کد مطلب: 

172009

آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که چندی است پیرامون جایگزین کردن لپتاپ خود با یک تبلت دچار سوال و دودلی شده اید. در واقع این سوالی است که برای اغلب کاربران پیش می آید و با توجه به گسترش و توسعه استفاده از تبلت ها و ورود مدلهای جدید و کارآمد آنها به بازار، شاید جایگزین کردن تبلت با لپتاپ چندان دور از ذهن هر کاربری نباشد؟ اما آیا زمان این جایگزینی فرا رسیده است. ما یک پاسخ کوتاه و متقاعد کننده برای شما داریم.
آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

در واقع پاسخ به این سوال قبل از هر چیز نیازمند روشن کردن و تشریح یک نکته اساسی است و آن اینکه در حال حاضر چه استفاده ای از لپتاپ خود دارید و از داشتن یک تبلت چه اهداف و توقعاتی در ذهن شما است.

البته این روزها با ورود تبلت ها قدرتمند و وجود نرم افزارهای گوناگون برای آنها از هر مدل و با هر سیستم عاملی، روشن کردن این نکته چندان ضرورتی هم ندارد اما پاسخ به آن میتواند تا حد زیادی تصمیم شما برای جایگزین کردن تبلت با لپتاپ را نهایی کند.

نکته دومی که باید در نظر داشته باشید این است که سایز و اندازه تبلت را جدی بگیرید. به این معنی که باید قبل از هر چیز مشخص کنید که آیا با اندازه و ابعاد تبلت راحت هستید یا خیر. این نکته از آن روی مطرح است که بسیاری از کاربران تصور میکنند که صرف داشتن یک تبلت برای مثال در ابعاد 10 اینچ میتواند بسیاری از مشکلات آنها را حل کند و در عین حال قابلیت حمل آن نیز یک امتیاز برتر نسبت به لپتاپ است.

این ایده در واقع ناشی از تجربه کار با گوشی های هوشمند است و اغلب کار با یک تبلت همانند کار با یک گوشی هوشمند راحت تلقی میشود. اما واقعیت این است که اگر به ابعاد تبلت ها عادت نداشته باشید یا نتوانید با آن کنار بیایید، در کوتاه مدت به شدت از آن دلزده خواهید شد. پس قبل از هر چیز دو نکته را برای خود روشن کنید: اول توقعات خود از یک تبلت و دوم راحت بودن با ابعاد تبلت.

حال بگذارید پاسخ اصلی در جایگزین کردن تبلت با لپتاپ را به اختصار برای شما تشریح کنیم:

آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

در انتخاب یک تبلت برای جایگزین کردن با لپتاپ اولین قدم تعیین سیستم عامل است. اگر کاربر سیستم عامل ویندوز هستید، پس قطعا تبلت های مجهز به سیستم عامل ویندوز باید اولین گزینه مورد نظر شما باشد. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مدل های مجهز به سیستم عامل ویندوز 8.1 در بازار وجود دارد. در نظر داشته باشید که حرکت از لپتاپ به یک تبلت مجهز به ویندوز در نسبت با مدل های مجهز به اندروید و یا iOS بسیار کم دردسر و آسان است. به این دلیل که عملا با سیستم عامل ویندوز سر و کار دارید و در نتیجه میتوانید همه نرم افزارهای محبوب و مورد نیاز خود را بدون هیچ کم و کاست و تغییری داشته باشید:

آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

البته در این میان یک نکته است که باید در نظر داشته باشید. اینکه در خرید یک تبلت مجهز به ویندوز مدل هایی را مد نظر داشته باشید که از نسخه ویندوز Full Version و نه Windows RT برخوردار هستند. بهای این تبلت ها کمی بیشتر است اما تفاوت در کار با آنها کاملا مشهود بوده و قطعا ارزش کمی هزینه بیشتر را دارد.

