کد مطلب: 

177804

چطور با گلکسی اس 6 بهترین عکس‌ها را بگیریم؟

گلکسی اس 6 پرچمدار جدید گوشی‌های سامسونگ دوربین فوق‌العاده ای دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های بکار رفته در گوشی‌های هوشمند تا به امروز است.
چطور با گلکسی اس 6 بهترین عکس‌ها را بگیریم؟

به گزارش سیتنا به نقل از فون آرنا، اما برای اینکه بتوانید از حداکثر پتانسیل دوربین گلکسی اس 6 بهره ببرید باید با حالتها و تنظیمات آن آشنا باشید.

در اینجا به فهرستی از کارها که با انجام آنها میتوانید بهترین عکسها را با گلکسی اس 6 ثبت کنید اشاره می‌کنیم.

1-ثبت بهترین عکسها در حالت burst (ثبت پشت سر هم): گاهی اوقات کسری از ثانیه می‌تواند در تبدیل یک تصویر از یک عکس برنده جایزه به عکسی که حتی تمایلی به تبادل آن با دوستان خود ندارید تاثیرگذار باشد.

اما شکار به موقع یک صحنه بسیار خاص می‌تواند یک چالش جدی باشد. اینجاست که حالت burst به کارتان می‌آید. دوربین گلکسی اس 6 در این حالت دستکم هشت تصویر با وضوح کامل را در هر ثانیه ثبت می‌کند و شما می‌توانید بعدا بهترین تصویر را از بین آنها انتخاب کنید. برای رفتن به حالت burst لازم نیست آن را از یک فهرست انتخاب کنید بلکه کافیست دکمه شاتر را برای چند لحظه نگه دارید و دوربین فورا شروع به ثبت چند تصویر پشت سر هم می‌کند.

تصویر زیر در حالت تنظیمات دستی ثبت شده است. ایزو در این تصویر روی 800 تنظیم شده و برای رسیدن به بیشترین سرعت شاتر میزان نوردهی نیم گام کاهش داده شده است. این امر بسیار حائز اهمیت است چرا که برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت به یک شاتر سریع احتیاج است. همچنین مادامیکه نور کافی در محیط باشد برای عکاسی از این سوژه ها باید ایزو تصویر را پایین بیاورید.

2- برای گرفتن تصاویر ماکرو از فوکوس دستی استفاده کنید: در حالت دستی حرفه ای گالکسی اس 6 به شما این امکان را میدهد که فوکوس را دستی تنظیم کنید. این کار می‌تواند در تعدادی از موارد به ویژه زمانیکه سعی در ثبت تصاویر زیبای نمای نزدیک دارید، میتواند مفید باشد.

برای گرفتن یک تصویر کلوزآپ خیره کننده فوکوس را در نزدیکترین حالت ممکن تنظیم کنید.

سپس دوربین را در فاصله حدودا چهار اینچی سوژه قرار داده و بهترین نقطه فوکوس را به جلو و عقب بردن گوشی پیدا کنید. همچنین میتوانید برای اطمینان از رسیدن به یک فوکوس عالی از زوم دیجیتال استفاده کنید.

3- اصلاح عدم توازن رنگ سفید: دوربین گلکسی اس 6 ممکن است یکی از بهترین دوربین‌های موجود باشد اما بی نقص نیست. گاهی اوقات دوربین نمی‌تواند تعادل رنگ سفید را بدست آورد، البته در این زمینه از بیشتر گوشیهای موجود در بازار عملکرد بهتری دارد. در نتیجه ممکن است عکس ثبت شده نسبت به واقعیت سردتر یا گرمتر باشد.

اما راه حل این مشکل چیست؟ برای ارتقای کیفیت رنگ در یک سری موارد نادر که توازن رنگ سفید درست نیست می‌توانید از ویراشگر عکس موجود در گالکسی اس 6 استفاده کنید یا قبل از ثبت عکس توازن رنگ سفید را دستی تنظیم کنید. انجام این کار از ویرایش یک عکس ثبت شده سخت تر است اما نتیجه بهتری در بر خواهد داشت.

4-اچ دی آر: رویکرد سامسونگ در قبال اچ دی آر احتمالا بهترین مورد در میان تمام گوشیهای هوشمند است. حالت اچ دی آر علاوه بر تاثیرگذاری بالا در صحنه هایی که کنتراست بالایی دارد، همچنین یک پیش نمایش از تصویری که قرار است ثبت شود در اختیار کاربر می‌گذارد. می‌توانید اچ دی آر را مواقعی که در برابر نور شدید قرار دارید یا مواقعی که می‌خواهید جزئیات و نور بیشتری به نقاط تاریک عکس بیفزایید، فعال کنید. فقط از این قابلیت بیش از حد استفاده نکنید. در عکسهای زیر به تفاوتهایی که اچ دی آر می‌تواند ایجاد کند اشاره شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-03 17:35

افزودن دیدگاه جدید