کد مطلب: 

173145

تلاش ایران برای ورود به بازار تلفن همراه کشورهای منطقه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ایران تلاش می‌کند وارد بازار تلفن همراه در کشورهای منطقه از طریق تولیدات داخلی خود شود.
تلاش ایران برای ورود به بازار تلفن همراه کشورهای منطقه

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران نوشت: ایران هفت سال پیش وارد صنعت تولید تلفن همراه شد. این کشور کارخانه ای را در این زمینه در شهر خرمشهر در استان خوزستان در جنوب ایران افتتاح کرد. امروز این کارخانه توسعه یافته است و مسئولان این کارخانه از افق های جدید صنعت خود می‌گویند.
 
"حازم کلاس" خبرنگار این شبکه در خرمشهر در گزارشی در این زمینه افزود: هدف ایران از احداث این کارخانه برای رقابت با برندهای تجاری مطرح در جهان نبوده است بلکه می خواهد فن آوری ساخت تلفن همراه را در داخل داشته باشد. این کارخانه در سال 2007 تاسیس شد و در طول سالهای گذشته با مشکلات زیادی روبرو شد ولی توانست به مرحله کنونی برسد. کارخانه ای که هفت سال پیش با پنجاه نفر شروع به کار کرد امروز یک هزار نفر نیرو دارد.
 
مسئولان این شرکت امیدوارند در بازارهای خارجی مشارکت بیشتری داشته باشند. این مسئولان به  امضای قراردادهای جدید برای صادرات تلفن همراه ساخت ایران به بازارهای عربی اشاره کردند. همه تجهیزات فنی ساخت تلفن همراه، بسته و پوشش ها در چهارده خط تولید این کارخانه تولید می شود و آزمایش های لازم صورت می گیرد.
 
مسئولان این کارخانه می گویند بیش از 50 درصد مواد اولیه ساخت این تلفن ها در داخل کشور تولید می شود و تلاش می کنند صد درصد مواد مورد نیاز در داخل تولید شود. این کارخانه به دنبال توسعه و افزایش شمار تولید خود با تولید تلفن های لمسی با استفاده از سیستم اندروید است.
 
"هوشنگ نیرومند" مدیر اجرایی این کارخانه گفت: ما به پیشرفت خوبی رسیدیم و امروز دستگاه های مختلف تلفن همراه تولید می کنیم که تفاوتی با دیگر تلفن های همراه در جهان ندارند. ما می خواهیم از دشواری های تولید داخلی در بازار داخلی عبور کنیم. این دشواری ها ناشی از قاچاق است. همچنین قراردادهایی با شماری از کشورهای عربی نظیر عراق، یمن و کویت امضا کردیم.
 
"حسین جلیلیان"؛ مدیر تولید این شرکت گفت: از زمان تاسیس این کارخانه، متخصصان تولید تلفن همراه جذب شدند و دوره های آموزشی زیادی برای آنان برگزار شد. امروز ما از فن آوری نوین و سیستم اندروید در تولیدات خود استفاده می کنیم. طبیعی است که نواقصی در کار وجود داشته باشد و ما از طریق ارتباط با مشتری ها تلاش می کنیم سطح تولیدات خود را بالا ببریم.
 
خبرنگار این شبکه افزود: مسئله قابل توجه این است که این کارخانه در شهر خرمشهر در جنوب ایران احداث شده است و بیشتر نیروها از سکنه این منطقه هستند. رقابت در فن‌آوری های پیشرفته آسان نیست ولی نیروهای این کارخانه می گویند در صورتی که بتوانند تلفن هایی با تولید صد در صد ایرانی تولید کنند، احساس وصف ناپذیری خواهند شد. به نظر می رسد در صورتی که مسئولان این کارخانه بتوانند در بازارهای کشورهای همسایه وارد رقابت شوند می‌توانند تولیدات داخلی خود را ارتقا دهند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-27 19:03

افزودن دیدگاه جدید