کد مطلب: 

178799

صدور پروانه‌های ارتباطات تلفن ثابت تا دو ماه آینده

چندی پیش اعلام شد تا پایان مهلت قانونی تقاضای پروانه، 26 متقاضی ارتباطات تلفن ثابت (FCP) مدارک لازم را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارائه کرده‌اند و این سازمان نیز بلافاصله با تشکیل کمیته های تخصصی بررسی تقاضاها را آغاز کرده است.
صدور پروانه‌های ارتباطات تلفن ثابت تا دو ماه آینده

​به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مهلت قانونی تقاضای پروانه FCP تا ۲۴ خردادماه بود؛ این تقاضاها در سه بخش شرایط ورودی از نظر ظرفیت (پورت و پهنای باند)، سهامداری‌های مشترک بین متقاضیان و همچنین بین متقاضیان و سایر دارندگان پروانه و صلاحیت‌های عمومی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است اقدامات لازم برای تکمیل مراحل صدور پروانه به متقاضیانی که همه شرایط را دارا باشند، اعلام شود.

به گفته مسوولان تلاش رگولاتوری بر این است که تمامی فرایند بررسی تقاضاها و صدور پروانه حداکثر ظرف دو ماه نهائی شود.

رگولاتوری براساس مصوبه کمیسیون عمل می‌کند که این مصوبه با در نظر گرفتن شرایط ورودی تا حدودی تعداد را محدود کرده است و این موضوع با اعمال سیاست‌های تشویقی، تا حدی به شرایط بازار واگذار شده است و از آنجا که همه متقاضیان مجموعه‌ای از دارندگان پروانه PAP، ISDP و PSTN موجود هستند، با شناخت از بازار و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود، وارد این فضا شده‌اند.

به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره نظارت بر پروانه‌های FCP، با توجه به کاهش بار نظارتی در اثر کاهش تعداد پروانه‌های ISP و ISDP، امکان نظارت بر پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) و ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco) بیشتر خواهد شد.

"عباسی شاهکوه" درباره متقاضیانی که در فرآیند بررسی موفق به دریافت پروانه FCP نشوند، گفته بود: این شرکتها می‌توانند متقاضی دریافت پروانه servco باشند که از نظر سرویس‌های قابل ارائه تفاوتی با FCP ها ندارند. ضمن اینکه برای ورود ISP و ISDP ها به پروانه servco، از نظر حق امتیاز و حق شبکه‌های موجود امتیازهای قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-20 18:43

افزودن دیدگاه جدید