کد مطلب: 

175455

حمله هکرهای بین‌المللی به تاجران مشهد

هکرهای بین‌المللی که با هک کردن اینترنت تلفن شرکت‌های بازرگانی در شهر مشهد باعث خسارت میلیاردی به این شرکت‌ها شده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
حمله هکرهای بین‌المللی به تاجران مشهد

به گزارش سیتنا به نقل از جام جم، هفته گذشته مدیر یک شرکت بازرگانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، با طرح شکایتی از هک شدن پروتکل صدا روی اینترنت (voip) تلفن های شرکتش خبرداد و گفت: به خاطر این که در زمینه تجارت با شرکت های مختلفی در خارج از کشور همکاری داریم و هزینه های مکالمه هایمان مبلغ بالایی می شد، تصمیم گرفتم از سیستم اینترنتی تلفن، پروتکل صدا روی اینترنت (voip) برای کاهش هزینه هایمان استفاده کنم. اما با گذشت یک ماه متوجه شدم 168 میلیون تومان از حساب شرکت به دلیل استفاده از این نرم افزار برداشت شده بود. این در حالی بود که در مدت یک ماه فقط چهار تماس با خارج از کشور داشتیم. نمی دانم چه کسی توانسته این نرم افزار را هک کند و مرا به دردسر بیندازد و خسارت مالی به شرکت وارد کند.

با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس پرونده، تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری هکر یا هکر های این سیستم تلفن بین المللی آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات 14 مدیر شرکت های بازرگانی شهر مشهد که تعدادی از آنها تاجر هستند نیز با حضور در پلیس فتای این شهر شکایت های مشابهی را مطرح کردند که نشان می داد شیوه هک شدن پروتکل صدا روی اینترنت (voip) تلفن های محل کار شاکیان با هم مطابقت دارد و برای استفاده از این نرم افزار از حساب هایشان بین 100 تا 217 میلیون تومان کسر شده است.

تحقیقات از شاکیان نشان داد، آنها پس از کسر پول از حسابشان متوجه نفوذ هکرها شده بودند.

بررسی های بیشتر مشخص کرد، هکر های خارجی دست به این کار زده اند و با نفوذ به نرم افزار VOIP شاکیان، از آن در کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای آسیایی از جمله مالزی، چین و تایلند استفاده کرده اند و همین موضوع باعث شده که پول های کلانی از حساب شاکیان به سرقت برود.

با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به این پرونده ها توسط کارآگاهان پلیس فتای استان خراسان رضوی وارد مرحله جدیدی شده، اما به دلیل این که مجرمان در خارج از کشور هستند، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها با مشکل رو به رو شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-28 00:45

افزودن دیدگاه جدید