کد مطلب: 

179274

شبکه‌های برق نظامی آمریکا هک شدنی است

دیوان محاسبات آمریکا اعلام کرد که شبکه‌های برق نظامی آمریکا نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.
شبکه‌های برق نظامی آمریکا هک شدنی است

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات آمریکا با بیان اینکه شبکه‌های برق این کشور در معرض حملات سایبری قرار دارند، گفته است که این آسیب‌پذیری ممکن است منجر به‌ شکست عملیات و تأثیر منفی بر مأموریت‌های نظامی شود.

جو بوکارد ناخدای بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در این باره عنوان کرده است "وزارت دفاع در مورد این آسیب‌پذیری آگاه است و تلاش می‌کند تا آن را برطرف کند اما تا زمان رفع آن، هنوز این مسئله جدی است."

وی که یکی از معاونان شورای امنیت ملی است، اذعان کرد: آسیب‌پذیری سامانه‌های کنترل صنعتی نظامی بیش از یک دهه است که شناخته شده و البته این مشکل سرانجام حل خواهد شد. این مسئله برای امنیت ملی بسیار جدی است و حتی بر روی پایگاه‌های نظامی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

او درباره آمادگی نیروی دریایی در امنیت سایبر چنین گفت: نیروی دریایی در مورد خطرهای بالقوه‌ی امنیت سایبر برای زیرساخت‌های آب و برق آگاه است و برای تأمین و حفاظت از دارایی‌های نظامی تلاش می‌کند. با توجه به این مطلب، ما نمی‌توانیم جزئیات اقداماتی را که برای حفاظت از این دارایی‌ها است، قید کنیم.

بوکارد گفت: ما می‌توانیم اطمینان دهیم که حفاظت از زیرساخت‌های نیروی دریایی یک اولویت است.

وی به راهبرد جدید امنیت سایبر پنتاگون اشاره کرد و گفت: پنتاگون در این راهبرد به ساخت ظرفیت‌های لازم برای دفاع ملی در برابر حملات سایبری مانند دفاع از شبکه‌ها، داده‌ها و سامانه‌های وزارت دفاع اشاره ‌کرده است؛ همچنین پنتاگون حمایت سایبری از عملیات نظامی و برنامه‌های این بخش به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-01 16:17

افزودن دیدگاه جدید