کد مطلب: 

173720

واگذاری اپراتور ۲ پستی به بخش خصوصی/ فیبرنوری به خانه ها می رود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان امسال حدود ۱۰ پروانه جدید فعالیتهای ارتباطی و مخابراتی به بخش خصوصی داده می شود، گفت: پروانه دوم اپراتور پستی امسال به بخش خصوصی واگذار می شود.
واگذاری اپراتور ۲ پستی به بخش خصوصی/ فیبرنوری به خانه ها می رود

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار مهر، محمود واعظی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش ماهیان در قفس در نوشهر در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر، عنوان کرد: همچنین امیدواریم امسال، پروانه اپراتور دوم پستی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا پروانه جدیدی برای اپراتورهای مجازی و شرکتهایی که انواع و اقسام فعالیتهای ارتباطی را انجام می دهند، واگذار شود.

وی با عنوان اینکه امسال تلاش کردیم که در شهرهای زیارتی و مسافرپذیر در ایام عید مشکلی برای اینترنت، تلفن و پیام نداشته باشیم، گفت: طبق گزارشات وضعیت در سال جاری بهتری بوده است.

۵۰۰ شهر به اپراتور نسل چهارم مجهز می شود

واعظی یادآور شد: در شش ماه اخیر، در ۲۱۵ شهر نسل دوم اپراتورها و در ۵۲ شهر نیز نسل چهارم اپراتور دایر شده و امیدواریم امسال ۵۰۰ شهر این اپراتورها نصب شود.

وی توسعه رومینگ را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: بنایمان این است که اگر یک اپراتور در نقطه ای پوشش ندهد اپراتور دیگر جایگزین در این زمینه اقدام داشته باشد.

محمود واعظی تصریح کرد: همچنین امسال تعداد زیادی بی تی اس در مناطق مختلف بکار گیری می شود و اولویت اجرای آن این است که جاده های اصلی و مناطق پراهمیت را پوشش دهیم.

وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت نیز گفت: بنای ما این است که تا پایان امسال میزان پهنای باند اینترنت دوبرابر وضعیت موجود ارتقا و افزایش یابد.

فیبر نوری به منازل ایرانیان کشیده می شود

واعظی، با بیان اینکه برنامه داریم فیبر نوری را به منازل مردم ببریم گفت: این طرح بسیار پرهزینه است و پروانه اپراتور چهارم را به شرکت ایرانین نت واگذار کرده ایم و حمایت از این طرح اولویت ماست.

وی گفت ما می خواهیم بگونه ای عمل کنیم که شرکتهای مختلف تحت پوشش شرکت ایرانیان نت در استانهای مختلف فعالیت کنند و عملا وقتی فیبر نوری را به منازل مردم می بریم می توانیم خدمات مختلف مانند انواع بازیها، کانالهای سینمایی و خدمات متعدد را ارائه کند.

واعظی هزینه اجرای فیبر نوری را بیش از پنج هزار میلیارد تومان بیان کرد.

وی درباره طرح پرورش ماهی در قفس با بیان اینکه زمانی نروژی ها و بعد چینی ها طرح ماهی در قفس ا اجرا کردند گفت: اولین باری است که طرح ماهی در قفس را از نزدیک بازدید می کنم و خوشحالم که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اهتمام کرده است.

وی بیان داشت: این طرح، کاری است که با حمایت دولت باید بخش خصوصی در آن ورود پیدا کند و دولت نیز برای رونق بخشی به این طرح باید حمایت کند و در داخل کشور نیز باید تولیدات قفس را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهندسی جهاد به وزارت ارتباطات منتقل شده است گفت: اامکاناتی که در مهندسی جهاد داریم می تواند به تولید قفس ها در داخل کشور کمک می کند.

واعظی یادآور شد: یک کاری که نروژی ها انجام دادند و جایش در اینجا خالی است آنکه همه کنترل ها عملا روی خشکی انجام می دهند و آی تی در خدمت کار قرار می گیرد و مرکز تحقیقات می تواند در این زمینه نیز برنامه ریزی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان اینکه کار بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی انجام شده است گفت: این می تواند فرهنگ استفاده از ماهی و صادرات آن را نهادینه کند.

بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در قالب ۱۶ قفس به ظرفیت هر قفس ۱۶ تن در نوشهر اجرا شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-01 23:38

افزودن دیدگاه جدید