کد مطلب: 

174066

سرویس‌های اینترنتی در ایران آزادسازی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از آزادسازی سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر وب و واگذاری آن به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این زمینه 14 خوشه تعیین کرده‌ایم تا بتوانیم در دسته‌های تعیین شده ارائه خدمات مبتنی بر وب را برون سپاری کنیم.
سرویس‌های اینترنتی در ایران آزادسازی می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، نصرالله جهانگرد در مراسم آغاز به‌کار نخستین همایش بین‌المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: اکنون 1400سرویس (خدمات) در ایران در بستر وب ارائه می‌شود که این تعداد در رتبه ‌بندی جهانی قرار دارد؛ اما از بین آنها کمتر از 100 سرویس از سوی بخش خصوصی و بقیه از سوی دولت ارائه می‌شود، این در حالی است که در آمریکا بیش از هزار سرویس از سوی بخش خصوصی ارائه می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم خدمات مبتنی بر وب را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در این راه مدل ویژه‌ای طراحی کرده‌ایم تا تمام خدمات را بر بستر سوئیچ ملی به متقاضیان ارائه کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، خاطرنشان کرد: صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران دارای 22 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که امیدواریم این رقم تا انتهای دولت یازدهم دوبرابر شود.

مهندس جهانگرد با تاکید بر نقش تعیین کننده اینترنت باند پهن در افزایش تولید ناخالص ملی (GDP) افزود: به ازای هر 10درصد افزایش نفوذ شبکه باند پهن در کشورهای در حال توسعه میزان تولید ناخالص ملی 4/ 1 درصد و در کشورهای توسعه یافته 2/ 1 درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه رتبه نفوذ اینترنت در ایران کم است و ایران رتبه چهاردهم منطقه را در ضریب نفوذ اینترنت به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بخش دیگری از سخنانش حجم داده‌های فارسی زبان نسبت به حجم کل داده‌ها در شبکه اینترنت را 9 درصد عنوان کرد و گفت: این رقم باید افزایش یابد؛ چرا که حجم داده‌ها به هر زبان نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه تجارت الکترونیک در کشورهایی با آن زبان دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-18 12:26

افزودن دیدگاه جدید