کد مطلب: 

175452

بانوان از عکس های سلفی بازیکنان فوتبال حذف می شوند

چندروزی است رئیس کمیته اخلاق عکس سلفی بازیکنان فوتبال با بانوان را ممنوع اعلام کرده است و این خبر تبدیل به تیتر یک برخی از روزنامه ها شده است این درحالی است که امید آن می رود ممنوعیت عکس سلفی به خیل عظیمی از قوانینی که ورزشکاران عزیز آنرا زیر پا می نهند نپوندد.
بانوان از عکس های سلفی بازیکنان فوتبال حذف می شوند

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری زنان قم ، کمیته اخلاق فوتبال بازیکنان را ملزم کرده است از گرفتن عکس های سلفی با بانوان به شدت پرهیز کنند و فدراسیون را از مشکلات و مصائب دنباله آن معاف کنند.

اگرچه به زعم برخی از هواداران فوتبال پیگیری سایه تبانی در لیگ دسته یک با اهمیت تر و البته نیاز به راهکارهای سریعتری دارد و چنین دستوری حکم نمایشی برای سرپوش گذاشتن بر عدم پیگیری های برخی مسئولین است اما این ماجرا موید ضرب المثل معروف "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" است چراکه با وجود مسائل مهمی چون مشکلات اساسی در بدنه فوتبال مسئولین برای کاهش فشار ها دست به دامن رسانه ای کردن مسائل فرهنگی فوتبال همچون قوانینی برای اصلاح رفتار بازیکنان در خارج از کشور شدند که این نیز به نوبه خود جای تقدیر دارد چراکه اگرچه مسئله مراوده با نامحرمان و گرفتن عکس سلفی برای فدراسیون چندان بااهمیت نیست اما ممنوعیت آن برای تامین چهره مناسبی از اخلاق مداری در ورزش بسیار اهمیت دارد.

تب عکس سلفی اگرچه در جامعه کنونی ما بسیار گسترده شده و جوانان بسیاری با عکس سلفی خودرا به جامعه معرفی می کنند اما شیوع این امر در محافل هنری و ورزشی نیز غیر قابل کتمان بوده و البته این امر بیش از پیش به شیوع آن در جامعه کمک می کند.

قانون ممنوعیت عکس سلفی بازیکنان اگرچه بیشتر شبیه یک اخطار است اما فارغ از بعد بازدارندگی آن می تواند آغازی بر اصلاح رفتارهای ناهنجاری که به سرعت در محافل ورزشی و هنری در حال پیش روی است بوده و جامعه را به مدد این جامعه ارزشی و البته تاثیر گذار به سمت و سوی فرهنگی فارغ از شتاب زدگی های فرهنگی به نام مد که بعضا به سختی می توان تبعات آنرا کنترل نمود،  برد.

اگرچه نمایشی بودن یا نبودن دستور ممنوعیت عکس سلفی بازیکنان با بانوان مسئله نیست و مسئله اصلی شروعی بر وضع قوانین بازدارنده  فدراسیون فوتبال  برای داشتن محیطی سالمتر و البته ورزشی تر است چراکه جای خالی این گونه قوانین در ورزش کشور به خوبی مشهود است.

این در حالی است که به عقیده برخی از کارشناسان گرفتن عکس سلفی نیز تبی زودگذر است که مانند سایر پدیده‌های اجتماعی مانند موج می‌آید و دیر یا زود می‌رود یا دست‌کم به شکل تازه‌ای بروز پیدا می‌کند درست مثل ماجرای جراحی‌ بینی در ایران که رفته‌رفته می‌رود که از نفس بیفتد! حالا باید به انتظار ایستاد که تب دیده شدن تا کی جان دارد و آیا زمانی خواهد رسید که از نفس بیفتد؟!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-28 00:32

افزودن دیدگاه جدید