کد مطلب: 

174191

خرید و فروش اطلاعات مشترکان توسط برخی اپراتورها

مجمع عمومی سامانه اپراتور اول ارتباطی کشور صبح امروز با حضور مدیران شرکت ارتباطات سیار و مخابرات ایران برگزار شد.
خرید و فروش اطلاعات مشترکان توسط برخی اپراتورها

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - در این مجمع به ارائه‌ی آماری در خصوص فعالیت‌ها و درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت در سال 1393 پرداخت.

وی در قالب صحبت‌های خود متذکر شد: طی سال‌هایی که همراه اول شرکتی دولتی بود پرداخت ما به دولت حدود 3412 میلیارد تومان بود اما طی سال‌های گذشته این رقم به 15 میلیارد و 864 میلیون تومان رسیده که به عبارتی می‌توان گفت رشدی 365 درصدی را تجربه کرده و حدود چهار برابر شده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: براین اساس اکنون سهمی که دولت از همراه اول می‌برد حدود چهار برابر سودی است که سهامدار عمده این شرکت کسب می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: سال گذشته با وجود آنکه بازار سیم‌کارت سال‌هاست به حالت اشباع درآمده بیش از 6.2 میلیون سیم‌کارت در بازار واگذار شد.

خرید و فروش اطلاعات مشترکان توسط برخی اپراتورها

صدوقی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر سهم بازار ما 61 درصد و ضریب نفوذ ما در کشور بالغ بر 80.5 درصد است.

مدیر عامل همراه اول همچنین اظهار کرد: اکنون دفاتر مختلفی به ارائه‌ی خدمات همراه اول به کاربران می‌پردازد و اطلاعات مشترکین برای ما اهمیت بسیاری دارد. در شرایطی که اطلاعات مشترکان گاه توسط برخی اپراتورها خرید و فروش می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش همراه اول برای ارائه خدمات سازمانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 15 محصول از جمله VPN سازمانی را برای ارائه در سازمان‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم.

صدوقی همچنین یادآور شد: شرکت ارتباطات سیار در بخش بین‌الملل نیز فعالیت‌های متعددی داشته که از جمله آنها می‌توان به قرار‌داد رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول با 110 کشور و 268 اپراتور دنیا اشاره کرد.

به گفته مدیر عامل همراه اول این شرکت از سال قبل دو قرار‌داد نیز در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی به امضاء رسانده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود نیز به شرکت مبین نت اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت بالغ بر 688 هزار مشترک دارد و سهم آن دربازار وایمکس کشور به 63 درصد رسیده است.

صدوقی همچنین متذکر شد: در سال گذشته این شرکت حدود شش میلیارد تومان سوددهی داشته است.

ارائه خدمات رومینگ به 600 هزار مشترک در عید

مدیر عامل همراه اول همچنین به ارائه‌ی خدمات رومینگ همراه اول اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال بالغ بر600 هزار نفر از خدمات رومینگ ما استفاده کرده‌اند اما در این زمینه اولویت با مشترکان خود ماست و اگر ظرفیتی مازادی وجود داشته باشد در اختیار مشترکان اپراتورهای دیگر قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به بحث توسعه شبکه همراه اول و نوسازی آن اشاره کرد و افزود: برنامه راهبردی پنج ساله همراه اول که از سال 1391 آغاز شده بود همچنان در این شرکت دنبال می‌شود و براساس آن چشم‌اندازی که برای ما تعریف شده به این قرار است که عنوان محدود‌ترین شرکت ایرانی را به خود اختصاص دهیم.

داستان خسارت نوکیا به همراه اول

اما در بخش‌هایی از مجمع عمومی سالانه همراه اول سهامداران این شرکت به طرح سوالات خود پرداختند که در این میان از سوی یکی از سهامداران سوالی در خصوص دریافت غرامت از نوکیا مطرح شد و اینگونه پرسیده شد که وقتی دو سال پیش نوکیا به عنوان همکار تجاری همراه اول کشور را ترک کرد، آیا شکایت یا ادعای دریافت خسارتی در این زمینه صورت نگرفت؟

صدوقی در پاسخ به این سوال گفت: در دوره‌ای این شرکت واگذاری سخت‌افزار‌های خود به ایران را قطع کرد و پس از مدتی هم اعلام کردند که از تاریخ مشخصی آماده خروج از ایران هستند و دیگر خدمات پشتیبانی ارائه نخواهند کرد. برهمین اساس ما همکاری‌های خود با این شرکت را خاتمه دادیم و با وجود این‌که 60 درصد شبکه همراه اول از این تجهیزات بهره می‌برد با کمک توان داخلی توانستیم شرایط را اصلاح کنیم. البته از این شرکت خسارت‌هایی نیز دریافت شد که دریافت این خسارت‌ها به شکل ارزی نبوده و در ازای آن تجهیزات به ما داده شد.

