کد مطلب: 

177196

آزادی عمل پیام رسان های موبایلی محدود می شود

آزادی عمل برنامه های پیام رسان موبایلی مانند واتس آپ و اسکایپ ممکن است به زودی در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی به پایان برسد، زیرا اپراتورهای مخابراتی آنها را تهدیدی برای کسب و کار خود می دانند.
آزادی عمل پیام رسان های موبایلی محدود می شود

به گزارش سیتنا، فارس به نقل از رویترز، نوشت: اتحادیه اروپایی قصد دارد قوانین مخابراتی خود را در سال آینده میلادی به روز کند تا از یکسو اپراتورها با سهولت بیشتری به کسب درآمد بپردازند و از سوی دیگر آزادی عمل بی همتای برنامه های پیام رسان موبایلی پایان یابد. تسهیل سرمایه گذاری گسترده در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از جمله دیگر پیامدهای تغییر قوانین مذکور است.

کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا پیش نویس تغییرات مورد نظر خود را تهیه کرده که نتیجه آن شکل گیری یک بازار دیجیتال واحد خواهد بود که در قالب آن اپراتورهای مخابراتی برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت با هم رقابت می کنند بدون آنکه رژیم رگولاتوری مشابهی در موردشان اعمال شود. آندروس آنسیپ معاون اول کمیسیون اروپا جزییات استراتژی  بازار واحد دیجیتال را در اواسط سال 2016 اعلام خواهد کرد.

برخی غول های مخابراتی اروپایی مانند اورنج و دویچه تله کام بارها خواستار کاهش سخت گیری ها در مورد خود شده اند و می گویند با کاهش درآمد ناشی از فعال شدن رقبای تازه به خصوص پیام رسان های موبایلی دیگر قادر به سرمایه گذاری های جدید برای ارتقای شبکه های خود نیستند.

در دو سال اخیر این برنامه های مبتنی بر انتقال صدا از طریق اینترنت یا VoIP به جایگزین روش های سنتی مکالمه تلفنی مبدل شده اند. این امر باعث شده تا بسیاری از مشترکان تلفن همراه جز در شرایط اضطراری که به اینترنت دسترسی ندارند به هیچ عنوان از شبکه های مخابراتی سیار برای برقراری تماس یا ارسال پیام استفاده نکنند.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-20 23:47

افزودن دیدگاه جدید