کد مطلب: 

173010

افشای طرح عملیات مخابراتی در بالاترین نقطه برج میلاد (+عکس)

نصب یک صفحه دایره‌ای شکل بر فراز برج میلاد طی چند هفته گذشته، از یکسو نمای بصری بلندترین نماد پایتخت را از حالت طبیعی خود خارج کرده و از سوی دیگر این ذهنیت را به وجود آورده که مسوولان شهرداری بدون زمینه مطالعاتی، قصد دارند تغییراتی در ظاهر برج میلاد ایجاد کنند.
افشای طرح عملیات مخابراتی در بالاترین نقطه برج میلاد (+عکس)

به گزارش سیتنا، این صفحه که در ارتفاعات بالای «گنبد شیشه‌ای» برج و روی بدنه «دکل آنتن» تعبیه شده، از هر نقطه‌ای در شهر که بتوان کل برج میلاد را رویت کرد، به راحتی قابل مشاهده است و از فواصل دور شبیه یک خط عمود‌شده بر سازه برج، رخ‌نمایی می‌کند. طی روزهای اخیر در برخی سایت‌های مجازی، درباره علت این صفحه تازه نصب‌شده بر بام برج میلاد، به نورپردازی‌‌های جدید برج اشاره شد و اینطور نتیجه‌گیری شده بود که یکسری نورافکن قرار است از طریق این صفحه به قسمت‌های پایین برج و به خصوص گنبدشیشه‌ای تابانده شود.

اما جزئیات آنچه به تازگی در صفحه اینستاگرام برج میلاد نوشته شده، نشان می‌دهد: صفحه دایره‌ای شکل نصب شده بر فراز برج میلاد، بخشی از مجموعه عملیات مخابراتی در حال انجام در بالاترین نقطه برج است که بعد از اتمام کار، از نمای سازه برداشته خواهد شد. گزارش «دنیای‌اقتصاد» از اطلاعاتی که عوامل برج میلاد در این باره ارائه کرده‌اند، حاکی است: این صفحه دایره‌ای، یک نوع عرشه حفاظتی برای جلوگیری از پرتاب قطعات در حال نصب روی دکل آنتن به سمت پایین است.

دکل آنتن برج میلاد، آخرین بخش خدماتی این برج محسوب می‌شود که هنوز به طور کامل مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است.

دکل آنتن، درست از قسمت بالای گنبدشیشه‌ای در تراز 315 متر شروع می‌شود. ارتفاع این دکل 120 متر است که قطر آن از 6متر شروع و در بالاترین نقطه برج میلاد به 60سانتی‌متر می‌رسد. در «دکل آنتن» برج میلاد قرار است تجهیزات مخابراتی- تلویزیونی برای تکمیل امواج بیسیم نهادها و سازمان‌های خاص و همچنین ارتقای سیستم‌های دیجیتال تلویزیون نصب شود.

کار نصب این تجهیزات اخیرا آغاز شده و برای اینکه از پرتاب و اصابت قطعات فنی به شیشه‌های گنبد برج میلاد و همچنین سقوط آنها به پایین و برخورد به بازدیدکنندگان برج میلاد، جلوگیری شود، یک عرشه دایره‌ای شیشه‌ای در پایین‌ترین نقطه دکل آنتن، به صورت موقتی نصب شده است تا از قسمت‌های دیگر برج محافظت کند. در ارتفاع 315 متری تا 435متری برج میلاد– فضایی که دکل آنتن قرار دارد- عملیات نصب تجهیزات توسط یک آسانسور دونفره که در داخل دکل در حرکت است، انجام می‌شود و در ارتفاعات بالاتر که قطر دکل به 6 سانتی‌متر می‌رسد، تردد تکنسین‌های مخابراتی توسط پله‌های استخری انجام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-20 14:30

افزودن دیدگاه جدید