کد مطلب: 

172974

مدیرعامل اپل: نشستن‌های طولانی سرطان جدید است

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که ساعت‌های طولانی را در منزل و محیط کار تنها بر روی یک صندلی می‌نشینید، از نگاه تیم کوک مدیر عامل اپل به سرطان جدیدی مبتلا هستید.
مدیرعامل اپل: نشستن‌های طولانی سرطان جدید است

به گزارش سیتنا، خبرگزاری فارس به نقل از پی اف هاب، نوشت: آمار نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به طور متوسط 5 ساعت در روز را جلوی تلویزیون نشسته و برنامه‌های مختلف را تماشا می کنند و ساعات زیادی را نیز پشت صندلی های خود در محیط کار در برابر رایانه می‌نشینند و این امر به سلامت آنان به طور جدی لطمه می زند.

تیم کوک که در نشستی در مورد فناوری با عنوان Goldman Sachs  حضور یافته بود، در این مورد افزود:بررسی ها نشان می دهد که نشستن های طولانی مدت می توان به سلامت انسان لطمه جدی وارد کند و عامل بیماری‌های مهم قلبی و عروقی، چاقی و ناتوانی‌های جسمی محسوب می شود که معمولا در 60 سالگی از راه می رسند.

وی خاطرنشان کرد که باید وسایل الکترونیکی به کاربر خود خاطرنشان کنند که هر چند وقت یکبار از جای خود برخیزد و مقداری راه برود. بسیاری از پزشکان بر این باروند که نشستن سرطان جدید است.

کوک از همین مساله برای تبلیغ ساعت هوشمند اپل که قرار است چند ماه دیگر عرضه شود استفاده کرده و گفته که ساعت یاد شده بعد از گذشت مدتی از بی تحرکی کاربر به وی یادآوری می کند که بهتر است مدتی راه برود و از امکانات مناسبی برای انجام مرتب تمرینات ورزشی هم برخوردار است.

علاوه بر مشکلات ناشی از نشستن های طولانی مدت صندلی ها و میزهای نامناسب ناسازگار با ارگونومی بدن انسان هم آسیب های جسمی بیشتری به افراد وارد می‌کند. بررسی های پزشکی صورت گرفته در آمریکا نشان می دهد که نشستن ها یا درازکشیدن های طولانی خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری ها را به ترتیب 112 ، 147 و 90 درصد افزایش می دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-17 17:28

افزودن دیدگاه جدید