کد مطلب: 

179171

برای نصب ویندوز 10 عجله نکنید!

ویندوز 10 پس از ماه‌ها تبلیغات و توجه رسانه‌ها بالاخره امروز عرضه می‌شود. اکنون زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است: اینکه آیا هرچه سریعتر ویندوز قبلی رایانه خود را به نسخه 10 ارتقا دهیم یا کمی صبر کنیم.
برای نصب ویندوز 10 عجله نکنید!

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از یاهوتک، نوشت: اگرچه مقاومت در برابر وعده تجربه کاربری بهتر در استفاده از یک محصول جدید رایانه‌ای دشوار است اما ارتقا به یک سیستم عامل جدید به محض عرضه همیشه بهترین ایده ممکن نیست. در این مطلب قصد داریم هشت دلیل را برای این موضوع ذکر کنیم.

1- مطمئنا ارتقا به ویندوز 10 برای کاربران ویندوز رایگان است. اما پول تنها موضوعی نیست که شما باید هنگام تصمیم گیری درباره ارتقا به آن فکر کنید. مساله واقعی اینست که در ازای این به‌روزرسانی چه چیزی دریافت خواهید کرد؟ مطمئنا یک سری قابلیتهای لمسی جدید و فانتزی و یک دستیار شخصی که میتواند با شما صحبت کند را خواهید داشت اما جالب بودن همیشه به اندازه کافی قانع کننده نیست.

اگر شما از ویندوز کنونی 7 یا 8 خود راضی هستید، چه دلیلی دارد آن را تغییر دهید؟ به یاد داشته باشید که مایکروسافت قول داده که پشتیبانی از ویندوز 7 را تا سال 2020 و پشتیبانی از ویندوز 8 را تا سال 2023 ادامه می‌دهد و از سوی دیگر شما یک سال فرصت دارید که از مزیت ارتقای رایگان به ویندوز 10 استفاده کنید بنابراین چه دلیلی برای عجله وجود دارد؟

2- اگر شما دانش رایانه ای کافی نداشته باشید، بازگشت از ویندوز 10 به نسخه های قبلی یک کار پر دردسر خواهد بود. همیشه این احتمال وجود دارد که شما اطلاعات یا برنامه ای را در جریان این تنزل ویندوز از دست بدهید.

زمانیکه شما دکمه به‌روز رسانی را بفشارید اگر پشیمان شوید، بازگشت به نسخه قبلی کار واقعا پرزحمتی خواهد بود. بنابراین چرا تا زمانیکه درباره ارتقا به نسخه جدید کاملا مطمئن نشده اید، صبر نکنید؟

مایکروسافت ممکن است در ویندوز 10 قابلیتهای جدید درخشانی گنجانده باشد ولی با کمی صبر و قدری جست‌وجو در اینترنت میتوانید بسیاری از این قابلیتها را روی نسخه قبلی ویندوز خود نصب کنید.

برای مثال مایکروسافت در ویندوز 10 منو استارت را بازگردانده است. اما با کمی جست‌وجو در اینترنت متوجه خواهید شد که چطور این منو را در ویندوز 8 نیز اضافه کنید. مرورگر جدید و زیبای "اج" ممکن است مطلوب باشد ولی قادر به تمام کارهایی که مرورگر کروم یا فایرفاکس انجام می دهند، نیست.

3- به رغم تمام تلاشهای مایکروسافت برای جمع آوری نظرات اولین کاربران از طریق فرایند بازبینی جامع فنی ویندوز 10 ، ایرادات و مشکلات فنی همچنان در روزهای اول عرضه این سیستم عامل وجود خواهند داشت.

اجازه دهید که دیگران قربانی شوند و تا زمانیکه ایرادات حل شوند صبر کنید. در بلندمدت به خاطر این کار از خود تشکر خواهید کرد.

4- مایکروسافت درباره سیستمهای عامل یا برنامه‌های جدید رویکرد آزادانه ای دارد. این عدم کنترل باعث میشود که صرف نظر از اینکه شما چه احساسی درباره اپلیکیشن های جدید یا طراحی مجدد رابط کاربری آنها دارید، مجبور به نصب یک برنامه جدید نشوید.

5- مایکروسافت یک سری مشخصات سخت افزاری حداقلی را برای سیستمهایی که قصد ارتقا به ویندوز 10 دارند اعلام کرده است. اما بیایید رو راست باشیم. صرف اینکه سیستم شما این ملزومات حداقلی را دارد، الزاما به این معنی نیست که از عملکرد ویندوز 10 روی رایانه خود راضی خواهید بود.

اگر یک رایانه قدیمی دارید و با ویندوز کنونی خوب کار می‌کند، سازگاری آن با ویندوز 10 قطعی نیست و بهتر است ابتدا آن را به لحاظ سخت افزاری ارتقا دهید و سپس سیستم عامل را به‌روز رسانی کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-30 12:44

افزودن دیدگاه جدید