کد مطلب: 

171847
فارس گزارش می‌دهد:

موج اعتراض به افزایش 2 برابری نرخ بسته‌های اینترنت ایرانسل در صفحه اجتماعی وزیر

قرار بود دستورالعمل کاهش نرخ مصرف آزاد اینترنت موبایل از اول دی ماه اجرا شود. همزمان با کاهش نرخ، اپراتور دوم برای جبران درآمد، قیمت بسته‌های اینترنت را 2 برابر کرد. در پی این اقدام کاربران اعتراض شدید خود را در صفحه شخصی وزیر و اپراتور در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.
موج اعتراض به افزایش 2 برابری نرخ بسته‌های اینترنت ایرانسل در صفحه اجتماعی وزیر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد. هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینترنت همراه اول اعلام نشده است.

به این ترتیب در حالی که اول دی ماه، اغلب خبرگزاری های کشور طبق اعلام اپراتور خبر کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت موبایل را منتشر کردند، تحلیل خبرگزاری فارس از افزایش دو برابری تعرفه های بسته های اینترنت این اپراتور خبر داد که منجر به آگاهی دیگر رسانه ها و اطلاع رسانی گسترده شد.

در گذشته، این نگرانی احساس می‌شد که با اجرای دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اینترنت، اپراتورها برای جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزایش دهند و این نگرانی به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

به تبعیت از حال و هوای فضای اینترنت، معمولا رفتار و رسم مخاطبان و مشتریان اینترنتی نیز از این فضای مجازی تبعیت و در اینترنت بروز بیشتری پیدا می کند. همچنان که این کاهش و افزایش توآمان تعرفه ها به شدت با اعتراض کاربران مواجه شده به طوری که پس از اعلام این خبر، مشترکان این اپراتور با حضور در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

همچنین مخاطبان صفحه رسمی این اپراتور در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز در ذیل عکس و مطلبی که خبر ارزان شدن تعرفه مصرف آزاد را اعلام می کرد با انتشار جملات اعتراض آمیز، پر بحث ترین مطلب این صفحه تا به امروز را رقم زدند.

صفحه رسمی اپراتور در اینستاگرام

برخی مخاطبان در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی کلوب با اعتراض به این موضوع نوشته اند:

دوشنبه 1 دی، 18:55/ ملت کم کم داره صداشون داره در میاد . شمام میای اینجا یا تبریک میگی یا تسلیت ... به هرچی کامنت مخالفتون هم جواب نمیدین ...

18:59/ معنی کاهش قیمت تعرفه اینترنت همراه را نیز فهمیدیم...

ایرانسل از دیروز تا حالا فقط  3 تا اس (sms) داده که تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل کاهش پیدا کرد ولی 1کلمه از افزایش 100% و در بعضی بسته ها تا 150% قیمت ها هیچ صحبتی نکرده!

برای چی باید ما شاهد این افزایش قیمت باشیم در حالی که کیفیت روز به زور افت می کنه ! واقعا چه چیز تازه ای اضافه شده که بسته 1گیگ 1روزه که بوده 2 تومن شده 10 هزارتومن؟!

19:03/ یک پست صادقانه بزارید و بگید "دوستان دارم یواش یواش بیچارتون میکنم و شما خبر ندارید".

19:03/ سلام .آقای واعظی عزیز ایرانسل دیروز به ما پیام داد بابت ارزون شدن اینترنت مصرف آزاد . امروز قیمت بسته های اینترنتش رو 4 برابر گرون کرده به طوری که یک بسته 1 گیگابایتی یک ماهه 13 هزار تومن شده. تا دیروز یک بسته 2 گیگابایتی 10 هزار بود الان 20 هزار تومن و... از شما این خواهش رو دارم که پیگیر این قضیه باشین . چرا به یک باره باید چند برابر بشه قیمت. چرا در کشور ما به جای کیفیت خوب بشه و روز به روز ارزون تر داره روز به روز کیفیت بدتر و گرون تر میشه؟؟ آقای واعظی خواهشا پیگیر باشین.