ضمن آنکه اخیرا بهای این مدل های مجهز به نسخه Full Version در بازار جهانی و داخلی نیز کم شده است و اکنون شما قادر هستید با بهایی نزدیک به 1.5 میلیون تومان یک تبلت مجهز به ویندوز داشته باشید. از آنجایی که معمولا بر روی تبلت های کارهای پردازشی سنگین نیز صورت نمیگیرد، در نتیجه ای مدل تبلت ها میتواند نیاز های شما را به شکل کامل پوشش دهد. اما اگر به دنبال کارهای پردازشی سنگین مثل کار با نرم افزارهای گرافیکی هستید، اساسا باید فکر تبلت را از سر بیرون کرده و به دنبال All-in-One ها باشید.

همچنین امتیاز دیگر تبلت های مجهز به ویندوز در برابر نمونه های اندروید و iOS در این است که این تبت ها از Flash Player به شکل کامل پشتیبانی میکنند و با اضافه کردن یک صفحه کلید قابل جداسازی تقریبا یک تبلت هیبرید خواهید داشت.

اما اگر سیستم عامل تبلت مورد نظر شما چندان اهمیتی ندارد – حتی در خصوص برخی از تبلت های مجهز به ویندوز – باید ابتدا خود را با فناوری Cloud آشنا کرده و به آن عادت کنید. از آنجایی که اغلب تبلت ها از فضای حافظه ای محدودی برخوردار هستند – جز در مدل های گران قیمت – در نتیجه باید بسیاری از فایل ها و مستندات خود را بر روی فضای Cloud و یکی از سرویس های Cloud ذخیره سازی کنید تا به بحران کمبود حافظه برخورد نکنید:

آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

توجه داشته باشید که حرکت به سمت یک تبلت اندروید یا iPad یک تغییر بزرگ برای کاربری است که با لپتاپ مجهز به ویندوز مشغول است. اگر قصد دارید از تبلت خود برای وب گردی و بازی و امور عمومی ارتباطی مثلا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید البته جای نگرانی نیست و تقریبا همه این گزینه ها بر روی تبلت هایی از این مدل ها نیز وجود دارد.

اما اگر از یک نرم افزار خاص بر روی لپتاپ خود استفاده میکنید، قبل از حرکت به سمت اندروید یا iPad حتما بررسی کنید که آیا آن نرم افزار یا مشابه آن بر روی اندروید یا iOS موجود باشد:

آیا تبلت میتواند جایگزین لپتاپ برای شما باشد؟ یک پاسخ کوتاه

برای مثال اغلب کاربران از نرم افزارهای مجموعه Office به عنوان یکی از نیازهای اساسی خود یاد کرده و از این مجموعه تقریبا به شکل روزانه استفاده میکنند. اگر قصد خرید یک iPad را دارید، خبر خوب برای شما این است که مجموعه آفیس برای iOS چندی پیش منتشر شده و اکنون به رایگان در اختیار کاربران است. اما در خصوص اندروید هرچند تقریبا کار انتشار در مراحل نهایی است اما هنوز باید منتظر باشید و دقیقا مشخص نیست که این مجموعه برای اندروید در چه زمانی به شکل نهایی منتشر میشود. تا آن زمان باید از App های تحت وب این مجموعه استفاده کنید.

در نهایت اینکه بهترین راه برای فهمیدن اینکه جایگزین کردن تبلت با لپتاپ این است که قبل از تصمیم نهایی، مدتی را صرف تجربه کار با تبلت مورد نظر خود و بررسی تجربه سایر کاربران با آن در فضای نت کنید. ضمن آنکه هیچ دلیلی وجود ندارد که نباید هم لپتاپ و هم تبلت را در کنار هم داشته باشید.

تمام پاسخ خلاصه ما برای شما در سه نکته اساسی نهفته است که به شکل مفصل در بالا به آن اشاره کردیم: اول: در نظر گرفتن ابعاد تبلت و راحت بودن با آن، دوم: توقعات از یک تبلت و کار با آن و سوم: تصمیم در خصوص سیستم عامل و تحقیق پیرامون مدل مورد نظر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-02 19:39

افزودن دیدگاه جدید