کد مطلب: 

175992
آیت‌الله جوادی‌آملی خطاب به وزیر ارتباطات:

فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست گیرید

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: بر سرعت‌تان بیفزایید و این نظام را با هنر دینی‌تان به سمت پیشرفت بکشانید؛ فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست بگیرید.
فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست گیرید

به گزارش سیتنا، آیت‌الله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار سید محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش وی در خصوص افزایش پهنای باند اینترنت در قم، اظهار داشت: به ما دستور دادند که توقف ممنوع است و نه به عقبگرد مجاز هستیم و نه به توقف؛ اگر بایستیم دیگران بر ما سبقت خواهند گرفت.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر ارتباطات ادامه داد: از موفقیت شما خوشحالم و خوشحالیم که کار دست شما بزرگواران است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید به دو نکته توجه کرد، تصریح کرد: چیزی که امروز به عنوان فضای مجازی معروف شده در اصل حقیقت است چرا که مجاز را می‌شود کنار زد اما حقیقت را نمی‌توان.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: این چه جور مجازی است که جلوی حقیقت را می‌گیرد بنابراین فضای مجازی در اصل خودش حقیقت است.

استاد برجسته فلسفه حوزه علمیه قم، گفت: این سیم و تلویزیون حقیقت نیست بلکه آن چیزی که معرفت و شناخت باشد حقیقت است و هر کسی هم به نکات حقیقی توجه می‌کند.

وی گفت‌: امروز روابطی که ما از فضای به اصطلاح مجازی دریافت می‌کنیم بیش از روابط چهره به چهره است؛ برای مثال دانشجوها بیش از آنکه به صورت چهره‌به چهره از استاد خود استفاده کنند به صورت مجازی از او استفاده می‌کنند؛ بنابراین این مجاز، حقیقت است.

وی با بیان اینکه آنهایی که می‌توانند در این فضا حقیقتی را به جامع منتقل کنند باید از  زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطی برخوردار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران جزو بهترین سرزمین‌هاست به ماجرای ورود اسلام به ایران اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود با چند عرب، ایران را تسخیر کرد؟ نیاکان ما اسلام را پذیرفتند چون باور کردند که اسلام بهترین دین است و این حقیقت را به درستی دریافتند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به کارکردهای وزارت ارتباطات در توسعه پهنای باند، گفت: شما باید این فضا را حقیقت بدانید و به دست بگیرید و شما باشید که بیشترین پیام را در آن منتقل می‌کنید.

وی تاکید کرد: امروز خیلی از بزرگان در حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور وجود دارند، فقط باید حرف و سخن این بزرگان را در این فضای حقیقت منتشر کرد و مردم هم می‌شنوند چرا که خدا ما را با ظرف خالی عقل خلق نکرده است.

این مرجع تقلید، گفت: همانگونه که یک کودک به صدای مادر خود توجه می‌کند خاصیت انسان‌ها نیز این است که به حقیقت‌های عالم و سخنان انبیا که در این راستاست توجه می‌کند و ما فقط باید این مطالب را نشر دهیم.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های اسلام ما نباید بیراهه برویم و نباید راه کسی را ببندیم بلکه باید با تلاش فضا را در اختیار خود بگیریم گفت: اینکه به اصطلاح فقط در فضای مجازی آسیب نبینیم هنر نیست بلکه باید خود را حفظ کنیم و معارف مورد نظر خود را نشر دهیم.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این حکام عربستان که امروز خود را به عنوان خادم‌الحرمین معرفی می‌کنند قبلاً به عنوان جلال‌الملک معروف بودند. اینها همین‌هایی است که امروز به کشور شیعه مظلوم یمن حمله می‌کنند چون اینها فکر می‌کنند مرگ آخر کار است؛ ما اگر باور کردیم مرگ آخر کار نیست تمام تلاشمان این خواهد بود که در دنیای ابدی چه نتیجه‌ای حاصلمان خواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزیر ارتباطات در خصوص افزایش سرعت پهنای باند اینترنت در استان قم، گفت: بر سرعتتان بیفزایید و این نظام را با هنر دینی‌تان به سمت پیشرفت بکشانید؛ فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کرده و آن را به دست بگیرید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-30 16:02

افزودن دیدگاه جدید