کد مطلب: 

178269
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین:

تصمیم فروش مخابرات سال گذشته قطعی شد/ مخابرات را می‌فروشیم سراغ پروژه بعدی می‌رویم

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین با تاکید بر اینکه فروش مالک مخابرات تصمیم قبلی بود، گفت: این سیاست سهامدار عمده مخابرات است که به یک پروژه وارد می‌شود، آن را پردازش می‌کند و پس از اینکه آماده شد می‌فروشد و به سراغ پروژه بعدی می‌رود.
تصمیم فروش مخابرات سال گذشته قطعی شد/ مخابرات را می‌فروشیم سراغ پروژه بعدی می‌رویم

به گزارش سیتنا، مهدی صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین اظهارداشت: دستور و تصمیم قاطع برای فروش توسعه اعتماد مبین (مالک 50+1 درصدی سهم مخابرات) داریم.

وی گفت: البته مالک مخابرات در فروش سهام و خروج از سهام مخابرات تضادی با دولت ندارد بلکه سیاست مالک توسعه اعتماد مبین این است که به یک پروژه وارد می‌شود، آن را پردازش می‌کند پس از اینکه آماده شد می‌فروشد و به سراغ پروژه بعدی می‌رود.

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین گفت: مدت‌ها است تعرفه‌ تلفن ثابت افزایش نیافته و از سوی دیگر همکدی تلفن ثابت و کاهش تعرفه تلفن همراه، درآمدهای مخابرات را کاهش داده است؛ در تمام دنیا وقتی فناوری نو مانند 3G و 4G عرضه می‌شود دارای قیمت بیشتری است و به مرور قیمت کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر هزینه‌ها در تمام بخش‌ها افزایش یافته است؛ حتی تعرفه‌های پستی که از نوع خدمات ارتباطی و متعلق به وزارت ارتباطات است نیز هر سال افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اما تعرفه‌ها و درآمد علت اصلی فروش توسعه اعتماد مبین و خروج از سهام مخابرات نیست.

صفری ادامه داد: توسعه اعتماد مبین قصد دارد تمام سهام خود را به صورت پکیج به فروش برساند نه به صورت جزء، این بسته شامل سهام مخابرات و سایر سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد مبین در پروژه‌های مخابراتی قزاقستان، پروژه‌های ترانزیت،IPTV  و CDN است.

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین تصریح کرد: قصد نداریم توسعه اعتماد مبین را ارزان بفروشیم، اگر اقساط مخابرات تمام و بدهی‌ها تسویه می‌شد وضعیت فروش تغییر می‌کرد و قیمت فروش قطعاً افزایش می‌یافت.

وی گفت: تصمیم فروش سهام توسعه اعتماد مبین سال گذشته گرفته شد و آگهی فروش در بهمن ماه 93 آماده شده است، این تصمیم حتی مربوط به پیش از جریان تغییر مدیرعامل مخابرات است.

صفری درباره وضعیت ادامه فعالیت مخابرات پس از پایان مهلت فروش اسناد توسعه اعتماد مبین و نبود متقاضی خرید، گفت: کار متوقف نشده است، همانطور که خریدار جدید مخابرات باید برای تغییر تعرفه‌ها تلاش می‌کرد و از بانک وام می‌گرفت تا پروژه‌ها را فاینانس کند ما نیز این کار را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-29 01:22

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
همکار قدیمی جناب اقای مهندس صفری عزیز شما مدتی در صحنه مخابرات تشریف نداشته اید و عمق ضربه ای که بعد از سهامداری اتحاد مبین بر پیکر این ثروت ملی زده شده بی اطلاع هستید . شما در سال های 67 تا هفتاد در شرکت مخابرات زحمات بسیار ی کشیده اید و نقش بسیار سازنده ای در توسعه مخابرات کشور داشته اید . در هشت سال گذشته اتحاد مبین که با اعمال نفود سهامدار مخابرات شده و کارش عمدتا برداشت از دارائی ها بوده و در خرید ها ی مخابرات با گرو ه هائی چون آریا همراه وابسته به گروه فساد بیست و هشت هزار میلیاری و یا صا ایران و ژرفنگر همراه شده و کلا های بی ارزش را با قیمت های نجومی خریداری و در مخابرات انباشت نموده است بدون اینک کارائی داشته باشند. برای کسری نقدینگی اقدام به فروش املاک بار ارزش مخابرات نموده و در مواردی هم فروش به خودی ها و با قیمت غیر واقعی بوده است . توسعه های ضروری متوقف شده و توسعه در مواری انجام شده که مربوط به خرید تجهیزات از فلان آشنای فلانی ها بوده و هدف هزینه کردن و پورسانت گرفتن بوده و نه توسعه متوازن بر اساس رفع نیاز و ارائه خدمت توام با سود دهی. از دادن حق مسلم و قانونی مشترکین یعنی ودیعه خو د داری نمود ه و این اموال را به زور غصب کرده است.و با طفره رفتن و ادعا های واهی اصل دادن ودیعه را هم انکار کرده است. با دست کاری اسناد سود کاذب نشان داده و تقسیم شده چون هدف اتحاد مبین یا عوامل ان فقط برداشت برای تامین اصل پول بوده و نه بقای مخابرات و از طرفی چون امیدی به ادامه سهامدار ماندن در مخابرات نداشته و هر لحظه منتظر افشای فساد و خلع ید بوده اند همواره خواسته اند فقط ماهی شکار کنند و توجهی به بقای نسل ماهی نداشته اند. تشخیص این مسائل نباید برای شما مشکل باشد کافی است قدری تامل فرمائید و سخنگوی ظالمان نشوید . همکاران و دوستان شما به شما علاقه ای خاص دارند و حیف است که شما در یک جریانی وارد شده و باصطلاح کنسرسیومی دفاع کنید که عملکرد بسیار بدی داشته و دارد. خداوند به همه بندگانش و از جمله حضرت عالی بصیرت بیشتری عطا فرماید و توفیق خدمت برای شما ارزو دارم.لازم دانستم ادای تکلیف به شما برادر مسلمان بنمایم که حد اقل بدانید من شخصا از بابت ودایعی که از مخابرات طلب دارم اگر ریالی سود در حقوق شما و امثال شما مخلوط شده باشد راضی نیستم و حلال نخواهم کرد و حیف است که برادری چون شما که عمری را به انقلاب خدمت نموده حقوق حرام بگیرد.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 08 تير 94 - 03:03

افزودن دیدگاه جدید