افزایش 37 برابری ترافیک دیتا ظرف مدت 2 سال

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به موضوع ورود شبکه‌های اجتماعی موبایل و گسترش آنها در میان کاربران ایرانی اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته ترافیک دیتای ما بیش از 37 برابر شده و از سوی دیگر تعداد مشترکانی که به تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند به 16 میلیون نفر رسیده است که برهمین اساس لازم بوده توسعه و نوسازی شبکه برای ورود به خدمات نسل‌های سه و چهار صورت بگیرد اما از سوی دیگر در خصوص تعرفه‌های این بخش تغییراتی رخ داد و تعرفه‌ها از کیلوبایتی 14 ریال به پنج ریال رسید که این موضوع به هرحال مشکلاتی برای اپراتورها ایجاد می‌کند.

صدوقی ادامه داد: پیش از این 50 درصد درآمد دیتای ما از طریق واگذاری اینترنت به شکل آزاد بود و 50 درصد آن به درآمد بسته‌های تخفیفی مربوط می‌شد، اما به دنبال تغییر تعرفه‌های این بخش 75 درصد درآمد ما به بسته‌های تخفیفی مربوط می‌شود.

سود 11 میلیاردی جیرینگ

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری ازصحبت‌های خود نیز به سرویس جیرینگ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته این شرکت با دارایی پنج میلیارد تومانی موفق به ایجاد سود 11 میلیارد تومانی شده است در حالی که این سود در سال قبل از آن 3.7 میلیارد بوده است.

صدوقی در ارتباط با بحث ترابرد‌پذیری شماره‌های همراه هم اظهار کرد: این طرح در خیلی از کشور‌ها به طور محدود اجرا شده است و به عنوان مثال در کشوری مانند دوبی 10 سال پس از ارائه‌ی 3G این طرح به طور محدود اجرا شد اما اکنون که قرار است چنین طرحی در ایران هم اجرایی شود ما از آن استقبال می‌کنیم و خیلی بابت این موضوع نگران نیستیم چرا که شاید با اجرای این طرح حتی مشترکان بیشتری جذب کنیم، اما به هرحال تا زمانی که شرایط اجرای این طرح فراهم شود حداقل دو تا سه سال زمان لازم است چرا که باید پیش از اجرایی شدن طرح ترابرد‌پذیری شبکه آماده شده و مسائلی مانند مرکز ملی شماره‌گذاری قابل دسترسی باشد.

تعرفه‌هایی که گفته می‌شود در دنیا کمترین است

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص تعرفه‌های همراه اول و بحث پایین‌بودن این تعرفه‌ها که از سوی برخی سهامداران مطرح شده بود نیز توضیح داد: نرخ تلفن ثابت و همراه در کشور ما جزو پایین ترین تعرفه‌های دنیا به شمار می‌رود وحتی کشوری مانند هند که پایین‌ترین تعرفه‌ها را دارد در برخی بخش‌ها هزینه‌هایی به مراتب بیشتری از ما دریافت می‌کند برهمین اساس ما علاقه‌مندیم تعرفه‌ها تا حدی اصلاح شود، چرا که این رقم‌ها طی 10 سال گذشته ثابت بوده است.

خسارت 270 میلیاردی اجرای طرح هم کدسازی

سید مصطفی سید هاشمی - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - نیز در مجمع عمومی سالیانه همراه اول به ارائه توضیحاتی کوتاه پرداخت و در خصوص تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه اظهار کرد: کجای دنیا برای برقراری ارتباط در شرایط تورمی چنین هزینه‌های پایینی دریافت می‌شود؟ این بحثی است که ما با قانون‌گذاران داریم و از مدت‌ها قبل پیگیری این موضوع را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: به واسطه اجرای هم‌کدسازی بیش از 270 تا 280 میلیارد تومان خسارت به شرکت مخابرات داده شد که برهمین اساس ما پیشنهادهایی را برای اصلاح تعرفه‌ها در میان گذاشتیم و حال نیز معاون سازمان تنظیم مقررات در مصاحبه با رسانه‌ها اینگونه اعلام کرده قرار است تعرفه بین استانی افزایش پیدا کند.

به گزارش سیتنا، در مجمع عمومی سالیانه همراه اول اینگونه تصویب شد که 87 درصد سود سال گذشته این شرکت در میان سهامداران تقسیم شود. همچنین براساس صحبت‌های مطرح شده در این مجمع برای هر یک از اعضای هیات عامل پاداشی معادل 700 میلیون تومان تصویب شد که این رقم در سال گذشته 650 میلیون تومان بوده است. حق جلسات نیز از 500 هزار تومان سال گذشته به 700 هزار تومان در سال جاری رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-20 21:48

افزودن دیدگاه جدید