کد مطلب: 

177109

اپلیکیشنی که هکرها را به خود جذب کرد

اسمارت فون ها با نصب اپلیکیشن های مورد نیاز کاربران کارآمدتر خواهند بود اما نصب برخی از اپلیکیشن ها می توانند اطلاعات شخصی کاربران را با تهدید یا خطر هک مواجه کنند.
اپلیکیشنی که هکرها را به خود جذب کرد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، کمپانی ها و شرکت های مختلف اپلیکیشن های بسیاری را تولید و روانه بازار فناوری می کنند تا بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را با خود همراه سازند. یکی از اپلیکیشن هایی که در سال های اخیر توانست مخاطبان بی شماری را به خود جلب کند، اپلیکیشن استارباکس «Starbucks » است.

استارباکس را می توان پیشگام در صنعت پرداخت الکترونیک و همینطور پرداخت موبایلی دانست. این اپلیکیشن برای اولین بار به کاربران امریکایی اجازه داد تا پرداخت هزینه های خود را از طریق پرداخت موبایلی انجام دهند. اما مدت زمانی زیادی سپری نشد تا در سال ۲۰۱۱ میلادی که هنوز پرداخت موبایلی به شکل امروزی رایج نبود، استارباکس توانست در کمتر از ۳ ماه به چندین میلیون کاربر دست پیدا کند که موفقیتی بی نظیر برای این شرکت محسوب می شد. اما این موفقیت خیلی زود از امریکا به کشورهایی مانند انگلیس و کانادا نیز راه پیدا کرد تا در نوامبر سال ۲۰۱۱، این اپلیکیشن به بیش از ۲۶ میلیون تراکنش دست پیدا کرد.

اکنون این اپلیکیشن مشهور متهم شده که اطلاعات شخصی مشتریان خود را به صورت plain text ذخیره کرده و هکرها می توانند به سادگی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. ذخیره اطلاعات بدین شکل توسط این کمپانی بدین معنا است که هکرها با استفاده از این اپلیکیشن می توانند وارد سیستم های شخصی کاربران شده و به اطلاعات شخصی یا رمز عبور کارت ها و ... دسترسی پیدا کنند.

این موضوع در حالی است که مقامات  Starbucks هر گونه لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران خود را رد کرده و معتقدند که سیستم های داخلی آنها از امنیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-17 01:18

افزودن دیدگاه جدید