کد مطلب: 

173721

بازدید وزیر علوم و ارتباطات از طرح پرورش ماهی در قفس خزر

وزیر علوم و تحقیقات و وزیر ارتباطات از طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل دریای خزر در نوشهر بازدید کردند.
بازدید وزیر علوم و ارتباطات از طرح پرورش ماهی در قفس خزر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار مهر، محمد فرهادی وزیر علوم و محمود واعظی وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات پیش از ظهر چهارشنبه از طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر بازدید کردند.

طرح پرورش ماهی در قفس های دریایی در ساحل نوشهر در قالب 16 قفس به ظرفیت هر قفس 36 تن اجرا شد.

این طرح با همت موسسه جهاد نصر اجرا شد و مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور در حاشیه این بازدید به خبرنگار مهر گفت:  در مجموع ۱۶ قفس پرورش آزادماهیان و خاویاری در قالب دو مزرعه به قطر ۳۰ متر و ارتفاع ۱۰ با ظرفی اسمی هر قفس ۳۵ تن به بهره برداری رسیده است.

یدالله شمایلی اظهار داشت: موسسه جهاد نصر تا ۱۴۰۴ درنظر دارد که ۶۰ هزار قفس پرورش ماهی در کشور در دریای جنوب و شمال ایجاد کند.

وی عنوان کرد: همچنین جهاد نصر با تفاهمنامه ای که امضاء کرد، پرورش ۶۰ هزار تن ماهی در قفس های دریایی را در دریای جنوب و شمال در دستور کار دارد که هشت نقطه شناسایی شده شامل توسکاتک، سرخرود، انزلی، قدسرا، لاریم و نوشهر است.

شمایلی عنوان کرد: راه اندازی سایت پرورش قفس در دریای شمال و جنوب در حال پیگیری است و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش داخلی، جهاد نصر به طور ویژه از بخش های خصوصی حمایت می کند و بخش خصوصی به مرور وارد این عرصه می شوند.

استان مازندران 338 کیلومتر نوار ساحلی دارد و قطب تولید آبزیان به شمار می رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-01 23:40

افزودن دیدگاه جدید