کد مطلب: 

179211

قطع ارتباطات مخابراتی کشور غیرقانونی است

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در واکنش به اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی‌بر قطع ارتباط تلفنی و اینترنت مشترکان ۹ استان گفت: قطع ارتباطات مخابراتی کشور غیرقانونی است.
قطع ارتباطات مخابراتی کشور غیرقانونی است

داود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به دلایلی که برای قطع ارتباط بین‌الملل و اینترنت مشترکان شرکت مخابرات ایران از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شده است، اظهار کرد: بهانه شرکت زیرساخت بدهی است و هر چند که ما بخشی از بدهی‌های اعلام شده را ساخته شرکت زیرساخت می‌دانیم و آن را قبول نداریم، اما هیچ قانونی به شرکت زیرساخت اجازه نمی‌دهد ارتباطات مخابراتی کشور را قطع کند.

وی با بیان اینکه اصل بدهی مخابرات به زیرساخت را قبول داریم، افزود: در طول هفته گذشته جلسات بسیاری میان شرکت مخابرات و زیرساخت در زمینه تخفیف و پرداخت بدهی برگزار شده و تقریبا به تصمیماتی نیز رسیده بودیم. برای ما هم سئوال است که چرا شرکت زیرساخت این تصمیم را گرفته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه در طول تاریخ بعد از انقلاب تاکنون قطع ارتباطات مخابراتی کشور دیده نشده است، عنوان کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم دستور عدم اجرای این تصمیم را اعلام کند.

زارعیان ادامه داد: مخابرات برای پرداخت بدهی‌های خود چک داده و تاریخ تعیین کرده است، بنابراین باید در این زمینه برخورد قانونی مالی صورت بگیرد، نه اینکه ارتباطات مشترکان قطع شود.

وی با بیان اینکه مخابرات حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در بخش تلفن ثابت از مشترکان بزرگ مانند نهادهای نظامی، انتظامی و استانداری‌ها طلبکار است، گفت: با این وجود ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم که ارتباط این نهادها را قطع کنیم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در حوزه مکالمات بین‌الملل به جز دو صفر هیچ ارتباط امنی وجود ندارد و قطع ارتباط دو صفر مخابرات اخلال در ارتباط مردم ایجاد می‌کند که هم از نظر اجتماعی و هم امنیتی برای جامعه مشکل‌ساز خواهد شد و بازتاب منفی خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: بدهی بین سازمان‌های بزرگ و دولت امری عادی است و اعلام خبر قطع ارتباط مشترکان بعد از ساعت اداری روز پنجشنبه نشان می‌دهد که زیرساخت قصد مذاکره نداشته و تصمیمات دیگری دارد.

زارعیان با تاکید بر اینکه نباید این اتفاق بیفتد و تبعات این کار به عهده زیرساخت است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مشترکان اینترنت مخابرات در این ۹ استان هستند و قطع ارتباط این مشترکان قانونی نیست.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزود: در صورت رخ دادن این تصمیم، مخابرات اقدامات قانونی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-31 14:50

افزودن دیدگاه جدید