کد مطلب: 

177900

بازار سیاه سیم‌کارت‌ اعتباری در شهرستان‌ها/ کمبود شماره تلفن‌ همراه بحرانی شد

در برخی استان‌ها سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول گران‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد؛ مراکز رسمی فروش این اپراتور نیز سیم‌کارت با نامبرینگ منطقه را ارائه نمی‌کنند. همراه اول می‌گوید: وضعیت شماره‌های باقی‌مانده بحرانی است.
بازار سیاه سیم‌کارت‌ اعتباری در شهرستان‌ها/ کمبود شماره تلفن‌ همراه بحرانی شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، اخیرا بسیاری از متقاضیان سیم‌کارت‌های همراه اول در برخی استان‌ها اعلام می‌کنند که فروش سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور گران‌تر از نرخ مصوب 5 هزار تومان به فروش می‌رسد و در مراکز رسمی فروش این اپراتور نیز سیم‌کارت با نامبرینگ منطقه ارائه نمی‌شود.

یکی از مشترکان این اپراتور به فارس، گفت: در استان اصفهان سیم‌کارت ‌5 اعتباری هزار تومانی همراه اول با کد 0913 تا قیمت 50 هزار تومان نیز معامله می‌شود.

مدتی است در استان‌های اصفهان و فارس به متقاضیانی که برای خرید سیم‌کارت‌های اعتباری همراه‌ اول مراجعه می‌کنند،‌ به جای فروش سیم‌کارت اعتباری با نامبرینگ منطقه‌ای (اصفهان کد 0913 و فارس 0917) سیم‌کارت با کد 0914 و 0916 فروخته می‌شود.

دفاتر فروش به مشترکان اعلام می‌کنند که سیم کارت‌های نامبرینگ منطقه‌ای در این استان‌ها تمام شده است.

نامبرینگ منطقه‌ای برای مشترکان همراه اول به یک عادت تبدیل شده و مشترکان هر منطقه علاقمند به خرید سیم‌کارت‌ با کد منطقه خود هستند. فروش شماره مناطق دیگر موجب نارضایتی مشترکان این اپراتور در شهرستان‌ها شده است.

در پیگیری فارس از علت این مشکل، مهدی غیناقی مدیرکل فروش اپراتور اول، توضیح داد: در حال حاضر همراه اول در استان‌های بسیاری با مشکل نامبرینگ روبرو است و شماره‌های آزاد تمام شده یا در حال اتمام است.

وی در پاسخ به این سوال که این مشکل اکنون در چه استان‌هایی وجود دارد، گفت: فعلا در استان‌های اصفهان، فارس، یزد، کرمان و چند استان دیگر شماره جدید با کد منطقه (0913 و 0917) موجود نیست. به علت نبود شماره در استان‌های اصفهان و کرمان از رنج 0914 که متعلق به منطقه شمال غرب کشور است استفاده می‌‌شود؛ در استان فارس نیز به ‌علت اتمام رنج 0917 رنج 0916 مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته این روش مورد رضایت مردم نیست.

غیناقی درباره وضعیت فعلی شماره‌های موجود همراه اول توضیح داد: در وهله نخست استان‌های اصفهان، فارس، یزد، کرمان و چند استان دیگر از نظر عرضه سیم‌کارت صفر در وضعیت قرمز قرار دارند و واگذاری سیم کارت در آنها متوقف شده است. در وهله دوم در استان‌هایی که در وضعیت زرد قرار دارند از تیرماه 94 وضعیت در آنها قرمز می‌شود.

مدیرکل فروش همراه اول در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل کمبود شماره، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورها را موظف به تخلیه شماره‌های غیرفعال و بازگرداندن شماره‌های بلااستفاده به شبکه کرده است، آیا این دستورالعمل کافی نبوده است، گفت: همراه اول به این ابلاغ عمل کرده و بسیاری از شماره‌های بلااستفاده به شبکه بازگشته است، اما با توجه به اعتبار شماره‌ها و ماندگاری بالای مشترکان این راهکار کفاف نیاز امسال را دیگر نمی‌دهد و نمی تواند مشکل را حل کند.

وی افزود: همراه اول از سال 91 برای دریافت شماره‌های جدید با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه داشته است. در آخرین نامه در اردیبهشت ماه امسال همراه اول دو رنج 10 میلیونی جدید را درخواست کرده که قول‌‌هایی نیز در این باره داده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-07 16:46

افزودن دیدگاه جدید