کد مطلب: 

173243

ناشنوایی نتیجه شیوه نادرست استفاده از هدفون است

گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون گرچه به ظاهر لذت بخش است اما می تواند در سالهای های آینده به بروز مشکلاتی در شنوایی منجر شود. این هشداری نگران کننده است که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.
ناشنوایی نتیجه شیوه نادرست استفاده از هدفون است

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری مهر، اکثر جوانانی که از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند تمایل به افزایش سطح صدا به بالاترین میزان ممکن دارند. همچنین آنها معمولا دوست دارند به موسیقی که در سالن کنسرت ها پخش می شود با بالاترین سطح ممکن گوش دهند.

اکنون سازمان بهداشت جهانی در گزارشی هشدار دهنده اعلام می کند که بیش از ۱.۱ میلیارد تن در سراسر جهان که بین ۱۲ تا ۳۵ سال سن دارند به واسطه گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون آن هم با سطح صدای بسیار بالا در معرض از دست دادن قدرت شنوایی خود قرار دارند.

مطالعات مشابه زیادی در این زمینه منتشر شده که نشان می دهد شمار افرادی که دچار آسیب های شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد شده اند در دهه اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. محققان به توسعه فناوری تلفن های همراه هوشمند و iPod ها به عنوان عوامل تأثیرگذار در این فرآیند اشاره می کنند.

بررسی ها نشان می دهد در سال ۱۹۹۴ حدود ۳.۵ درصد جوانان آمریکایی به دلیل استفاده از هدفون هایی که موسیقی را با صدای بلند به گوش منتقل می کنند شنوایی خود را از دست داده بودند. این رقم در سال ۲۰۰۶ به ۵ درصد افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که برای جلوگیری از عواقب تلخ این شیوه استفاده، روزانه نهایتا تا یک ساعت از هدفون استفاده شده و سطح صدای آن نیز در حد ۶۰ درصد باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-03 18:03

افزودن دیدگاه جدید