کد مطلب: 

172579
در دیدار واعظی با همتای عراقی اش، تاکید شد:

اعمال تخفیف برای مکالمات مسافران ایران و عراق/ راه اندازی اپراتور مشترک مخابراتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با همتای عراقی خود، گفت: نظر به حجم سفرهای مردم به کشور، علاوه بر آمادگی اعمال برخی تخفیف‌ها برای مشترکان، این توان نیز وجود دارد که میان دو کشور اپراتوری مشترک راه اندازی شود.
اعمال تخفیف برای مکالمات مسافران ایران و عراق/ راه اندازی اپراتور مشترک مخابراتی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در دیدار با همتای عراقی خود، حسن کاظم الراشد، اظهار داشت: با توجه به حجم سفرهایی که میان مردمان دو کشور صورت می گیرد، صحبتهایی صورت گرفته و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که علاوه بر آمادگی اعمال برخی تخفیف‌ها برای مشترکان، این توان نیز وجود دارد که میان دو کشور اپراتوری مشترک راه اندازی شود. تا بدین ترتیب بحث رومینگ میان دو کشور با شرایط بهتری برقرار شود.

وی همچنین به همکاریهای مشترک دو کشور اشاره کرده و با ابراز خرسندی از پیروزیهای اخیر در برابر گروه‌های تروریستی اظهار کرد: تا زمانی که عراق امن نباشد امنیت منطقه خاورمیانه تامین نخواهد شد.

وی در ادامه صحبتهای خود درباره همکاریهای ICT دو کشور نیز توضیح داد:‌ با توجه به مرز طولانی که میان دو کشور وجود دارد ما از پنج نقطه از نظر صوت و دیتا به یکدیگر اتصال داریم.

وزیر ارتباطات در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای گسترش روابط صوتی و دیتای دو کشور اظهار کرد: علاوه بر این در بحث و مذاکرات صورت گرفته موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مطرح شد.

واعظی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به مرز طولانی دو کشور در موارد متعدد ساکنان نقاط مرزی برای استفاده از تلویزیون و یا موبایل با دشواریهایی مواجه می‌شوند که در مذاکرات صورت گرفته بحث شد که روشی طراحی شود تا تداخلاتی که در حال حاضر در نقاط مرزی دو کشور وجود دارد، برطرف شده و بحث رومینگ مربوط به نقاط مرزی و همچنین تداخل تصویر به شکل جدی ساماندهی شود.

وی همچنین از بحث و مذاکره برای گسترش همکاریهای پست و پست بانک دو کشور خبر داد و گفت:‌ در زمینه اپراتوری نیز صحبتهایی صورت گرفته که تا شرکتهای دو کشور ارتباطات نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

وزیر ارتباطات در ادامه از تشکیل دو کمیته مشترک میان کشورهای ایران و عراق خبر داد و گفت: یکی از این کمیته‌ها در حوزه پست و پست بانک و کمیته دیگر در حوزه اینترنت، ماهواره،‌ موبایل و تلفن ثابت همکاری خواهد کرد و از سوی دیگر طرحهایی مانند دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات که اکنون در ایران در دست اقدام قرار دارد نیز مورد توجه قرار می دهد.

وزیر ارتباطات عراق در این دیدار از مواضع ایران در قبال عراق به خصوص در حملات تروریستی قدردانی و تشکر کرد و بر لزوم گسترش فعالیت بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-26 17:15

افزودن دیدگاه جدید