کد مطلب: 

178873

نظرسنجی هسته‌ای عجیب در سایت منتسب به احمدی‌نژاد

سایت دولت بهار که منتسب به احمدی‌نژاد است، از دوشنبه هفته گذشته اقدام به انتشار نظرسنجی‌هایی با هدف زیر سوال بردن توافق هسته‌ای کرد.
نظرسنجی هسته‌ای عجیب در سایت منتسب به احمدی‌نژاد

به گزارش سیتنا به نقل از ایلنا، در اولین نظرسنجی سایت دولت بهار با ادبیاتی تند عنوان شده بود که آیا دولت حسن روحانی عرضه برپایی جشن ارزانی بعد از توافق هسته‌ای را دارد؟

این نظرسنجی اگرچه تنها تا روز جمعه 26 تیرماه روی این سایت قرار داشت٬ اما کاربران سایت موردنظر  با رای بیش از 62 درصد بر این باور بودند که دولت روحانی چنین توانایی را دارد.

Untitledلاا

گردانندگان سایت بدون توجه به اینکه کاربران یک رسانه منسوب به احمدی‌نژاد به دولت روحانی رای داده‌اند، روز جمعه با برداشتن نتیجه نظرسنجی٬ سوال جدیدی را با این عنوان مطرح کردند:

با توجه به اینکه دولت روحانی با عرضه است، جشن ارزانی را چه زمانی برگزار خواهد کرد؟

نکته تعجب‌آور این سوال ، گزینه‌هایی بود که طراحان تلاش کرده بودند در پاسخ‌های کاربران بگنجانند:

  1. پاییز 94 (با اجرای توافق)
  2. زمستان 94 (همزمان با انتخابات مجلس)
  3. بهار 95 (پس از انتخابات مجلس)
  4. زمستان 95 (پیش از انتخابات ریاست جمهوری)
  5. بهار 96 (همزمان با انتخابات ریاست جمهوری)
  6. هرگز

ناگفته واضح است مدیران سایت مزبور در پس هر یک از این پاسخ‌هایی که برای کاربران در نظر گرفته‌اند، با توجه به پرانتزها٬ سناریوهایی را هم پیش‌بینی کرده‌اند؛ چه اینکه بدون شک هر نتیجه‌ای که از این نظرسنجی حاصل شود٬ آنها را از سناریوی تخریب دولت دور نخواهد کرد.

مهمتر اینکه در نظرسنجی قبل، کاربران به دوسته حامی دولت روحانی و حامی دولت احمدی‌نژاد تقسیم می‌شدند٬ اما در نظرسنجی اخیر تمامی حامیان احمدی‌نژاد در گزینه «هرگز» متمرکز شده‌اند. در حالیکه پراکندگی حامیان دولت روحانی بین 5 گزینه تقسیم شده بود.

untitled

علیرغم همه اینها در پایان این نظرسنجی که امروز چهارشنبه 31 تیرماه بود٬ بیشتر کاربران سایت دولت بهار بر این عقیده بودند که دولت یازدهم همزمان با اجرای توافق و در مهرماه 94 جشن ارزانی را برپا خواهد کرد٬ با اینهمه گویا طرح نظرسنجی‌هایی که پاسخ آنها از پیش روشن است٬ این روزها به یکی از تفریح‌های مدیران این سایت تبدیل شده است. آنها بدون توجه به اینکه در این نظرسنجی‌ها به هدف خود نرسیده‌اند٬ امروز چهارشنبه 31 تیرماه با طرح این سوال که آیا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دستاورد توافق هسته ای دولت روحانی، کاغذپاره است؟ تلاش کردند تا یک بار دیگر پایگاه اجتماعی خود و رئیس دولت‌های نهم و دهم را محک بزنند.

اما این بار هم کاربرای با بیش از 63 درصد به دولت روحانی رای مثبت دادند.

DSDSD

پیش از این محمود احمدی‌نژاد اینگونه نسبت به توافق هسته‌ای با سخنی که از حضرت علی علیه السلام نقل کرده بود٬ واکنش نشان داده بود :

«سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از درِ صلح‌وآشتی درآمد زیرا او بوسیله‌ صلح نزدیک می‌شود تا از شیوه‌ غافلگیری استفاده کند. حتی اگر دشمن، ژست صلح و دوستی هم بگیرد بازهم نمی‌توان دشمنی او را دست‌کم گرفت و به او خوش‌بین بود. از همین روست که مولای متقیان در جمله‌ای دقیق و حکیمانه می‌فرمایند: «سخت بترس از دشمنت بعد از آنکه از درِ صلح‌وآشتی در آمد. زیرا او بوسیله‌ صلح، نزدیک می‌شود تا از شیوه‌ غافلگیری استفاده کند، پس احتیاط و دقت را پیشه‌کن و در چنین مواردی زودباور و خوش‌گمان مباش.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-22 18:34

افزودن دیدگاه جدید