کد مطلب: 

177960

افزایش 100 درصدی تعرفه مکالمه داخل استانی با تلفن ثابت

پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه‌های تلفن‌ثابت در کمیته تخصصی رگولاتوری بررسی و نهایی شده است. نرخ مکالمه داخل استانی از ۳۰ به ۷۰ ریال و نرخ مکالمه خارج استانی 20 درصد افزایش یافته است.
افزایش 100 درصدی تعرفه مکالمه داخل استانی با تلفن ثابت

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، طبق اعلام مسئولان، امسال تعرفه‌های تلفن‌همراه ثابت می‌ماند؛ اما تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت در دستور کار است.

در آخرین اخبار منتشر شده مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به فارس گفته بود: مخابرات در قالب 5 سناریو درخواست افزایش مجموعه خدمات تلفن‌ ثابت شامل تماس داخل استانی،‌ تماس خارج استانی، هزینه آبونمان و هزینه اولیه اتصال را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه داده است.

معاون رگولاتوری نیز به فارس گفته بود: با توجه به تعرفه بسیار پایین مکالمات ثابت داخل استانی، احتمال تغییر تعرفه داخل استانی و آبونمان وجود دارد، اما مخابراتی‌ها و مسئولان دولتی اعلام جزئیات درباره تعرفه‌های جدید را به زمان پس از تصویب تعرفه‌ها موکول می‌کردند.

براساس پیگیری خبرنگار فارس، مشخص شد که تعرفه‌های جدید تلفن ثابت در کمیته تخصصی مربوطه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نهایی شده که پیش از ارسال به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب نهایی، موضوع اختلاف میان مخابرات و وزارت ارتباطات مطرح شد.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: به دلیل تعلل مخابرات در ارائه برنامه توسعه، افزایش تعرفه تلفن ثابت از دستور کار خارج شد.

براساس تعرفه نهایی تصویب شده در کمیته تخصصی رگولاتوری، تعرفه‌های جدید به شرح زیر است:

نوع مکالمهتعرفه قدیم (ریال)تعرفه جدید(ریال)
 
مکالمه داخل استانی3070
مکالمه خارج استانی330400
آبونماناز 1000 (روستا) تا 3600 (شهرهای بزرگ)از 20000 (روستا) تا 50000 (شهرهای بزرگ)

 

قیمت هر دقیقه تماس داخل استانی از 30 ریال به 70 ریال تغییر خواهد کرد. پیشنهاد مخابرات برای این تعرفه دقیقه‌ای 100 ریال بوده که در رگولاتوری تعدیل شده است.

همچنین قیمت هر دقیقه تماس بین‌استانی از 330 ریال به 400 ریال افزایش خواهد یافت. پیشنهاد مخابرات برای این تعرفه دقیقه‌ای 500 ریال بوده که در رگولاتوری تعدیل شده است.

حداقل مبلغ آبونمان (برای خطوط بی‌کارکرد طی دوره) نیز برای شهرهای بزرگ 50 هزار ریال و در شهرهای کوچک 20 هزار ریال خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-10 19:23

افزودن دیدگاه جدید