کد مطلب: 

178438

گلایه هانیه توسلی از آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی

این روزها «حریم خصوصی» دیگر معنای چندانی ندارد و این وضع در ایران به مراتب بدتر از کشورهای دیگر است...
گلایه هانیه توسلی از آزار و اذیت در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش سیتنا، هانیه توسلی در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها «حریم خصوصی» دیگر معنای چندانی ندارد و این وضع در ایران به مراتب بدتر از کشورهای دیگر است. ورود افراد به حوزه شخصی یکدیگر قابل کنترل نیست، شاید بهتر است بگوییم راهی برای کنترل آن وجود ندارد. فضا به شکلی است که همه به اطلاعات و حریم شخصی یکدیگر دسترسی دارند. این شکل از دسترسی کار را سخت کرده و کار به جایی رسیده که گاهی افراد بدون هیچ ترسی یکدیگر را آزار می‌دهند، هیچ کس از اینکه به حوزه خصوصی دیگری وارد شده و او را آزار داده، نه تنها نمی‌ترسد که حتی از نظر اخلاقی هم آن را زشت و ناپسند نمی‌داند.

همین نترسیدن است که باعث تکرار این رفتارها می‌شود. هنرمندان زیادی مثل من در سال‌های اخیر به‌شدت با این آزارها مواجه شده‌اند و کار خاصی هم نمی‌توانیم انجام دهیم. حوزه شخصی هنرمندان بیشتر از بقیه افراد جامعه در معرض آزار است.

گاهی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با بی‌ادبی‌هایی روبه‌رو می‌شویم که اذیت‌کننده است و هیچ کنترلی هم در این زمینه وجود ندارد. آدم‌ها هرنظری که دارند می‌توانند آزادانه ابراز کنند. هر عکس یا پستی که گذاشته می‌شود یک عده به آن واکنش نشان می‌دهند.

اصلا انگار عده‌ای به شبکه‌های اجتماعی وارد شده‌اند که به دیگران آزار برسانند. وقتی این اتفاق‌ها پشت‌سرهم تکرار می‌شود و نه تنها درباره خودت که درباره همکارانت هم از این خبرها می‌شنوی، نسبت به جامعه دلسرد می‌شوی؛ تا آن‌جا که دلت می‌خواهد از این فضا فاصله بگیری و در گوشه‌ای خلوت زندگی کنی. ما باید یاد بگیریم که از دنیای آزاد اطلاعات به شکل و شیوه دیگری استفاده کنیم، همدیگر را قضاوت نکنیم و حریم‌خصوصی یکدیگر را محترم بدانیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-07 01:35

دیدگاه‌ها

تصویر سوالات فلسفی
اونوقت فضای مجازی هر پستی شما بذارید باید ملت بپذیرین که لطف فرمودین زحمت کشیدین پست گذاشتین؟ اصولا اگر لایک و نظرات مردم رو نمیخاین پس چرا پست میذارین؟ چرا اصلا بازی میکنید؟ توی خونه با گربه ملوستون بازی کنید چرا خودتونو اذیت مکنید؟ چرا اصلا وارد شبکه های "اجتماعی" شدین؟ چرا اصلا توی اجتماع میاید؟ واضحتر بپرسم! ایا ادم اجتماعیه یا خیر؟ هرگاه یاد گرفتیم فرهنگ ورود به یک اجتماع رو یادبگیریم مطمنا از بودن در اون شبکه اجتماعی لذت خواهیم برد
ارسال شده توسط سوالات فلسفی در 17 تير 94 - 08:18
تصویر یاشار
اینم نویسنده شده ؟ تو خوبی
ارسال شده توسط یاشار در 16 تير 94 - 22:58

افزودن دیدگاه جدید