کد مطلب: 

177848
حمله هکرها به رایانه های دولت آمریکا؛

بانک اطلاعات کارمندان دولت هک شد

هکرها به رایانه های دولت آمریکا که در بردارنده اطلاعات شخصی ۴ میلیون کارمند فعلی و سابق دولت فدرال است نفوذ کردند.
بانک اطلاعات کارمندان دولت هک شد

به گزارش سیتنا، خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نوشت: مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند، هکرها به رایانه های دولت آمریکا  که احتمالا در بردارنده اطلاعات شخصی 4 میلیون کارمند فعلی و سابق فدرال است نفوذ کرده اند و ماموران تحقیق در حال بررسی هستند که آیا هکرها از چین این عملیات را انجام داده اند یا نه.
ماموران تحقیق سایبری این نفوذ را به سرقت های قبلی از اسناد و مدارک درمانی شرکت آنتم، دومین شرکت بزرگ بیمه درمانی آمریکا و پرمرا  بلو کراس، یک شرکت خدمات درمانی ربط می دهند.
گفته می شود که این یکی از بزرگترین نفوذها به بانک اطلاعاتی کارمندان دولت آمریکا بوده است.
یک منبع آگاه در این باره گفت، اعتقاد بر این است که یک «نهاد یا دولت خارجی»  پشت این حمله سایبری قرار دارد. مقامات در حال بررسی ارتباط احتمالی این حمله با چینی ها هستند.
سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت، اتهام زنی های مبتنی بر حدس و گمان غیرمسئولانه و غیرسازنده است. وی افزود، ردیابی اقدامات هکرها در آنسوی مرزها کاری دشوار است.
اف بی آی اعلام کرده، در حال بررسی موضوع است و قصد دارد افراد مسئول این حمله را شناسایی کند.
چند ایالت آمریکا قبلا تحقیقات در مورد حمله به شرکت آنتم در ماه فوریه را آغاز کرده اند. به گفته یک شخص نزدیک به موضوع، ارتباط احتمالی این حمله به چین در حال بررسی است.
جان هولت کویستف از مسئولان شرکت آی سایت پارتنرز در دالاس گفت، حمله اخیر به بانک اطلاعات کارمندان فدرال و حمله های قبلی به شرکت های آنتم و پرمرا بلوک راس کار هکرهای جاسوسی بوده که از سوی یک دولت فعالیت می کردند، و کار شبکه های تبهکار سایبری نبوده است.
نهادهای مسئول، اعلام نکرده اند که دقیقا چه نوع اطلاعاتی در معرض دسترسی هکرها قرار گرفته است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-05 12:46

افزودن دیدگاه جدید