کد مطلب: 

175855

شش نکته‌ی کلیدی در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G 4 (+تصاویر)

روز گذشته شرکت ال جی رسما از گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام G 4 برای سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. در حالی که پیش از این، برخی امکانات و ویژگی‌های این هوشمند در وب سایت‌های فن آوری اطلاعات منتشر شده بود، اکنون می‌توان با رونمایی رسمی از این هوشمند، نگاهی از نزدیک به برخی ویژگی‌های مثبت و منفی آن داشت.
شش نکته‌ی کلیدی در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G 4 (+تصاویر)

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، سرانجام شرکت ال جی رسما از گوش هوشمند جدید خود یعنی G 4 رونمایی کرد. البته تا پیش از این نیز برخی ویژگی های این هوشمند منتشر شده بود که بازخوردهای آن در بین کاربران و تحلیلگران متفاوت بود.

امروز ما نگاهی به چند ویژگی مثبت و منفی این گوشی هوشمند داریم.

شش نکته ای که باید در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G4 بدانید

۱ ـ صفحه نمایش جدید با وضوح 2K

ال جی در هوشمند جدید خود از وضوح 2K استفاده کرده است و هرچند G3 نیز از صفحه نمایش Quad HD برخوردار بود، صفحه نمایش جدید ال جی از تکنولوژی IPS Quantum بهره می‌برد که ۵۰ درصد کنتراست بهتر و ۳۰ درصد شفافیت بیشتر نسبت به نسخه قبلی دارد. این موضوع دیدن صفحه نمایش را در نور شدید خورشید بسیار ساده ساخته است.

شش نکته ای که باید در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G4 بدانید

همچنین بهره گیری از تکنولوژی AIT یا Advanced In-Cell Touch این قابلیت را در این گوشی فراهم کرده است که صفحه نمایش حتی با وجود قطرات آب بر آن به خوبی به فرامین لمسی پاسخ می‌دهد.

اما همچنان در مورد استفاده از یک صفحه نمایش با این وضوح در اندازه ۵. ۵ اینچ انتقادات شدیدی به ال جی وارد است. تحلیلگران بر این باورند این وضوح در این اندازه نه تنها نکته مثبتی در کارایی گوشی قلمداد نمی‌شود (چشم غیر مسلح اساسا قادر به تشخیص پیکسل‌ها در این اندازه و با این وضوح نیست) بلکه به دلیل مصرف بیش از حد انرژی باتری برای روشن نگه داشتن پیکسل‌ها، یک وجه منفی نیز دارد.

۲ ـ پیشرفت دوربین اصلی و ثانویه

دوربین ۱۶ مگاپیکسل G4 نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسل G3 بهبود یافته است و با استفاده از سنسور بهتر و تکنولوژی جدید‌تر در ثبات تصویر، تصاویر بهتری را به ویژه در نور کم ایجاد می‌کند. همچنین در دوربین این گوشی هوشمند، قابلیت عکاسی کاملا دستی تعبیه شده و ال جی در مورد سنسور طیف رنگ این دوربین گفته است که رنگ دقیق سوژه را به دست می‌دهد که تا کنون در هیچ دروبین گوشی هوشمندی استفاده نشده است.

همچنین این دوربین از قابلیت باز گذاشتن Shutter به مدت سی ثانیه برخوردار است که به ویژه برای عکاسی در شب و از آسمان پر کاربرد است؛ اما دوربین ثانویه این هوشمند از ۲.۱ مگاپیکسل در G3 به ۸ مگاپیکسل در G4 تقویت شده که همچنین از قابلیت شات با اشارات دست یا Gesture برخوردار است.

۳ ـ طراحی منحنی گوشی هوشمند

ال جی نشان داده که از صفحه نمایش‌های خمیده لذت می‌برد و G4 آخرین محصول این شرکت است که از این تکنولوژی برخوردار شده. بدنه و صفحه نمایش این هوشمند از یک قوس مقعر بسیار ظریف برخوردار است که ال جی نام Floating Arc را بر آن گذاشته.

شش نکته ای که باید در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G4 بدانید

۴ – عدم استفاده از آخرین چیپ Snapdragon

پرچمداران سایر برند‌ها نظیر اچ تی سی و سونی از آخرین تکنولوژی و چیپ قدرتمند Qualcomm یعنی Snapdragon ۸۱۰ بهره می‌برند؛ اما ال جی به دلیل مشکلات فراوان در گرمایش بیش از حد با این چیپ، اکنون از Snapdragon ۸۰۸ در G4 بهره می‌برد. یک چیپ هشت هسته‌ای که عملا برای ال جی یک درجا زدن به شمار می رود.

شش نکته ای که باید در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G4 بدانید

قطعا این چیپ در بنچمارک نتایج ضعیف تری را نسبت به رقبای دیگر ـ که از چیپ ۸۱۰ بهره می‌گیرند ـ خواهد داشت، ولی ال جی این در جا زدن را با گرمایش و مصرف کمتر انرژی باتری توجیه کرده است.

۵ ـ استفاده از چرم به عنوان قاب پشتی

پیش از این نیز اشاره شد که ال جی در هوشمند جدید خود از یک قاب چرمی بسیار زیبا استفاده کرده است. این قاب چرمی نمایی ویژه و لوکس به این هوشمند داده که در واقع یک خط سیر جدید در تلفیق نمای لوکس با هوشمندی پرچمدار و عمومی است.

شش نکته ای که باید در مورد پرچم دار جدید ال جی؛ G4 بدانید

اما درباره این قاب چرمی نیز انتقادات زیادی به ال جی شده است. شاید در نگاه اول این قاب چرمی برای هوشمند جدید ال جی یک نکته مثبت در طراحی در نظر گرفته شود، ولی با نگاهی دقیق‌تر تحلیلگران بر این باورند که استفاده از قاب چرمی در این هوشمند دو نکته منفی دارد: یکی از شکل افتادن این قاب و همچنین آسیب پذیری آن به مرور زمان و دیگری تأثیر منفی که بر ابعاد این هوشمند دارد. استفاده از قاب چرمی تقریبا ضخامت این هوشمند را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

۶ ـ استفاده از واسط کاربری جدید

به شکل سنتی پرچمداران ال جی با نما‌ها یا واسط‌های کاربری متفاوت عرضه شده‌اند. G4 نیز از این قاعده مستثنی نیست و اکنون مجهز به LG UX ۴. ۰ شده است. از جمله امکانات این واسط کاربری به حداقل رساندن باگ‌ها و فریز‌ها در واسط کاربری و برخورداری از امکانات هوشمند است. نظیر Smart Notice که کاربر را از وجود نرم افزارهای سنگین و انرژی بر در حال اجرا مطلع می‌سازد و یا Smart Bulletin که در واقع‌‌ همان Google Now است و چیز جدیدی نسبت به آن ندارد.

در مورد این UI جدید نیز هنوز نمی‌توان با دقت قضاوت کرد. قطعا ورود این گوشی به بازار و استفاده کاربران از آن می‌تواند مقیاس خوبی برای سنجش موفقیت یا شکست ال جی در ارائه این UI باشد. پیش از این ال جی نوسانات زیادی را در تجربه واسط‌های کاربری اندروید خود داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-30 00:32

افزودن دیدگاه جدید