌وگو حل شود. کما اینکه یک روز قبل از انتشار خبر قطع دسترسی برخی استانها به مکالمات بین‌الملل، میان معاون مالی و اداری مخابرات و زیرساخت جلسه‌ای برگزار شده و در قالب آن چک‌هایی نیز صادر شده بود و قرار بر آن بود که این بدهی‌ها به تدریج پرداخت شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: اگر شرکت مخابرات تلفن مشترکین بدهکار را قطع می‌کند برای این کار طبق مصوبه شماره 3 جلسه شماره 207 پنجم بهمن ماه سال 1393 و مصوبه شماره یک جلسه شماره 166، 30 خرداد ماه سال 1392 اقدام می کند. طبق این مصوبات ما موظف به قطع تلفن مشترکین بدهکار در یک دوره خاص هستیم. همچنین بر اساس دیگر مصوبه سازمان تنظیم مقررات، مجاز به قطع تلفن دستگاه‌های مهم و حیاتی کشور نیستیم و به همین دلیل در حال حاضر بیش از 1500 میلیارد لاوصولی در این حوزه داریم.

زارعیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شاید بد نباشد دوستانی که در این حوزه مصاحبه می‌کنند اطلاعات لازم را داشته باشند. به نظر من دوست و همکارم در روابط عمومی وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را در این زمینه نداشته‌اند چرا که اعلام کرده‌اند مخابرات طی 15 ماه گذشته هزینه‌های زیرساخت را پرداخت نکرده در حالیکه تنها طی 40 روز گذشته 35 میلیارد پرداختی به این شرکت داشته‌ایم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین در ارتباط با سرمایه‌گذاری شرکت‌ مخابرات صحبت کرد و گفت:‌ سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی نیازمند اجازه مرجع خاصی نیست و این شرکت‌ها می‌توانند سرمایه گذاری‌های مدنظر خود را انجام دهند. شرکت مخابرات نیز اگر در گذشته سرمایه‌گذاری داشته در حوزه توسعه شبکه و خدمات ارزش افزوده که مکمل خدمات مخابراتی است، بوده و نه جای دیگری و حتی شرکت نوردنا که به آن اشاره شده نیز کارهای مربوط به شرکت ارتباطات سیار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تمام سرمایه این شرکت حدود 250 میلیارد تومان است به همین دلیل صحبت‌هایی مبنی بر اینکه مخابرات 800 میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده درست به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر در خصوص میزان سودده بودن این شرکت هم باید گفت که این شرکت سال گذشته 81 میلیارد تومان سود داشته است و بنابراین می‌توان گفت مباحثی که در این زمینه مطرح می‌شود اطلاعات غلطی است که به مردم منتقل می‌شود.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: دوستان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که مخابرات شرکتی سودده است ما نیز هیچگاه اعلام نکرده‌ایم که سودده نیستیم بلکه این را اعلام کرده‌ایم که نتوانسته‌ایم بخش مهمی از مطالبات خود را دریافت کنیم. سال گذشته شرکت مخابرات 2000 میلیارد تومان سود داشته که از این رقم 1500 میلیارد آن را نتوانسته‌ایم دریافت کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه دولت باید به گونه‌ای کار کند که بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق شود وگرنه سرمایه‌های این شرکت‌ها جذب بازارهای دلالی خواهد شد. اکنون تمام مشکلات فعلی مخابرات ناشی از کاهش تعرفه‌ها نسبت به گذشته است و اگر تعرفه‌های ما را به قبل از هم‌کدسازی برگرداندند مشکلات ما کمتر خواهد شد.

اما زارعیان در پاسخ به این سوال که وزیر ارتباطات ماه‌ها پیش اعلام کرده بود که اگر مخابرات چنین درخواستی دارد به شیوه رسمی موضوع را با سازمان تنظیم مقررات در میان بگذارد، توضیح داد: اکنون هم اگر وزارت ارتباطات بگوید که سیاست تعدیل تعرفه را در دستور کار نخواهد داشت ما درخواست خواهیم داد که تعرفه‌هایمان به حالت پیش از هم‌کدسازی برگردد.

وی همچنین متذکر شد: نکته دیگری که در مصاحبه اخیر وزارت ارتباطات به آن اشاره شده بود بحث اینترنت بی‌کیفیت مخابرات بود که در این زمینه مسوول ارزیابی کیفیت اینترنت ما نیستیم و مرجع تصمیم‌گیری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است.

زارعیان ادامه داد: پیش از این نیز مشاهده کردیم که این سازمان نسبت به وضعیت اینترنت در چند استان تذکر داد و ما فروش اینترنت را در استان‌های مذکور متوقف کردیم. به هر حال در کار قواعدی وجود دارد که نمی‌توان از آنها عدول کرد. طبق مصوبه خود سازمان تنظیم مقررات، فروش پهنای باند تا زمانی که 80 درصد موجودی پهنای باند خریداری شده تکمیل نشده مجاز است و پس از آن نهاد ناظر هر زمانی که در مورد استانی بگوید به دلیل تکمیل ظرفیت نباید واگذاری جدید داشته باشیم ما قبول خواهیم کرد اما در این حوزه برای بررسی کیفیت لازم است همین سازمان اعلام نظر کند و بر اساس روش‌های موجود کیفیت ما را مورد ارزیابی قرار دهد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین اظهار کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که وزارت ارتباطات به عنوان نهاد حاکمیتی باید مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه خود را حل کند نه اینکه به مشکلات آنها دامن بزند. اکنون تعجب می‌کنم از مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات که نه تنها به این شرایط کمک نمی‌کند بلکه با انتشار آمار غلط به تشویش اذهان عمومی نیز می‌پردازد که نمونه‌ای از همین آمار غلط را می‌توان سرمایه‌گذاری انجام شده در شرکت نوردنا دانست. به هر حال به نظر می‌رسد در برخی موارد با این نوع اظهارنظرها قصد ایجاد سوء تفاهم در جامعه وجود دارد که چنین روندی صحیح نبوده و ما توصیه می‌کنیم دوستان اینگونه برخورد نکنند.

وی در پایان متذکر شد: ما نیز تا زمانی که وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت اطلاعیه رسمی منتشر نکرده و از قطع ارتباطات بین‌الملل در برخی استان‌ها خبر ندادند در این حوزه صحبتی نکردیم و در خصوص بدهی‌های دولت حرفی به میان نیاورده و قصد این کار را هم نداشتیم بر همین اساس خواهش ما آن است که دوستان فضا را مدیریت کرده و نگذارند شرایط بدتر از آنچه است، شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-02 16:29

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
حناب آقای زارعیان شما لطفا اطلاعات درست به مردم بدهید و مسائل روشن شود فکر نمیکنیم کسی اطلاعات غلط بدهد شما بفرمائید چرا ودیعه ملت را از ملت گرفته اید و چرا قانون تجارت را رعایت نمیکنید و بفرمائید با کدام مجوز شرعی و قانون امول ملت را تصرف عدوانی کرده اید. اگر مشترکی راضی نباشد موجب گردیده اید تا درامد حرام و نا مشروع به جیب سهامداران برسد و شما هم میشوید توجیه گر خلاف کاران اگرچه یقین دارم شخصا اهل سو استفاده مالی نبوده و نیستید ولی صد افسوس که در این مسیر افتاده اید.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 11 مرداد 94 - 19:03

افزودن دیدگاه جدید