کد مطلب: 

175613
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی:

به موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی ورود خواهیم کرد

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: در حالی که شورای‌عالی فضای مجازی هنوز به موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی ورود پیدا نکرده است، اما در اجرای طرح فضای مجازی سالم این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت.
به موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی ورود خواهیم کرد

به گزارش سیتنا، محمدحسن انتظاری، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص برنامه‌های این شورا در خصوص توسعه بستر فرهنگی پروژه «سیم‌کارت دانش‌آموزی» خاطرنشان‌کرد: شورای‌عالی فضای مجازی جندی پیش مصوبه «صیانت از فضای مجازی ایمن و سالم» را تدوین کرد که در واقع بخشی از این مصوبه مربوط به صیانت از کودکان در فضای مجازی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای صیانت از کودکان نیز افزود: وزارت آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌هایی از قبیل «شبکه هوشمند مدارس» و «شبکه رشد» موضوع فضای مجازی سالم و ایمن را مدنظر قرار داده‌ است.

انتظاری از اجرای مصوبه «فضای مجازی سالم و ایمن» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حالی که شورای‌عالی فضای مجازی هنوز به موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی ورود پیدا نکرده است، اما در اجرای طرح فضای مجازی سالم این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در اولین ناهار کاری مدیران اپراتورهای تلفن همراه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که به میزبانی این اپراتور برگزار شد، ضمن اشاره به ارائه‌ی محتوای مطلوب و ارزشمند توسط اپراتورها بر روی شبکه، گفت: با توجه به این‌که دو اپراتور دیگر هم مدتی است وارد عرصه ارائه‌ی محتوا روی شبکه‌ی باند پهن شده‌اند، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشنهاد می شود با هدف ایجاد رگولاتور محتوا، سازمان تنظیم مقررات تحت نظارت شورای عالی فضای مجازی، سازوکار اجرایی برای رسیدگی به این موضوع و تصویب قوانین لازم در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-28 19:18

افزودن دیدگاه جدید