کد مطلب: 

179075

25000 روستای کشور صاحب ADSL می شوند

طبق اظهارات مسئولان مختلف وزارت ارتباطات تا پایان سال جاری 25000 روستای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.
25000 روستای کشور صاحب ADSL می شوند

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده سال گذشته ۸۰۰۰ روستا به اینترنت تجهیز شدند که این رقم امسال به ۲۵۰۰۰ روستا می‌رسد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز پیش از این در گفتگویی با ایسنا از اختصاص اعتبار 370 میلیارد تومانی به بخش ارتباط‌ رسانی روستایی در سال 94 خبر داده و اظهار کرد: بر این اساس تا پایان سال 45 درصد از روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی خواهند داشت.

علی اصغر عمیدیان در توضیح بیشتر این مطلب گفت: بر اساس قانون بودجه در سال گذشته 238 میلیارد تومان برای ارتباط‌ رسانی به روستاها اعتبار تخصیص داده شده بود که برای سال آتی این رقم به 370 میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد:‌ علاوه بر این روستاهایی که بیش از 20 خانوار جمعیت دارند و تاکنون به تلفن خانگی دسترسی نداشته‌اند تا پایان سال آینده به شبکه تلفن ثابت متصل می‌شوند.

عمیدیان همچنین متذکر شد: در حال حاضر حدود 75 درصد روستاها و آبادی‌های کشور دارای تلفن خانگی هستند که 25 درصد باقی مانده را هم اگر از نظر جمعیتی در نظر بگیریم کمتر از 10 درصد جمعیت روستایی کشور را دربرمی گیرد.

اما در این شرایط که هنوز بخشی از روستاهای کشور به تلفن هم دسترسی ندارند شاید بیان این مطلب که ظرف یک سال 45 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت متصل می شوند کمی اغراق آمیز باشد.

عمیدیان در این خصوص معتقد است: تاکنون این موضوع در اولویتها نبوده و بودجه‌ای به آن اختصاص پیدا نکرده بود چرا که طی سالهای گذشته اولویت ارتباط رسانی روستایی با تلفن ثابت بوده است و اکنون که دسترسی به تلفن ثابت در حال تکمیل است، موضوع دسترسی اینترنت مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیشتر وعده داده بود: تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

محمود واعظی با اعلام اینکه هدف گذاری ها بر آن است که تا پایان سال تعداد روستاهای برخوردار از شبکه اینترنت به 30 هزار روستا برسد، گفته بود: همچنین در برنامه داریم تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور که حدود 36 هزار روستا هستند را به شبکه اینترنت متصل کنیم.

واعظی خرداد ماه امسال هم با بیان اینکه سال گذشته 8000 روستای کشور به اینترنت مجهز شده اند،اظهار کرده بود: مناقصه برای 5000 روستای دیگر در حال انجام است که پس از امضای قرار داد این روستاها هم دارای پوشش شبکه ای اینترنت خواهند شد.

وی همچنین متذکر شده بود: حدود 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور ارتباط اینترنتی آنها برقرار است و در حال برنامه ریزی برای روستاهای 10خانوار هستیم که تا پایان دولت تدبیر و امید از امکانات تلفن و اینترنت برخوردار شوند.

براساس مصوبه 156 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، رگولاتوری به عنوان نهاد مسئول و مجری USOتعیین شده و خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) الزامی است که از سوی اتحادیه‌های بین‌المللی مانند ITU و UPU برعهده دولت‌ها گذاشته شده تا براساس آن امکان استفاده از سرویس‌های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای افراد جامعه از جمله نقاط روستائی و محروم و دورافتاده فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-27 17:57

افزودن دیدگاه جدید