کد مطلب: 

179247

توزیع رایگان اینترنت بالنی گوگل آغاز شد

گوگل با استفاده از پروژه جدیدی با نام«لون» اینترنت رایگان و پرسرعتی را در اختیار شهروندان سریلانکا قرار داد.
توزیع رایگان اینترنت بالنی گوگل آغاز شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، در اواسط سال ۲۰۱۱ میلادی، پروژه ای با نام Loon در گوگل آغاز شد تا استفاده از اینترنت رایگان را برای ساکنان جهانی زمین رقم بزند. در پروژه Loon از بالن هایی استفاده می شود که قابلیت معلق ماندن در هوا را دارند اما به دنبال همکاری جدیدی که بین گوگل و آژانس فضایی فرانسه صورت گرفت، نسل جدیدی از بالن ها طراحی شدند که اجازه استفاده از اینترنت حتی در دورترین نقاط زمین را نیز فراهم می کنند.

فراهم کردن چنین شرایطی و استفاده از اینترنت پرسرعت و رایگان در نقاط دور از دسترس بسیار هیجان انگیز و قابل توجه است. اکنون مرحله اول اجرای پروژه Loon در سریلانکا اجرا شده تا مردم محروم این کشور بتوانند از اینترنت پرسرعت گوگل استفاده کنند. بنا به گزارشات منتشر شده، پوشش دهی اینترنت با موفقیت انجام شده و کاربران در هر اینچ از خاک این کشور قادر به استفاده از اینترنت پرسرعت هستند.

این بالن در حدود ۲۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین بوده و به تجهیزاتی مانند پنل های خورشیدی و جعبه قطعات الکترونیکی مجهز شده است. سریلانکا، اولین کشوری است که از طریق بالن گوگل می تواند از اینترنت رایگان و پر سرعت استفاده کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-01 09:59

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
از گوگل دعوت می کنیم یه سری هم به کشور ما بزنه البته اگه اقایون صلاح بدونند
ارسال شده توسط حسین در 11 مرداد 94 - 11:47

افزودن دیدگاه جدید