کد مطلب: 

176208
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نقص آنتن دهی موبایل با رومینگ ملی رفع شد/ رومینگ اینترنت 3G و 4G برقرار می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از 10 ماه از آغاز اجرای رومینگ ملی موبایل، هم‌اکنون در هر نقطه از کشور حداقل یک اپراتور موبایل آنتن دارد. در مراحل بعدی نیز رومینگ دیتای 3G و 4G فعال خواهد شد.
نقص آنتن دهی موبایل با رومینگ ملی رفع شد/ رومینگ اینترنت 3G و 4G برقرار می‌شود

به گزارش سیتنا، علی اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت رومینگ ملی پس از 10 ماه اجرا، اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ نقطه بدون حداقل یک سیگنال موبایل در کشور وجود ندارد؛ به این معنی که در هر نقطه از کشور حداقل یک اپراتور موبایل آنتن دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدف از اجرای رومینگ ملی این بود که با کمک 3 اپراتور تلفن‌همراه پوشش کاملی در تمام کشور ایجاد شود. هم‌اکنون نیز در هر جا که توان سیگنال ارسالی از سوی اپراتور افت کند و کمتر از میزان قابل قبول باشد، سیم‌کارت مشترک به صورت اتوماتیک به سمت اپراتور با توان ارسالی قوی‌تر سوئیچ می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پیشرفت‌های این طرح با گذشت زمان، توضیح داد: از زمان آغاز اجرای رومینگ ملی تا به نتیجه رسیدن این طرح 6 ماه زمان صرف شد و به تدریج نیز وضعیت رومینگ ملی کامل‌تر خواهد شد. همچنان که مراحل بعدی رومینگ ملی شامل رومینگ دیتای 3G و 4G نیز در آینده به این طرح اضافه خواهد شد.

در حال حاضر رومینگ ملی در بخش مکالمه و دیتای نسل 2 برقرار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-02 18:35

افزودن دیدگاه جدید