کد مطلب: 

178744

تشخیص افسردگی از طریق تلفن همراه

افسردگی بالینی نوعی از بیماری های مزمن است که ممکن است در افراد پنهان باشد و کم کم اخلاق و رفتار انسان را فاسد کرده و انگیزه را نابود کند و به دیگر بیماری های روانی سوق پیدا کند.
تشخیص افسردگی از طریق تلفن همراه

اگر فرد از وجود این بیماری اطلاع داشته باشد می تواند آن را مدیریت کند ولی در اکثر مواقع ناشناخته باقی می ماند. محققان فکر می کنند که زمانی گوشی های هوشمند می توانند بعنوان یک سیستم اعلام خطر عمل کند و بتواند روی رفتار افراد نظارت داشته باشد.

تا حالا فقط در یک تحقیق به مسئله پرداخته شده که آن هم پتانسیلهای زیادی در برداشته باشد. محققان برای این کار از ۴۰ داوطلب استفاده کردند به این صورت که آنها را با استفاده از پرسشنامۀ استاندارد آماری و نصب یک اپلیکشن آزمایشی که جای آنها را با استفاده از GPS ردیابی کرده و داده های تلفن همراه آنها را بررسی می کند، مورد آزمایش قرار دادند. آنها پس از دو هفته داده های جمع آوری شده با مدل های مختلف برای آزمودن و تشخیص میزان افسردگی و همبستگی رفتار فرد، مقایسه شد. نتیجه اینکه، بیمارانِ در خطر افسردگی نه تنها دوست داشتند زمان بیشتری را در خانه بمانند بلکه از گوشی خود نیز استفادۀ بیشتری می کردند. تیم محققان بعد از تعدیل متغیرها متوجه شدند که با این روش می توانند تا دقت ۸۷ درصد افسردگی را تشخیص دهند.

البته این روش نیاز به کار بیشتری دارد و با اضافه شدن نظارت بر مدتی که کاربر در شبکه های اجتماعی می گذارند، مدت زمان تست بیشتر و  موارد دیگر می توان کمک بزرگی به حل بسیاری از مشکلات روانی بکند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-18 23:48

افزودن دیدگاه جدید