کد مطلب: 

178210

اپراتورها طبق سه حالت قادر به خلق پیام‌رسان موبایلی هستند

عضو هیات مدیره یک شرکت خصوصی گفت: اپراتورهای موبایل به سه حالت می‌توانند پیام‌رسان‌های موبایلی (OTT) را توسعه دهند.
اپراتورها طبق سه حالت قادر به خلق پیام‌رسان موبایلی هستند

بهنام برنا در مسابقات برنامه‌نویسی اندروید اشاره‌ای به جایگاه پیام‌رسان‌های موبایلی مبتنی بر IP داشت و اظهار کرد: آمار جهانی می‌گوید وقتی یک سرویس در اپراتوری می‌خواهد لانچ (راه‌اندازی) شود به شکل متوسط نیاز به شش ماه زمان دارد ولی در دنیای امروز شاید شش ماه از دوره عمر یک سرویس نظیر پیام‌رسان‌های موبایلی بیشتر باشد.
وی عنوان کرد: قطعا با در نظر گرفتن چنین شرایطی اگر خود اپراتورهای موبایل بخواهند پیام‌رسان‌ها را توسعه دهند با توجه به احتمال کوتاه بودن طول عمر آنها، نمی‌توانند  در این زمینه موفقیت کسب کنند.
عضو هیات مدیره شرکت موبیرو گفت: کسانیکه در زمینه OTT کار می‌کنند شاید سرمایه چندانی نداشته باشند اما به خوبی و چالاکی می‌توانند وارد این فضا شوند و با سرعت به توسعه محصول بپردازند.
او سه حالت را برای اپراتورهای موبایل جهت توسعه پیام‌رسان‌ فرض کرد و گفت: حالت اول این است که یک همکاری بین اپراتور موبایل و توسعه دهنده OTTها شکل گیرد و اپراتور تقاضای مورد نیاز خود را برای توسعه بستر مناسب به شرکت همکار ارائه کند؛ حالت دوم نیز این است که این همکاری به نوعی وجود دارد اما اپراتور محصول نهایی را با برند خودش لانچ می‌کند.
وی افزود: اپراتور به صورت مستقل وارد فاز طراحی، توسعه و لانچ پیام‌رسان‌ها می‌شود که البته تاکنون چنین تجربه‌ای را در دنیا نداشته‌ایم زیرا احتمال موفقیت ان بسیار پایین است.
برنا گفت: اپراتورها معمولا ساختار و پایه را شکل می‌دهند تا بازیگران عرصه OTT وارد عمل شده و محصولات مطابق با نیازها را لانچ کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-26 13:37

افزودن دیدگاه جدید