کد مطلب: 

179074

ساخت کوچکترین رایانه جهان (+تصاویر)

اینتل از ساخت کوچکترین رایانه شخصی دنیا در ابعاد ۴ * ۱.۵* ۰.۵ اینچ خبر داده است.
ساخت کوچکترین رایانه جهان (+تصاویر)

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، محصول جدید اینتل با نام Compute Stick کوچکترین رایانه شخصی کاملی است که تاکنون عرضه شده است. این رایانه از ابعاد  ۴ * ۱.۵* ۰.۵ اینچ برخوردار بوده و به راحتی در کف دست قرار گرفته و در نگاه اول یادآور یک فلش درایو است. در هر دهه، نسل جدیدی از دستگاه های محاسباتی و رایانه ای جایگزین نسل قبلی می شوند که تفاوت های شگرف و مهمی با نسل قبلی خود دارند. این دستگاه ها پیوسته در حال کوچکتر و کوچکتر شدن هستند.

کمپانی اینتل، یکی از کمپانی های فناوری پیشرو است که اکنون کوچکترین محصولی که بتوان آن را یک رایانه شخصی نامید ابداع کرده است. این محصولCompute Stick نام دارد. این دستگاه کوچک از حافظه، پردازنده، هارد، کارت گرافیک و همینطور درگاه های جانبی و صفحه نمایش، اسپیکر و ... برخوردار است که آن را تبدیل به یک رایانه کامل می کند. صفحه کلید این دستگاه روی خود دستگاه نبوده زیرا داشتن صفحه کلیدی با چنین ابعادی می تواند مشکلات زیادی را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

کاربران با اتصال این دستگاه به مانیتور یا تلویزیون از طریق درگاه  HDMI می توانند از آن به عنوان یک کیس استفاده کنند. این دستگاه با یک کابل رابط  HDMI عرضه می شود تا اندازه دستگاه مانع اتصال آن به گجت های دیگر نشود. این رایانه کامل نه تنها کوچکترین رایانه جهان است بلکه ارزان ترین رایانه جهان نیز خواهد بود که با قیمتی در حدود  ۱۵۰ دلار عرضه می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-27 17:53

افزودن دیدگاه جدید