کد مطلب: 

178579

تبدیل بازی‌گوشی دیروز به گوشی‌بازی امروز!

یک کارشناس اجتماعی در نهاوند گفت: شبکه‌های اجتماعی مجازی و تکنوژلوی‌های جدید ارتباطی و ماهواره‌ها به چالشی جدی برای خانواده‌ها و فرزندان تبدیل شده و ارتباط کلامی و روابط عاطفی درون خانواده‌ها را کمرنگ کرده است.
تبدیل بازی‌گوشی دیروز به گوشی‌بازی امروز!

به گزارش سیتنا، «مهرداد هوشمند» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی به حریم خصوصی و زندگی افراد وارد شده و امنیت روحی و روانی فرزندان را دچار مشکل کرده و والدین و خانواده‌ها را نگران کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده نادرست و حضور بیش از حد فرزندان در شبکه‌های اجتماعی مجازی به تهدید و آسیب جدی برای نهاد خانواده تبدیل شده و روابط عاطفی و ارتباط کلامی اعضای خانواده را کمرنگ و تضعیف کرده و باعث جداسازی اعضای خانواده از یکدیگر شده است.

هوشمند خاطرنشان کرد: در گذشته روابط بین والدین و فرزندان صمیمانه بود و بچه‌ها از تحرک بیشتری برخوردار بوده و فعال بودند اما امروزه بچه‌ها در خانواده به علت تنوع و استفاده بیش از حد و نادرست از شبکه‌های اجتماعی مجازی کم‌تحرک و منزوی و گوشه‌گیر شده‌اند و به بازی‌های رایانه‌ای مشغول هستند و به قول معروف در گذشته بچه‌ها بازی‌گوشی می‌کردند اما امروزه بچه‌ها گوشی‌بازی می‌کنند.

هوشمند تصریح کرد: افزایش آگاهی و شناخت والدین در زمینه آسیب‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی ضروری است و باید خانواده‌ها نظارت بیشتری بر استفاده فرزندان از شبکه‌های اجتماعی داشته باشند به طوری‌که با برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و تربیتی و آموزشی و خانواده‌ها تهدیدات و آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-13 11:24

افزودن دیدگاه جدید