کد مطلب: 

172735

دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش خصوصی دعوت کرد که در اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری کنند.
دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، آخرین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در مورد شبکه ملی اطلاعات تشریح کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد بودجه یکهزار میلیارد تومانی که برای شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ ارائه شده است گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات اولویت وزارت ارتباطات است و از این پس انتظار داریم که همپای دولت، بخش خصوصی نیز در این پروژه سرمایه گذاری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد دلایل کاهش بودجه شبکه ملی اطلاعات در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ که ۱۲۳۰ میلیارد تومان بود گفت: سال ۹۳ بودجه بیشتری دریافت کردیم چرا که اقدامات زیربنایی در حال انجام بود اما برای سال آینده رقم کمتری برای بودجه نیاز داریم چرا که قرار است در این پروژه ملی، بخش خصوصی نیز مشارکت کند.

واعظی با تاکید بر اینکه از اینجا به بعد بخش خصوصی باید در شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: به ازای هر ۳ واحد سرمایه‌گذاری دولت در این پروژه، بخش خصوصی یک واحد سرمایه گذاری خواهد کرد؛ قرار نیست کل سرمایه گذاری شبکه ملی اطلاعات را دولت انجام دهد بلکه دولت باید پلی بین مردم و بخش خصوصی باشد و تلاش این است که فضا به نحوی ایجاد شود که بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

وی در دفاع از عملکرد وزارت ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: اولین مصوبه شورایعالی فضای مجازی در دولت تدبیر و امید، پرداختن به شبکه ملی اطلاعات بود که در ابن زمینه این شورا یک جلسه را به صورت مفصل به این پروژه اختصاص داد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه حدود ۲ ماه پیش در یکی از جلسات شورایعالی فضای مجازی، تمامی فعالیتهای انجام شده در مورد این پروژه را برای اعضا توضیح دادیم تاکید کرد: شورایعالی فضای مجازی در ارتباط با این پروژه وقت گذاشته و اینکه گفته می شود این پروژه در اولویت شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات قرار ندارد درست نیبست.

وی تصریح کرد: در حوزه شبکه ملی اطلاعات، تمامی امور نباید توسط وزارت ارتباطات انجام شود و سیاست ما این است که بخش خصوصی نیز در این پروژه سرمایه گذاری کند.

واعظی با بیان اینکه اگر بودجه بیشتر باشد مبنی بر اهمیت پروژه نیست خاطرنشان کرد: فعالیتهای شبکه ملی اطلاعات باید به سمت دیگری حرکت کند.

به گزارش مهر، پیش از این سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای شبکه ملی اطلاعات حدود ۱۲۳۰ میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۳ درنظر گرفته شد گفت: این پروژه تاکنون محقق نشده و از آنجایی که این بودجه با استقبال وزارت ارتباطات مواجه نشد برای سال ۹۴ بودجه کاهش پیدا کرد و به هزار میلیارد تومان رسید.

بهروز نعمتی گفته است: این درحالی است که پروژه شبکه ملی اطلاعات نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تزریق بودجه است.

مجموع اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سال ۹۳ حدود ۲ درصد بودجه کل کشور بود که امسال به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-04 19:05

افزودن دیدگاه جدید