کد مطلب: 

177252

سالک: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد در فضای مجازی تحت سیطره کفر باشیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عده‌ای در کشور حاکمیت را برای خود می خواهند اما باید در فضای مجازی ظرفیت های مردم هم مورد استفاده قرار گیرد.
سالک: اسلام به ما اجازه نمی‌دهد در فضای مجازی تحت سیطره کفر باشیم

به گزارش سیتنا، حجت‌ الاسلام سالک امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات سایبری بومی اظهار کرد: قرآن و اسلام به ما اجازه نمی دهد در عرصه فضای مجازی تحت سیطره کفر قرار گیریم، بر همین اساس باید در این فضا آماده باشیم و اشراف کامل داشته باشیم.

وی در عین حال عنوان کرد: همه کشورهای دنیا دراین عرصه حرکت و رشد دارند وفاوا در آینده زندگی ما را وارد فضای جدیدی خواهد کرد بر همین اساس لازم است دست اندکاران این حوزه هرچه سریعتر این فضا را فراهم کنند و البته فرهنگ سازی دراین زمینه را نیز مورد توجه قرار دهند.

سالک در ادامه به بحث پیوست فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: ما انتظار داریم این پیوست در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد:امروز تلاش برای بومی کردن اطلاعات در کشورهای مختلف در جریان است و کشورهایی مانند آلمان و برزیل تلاش دارند اطلاعات را بومی کنند؛ ما نیز در کشور چنین ظرفیتی را داریم و می توانیم به تولید محتوای داخلی همت بگماریم تا محتوای مطابق با دین و فرهنگ و ارزش های خود را تولید کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت:این شبکه باید بتواند تا در خانه مردم رفته و به آنها خدمات ارائه کند بر همین اساس لازم است مشکلات مدیریتی این شبکه برطرف شود.

سالک همچنین اظهار کرد:امروز ما باید آماده جنگ نرم باشیم، ما می توانیم در بحث سایبری حرف اول دنیا را بزنیم و بر همین اساس نیازمند تشکیل یک جبهه فرهنگی دراین فضا هستیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-24 18:32

افزودن دیدگاه جدید