19:15/ چقدرم که ارزون شده مصرف آزاد! یک فیلم دانلود کنی 50 هزار تومن میشه!

19:23/ آقای وزیر شما به مردم وعده کاهش قیمت اینترنت رو دادید ولی روز به روز تعرفه ها با زیرکی افزایش پیدا میکنه. الان ایرانسل قیمت بسته های اینترنت رو دو برابر کرده، بعبارتی میزان حجم اینترنت بسته ها رو نصف کرده.

19:23/ 500 مگ 2.5 هزار تومن بودا! الان شده 6 هزار تومن. واقعا که. آدم محروم ماییم. من که از این وضع اینترنت ناامید شدم. تو دولت قبلی به خدا از این اتفاقات نمی افتاد.

19:27/ مرز ها رو ببندید. اجازه ندید مهاجرین امریکایی و اروپایی که برای ورود به کشور و استفاده از تکنولوژی برتر ما و اینترنت ملی و فیلترینگ هوشمند و خرید خودروهای ایرانی پشت مرزها صف بسته اند بیان داخل

19:27/ کجای دنیا برای 500 مگ اینترنت 6 هزار تومن پول میدن؟ نظرتون چیه به عنوان یک سیاره اعلام استقلال کنیم؟ شما از وقتی که اومدی هیچی نشده، پینگ ها 200 اومده روش. قیمت ها اضافه شده، نامحدود رو ورداشتن. چیکار داری میکنی؟

19:40/ اقای واعضی میشه بفرمایید شرکت ایرانسل رو چه حساب و کتابی بسته های اینترنت رو 100 درصد افزایش قیمت داده ؟من کاسب که تو کرج خدمات کامپیوتری دارم و کپی رو از برگی 100 تومن کردم 150 تومن و با همین نرخ زندگیمو با بدبختی می چرخونم بعد اونوقت از تعزیرات حکومتی هم اومدن منو محکوم به دریافت 50 تومن اضافه کردن بابت کپی کردن و 200 هزارتومن جریمه برام بریدن ، حالا میشه بگید در سطح کلان کشور این عمل شرکت ایرانسل چه توجیحی داره ؟

19:41/ با سلام و ضمن تشکر از کاهش قیمت اینترنت در شبکه های موبایل به 0.5 و 0.75 ریال. بر هر آگاه و مطلعی روشن است که ایرانسل امروز یک دی مقارن با شروع مصوبه به این مصوبه شما پوزخند زشتی زده است و نشانه آن دو برابر شدن بسته های متداول مشترکین است. بسته 10 تومنی بیست تومن و بسته 20 تومنی 40 تومن شده به عنوان یک فرد فرهیخته ( دارای پی اچ دی) برایم جالب است ببینم دولت به هدف خدمت رسانی خود میرسد?ُ امیدوارم با اتخاذ تصمیمی محکم در برابر این حرکت بایستید.

20:43/ چرا به یکباره قیمت های ایرانسل آنقدر افزایش پیدا کرده؟ ما به افزایش قیمت اعتراض داریم قیمت بسته های ایرانسل باید به قیمت سابق خودش برگرده! حق مارو از این اپراتور که فقط به فکر جیب خودش هست نه کیفیت و نه مشتری مداری بگیرید!

20:47/ اقای وزیر خواهشا در مورد افزایش تعرفه بسته های اینترنتی ایرانسل تجدید نظر بفرمایید

20:59/بسته یک روزه 150 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران عادی بود، از 1000 تومان به 2000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

بسته یک روزه 500 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران پرمصرف بود، از 2000 تومان به 6000 تومان رسید (200 درصد افزایش).

بسته یک ماهه 2 گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران عادی بود، از 10000 تومان به 20000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

همچنین صفحه رسمی اینستاگرام این اپراتور نیز مملو از اعتراض های کاربران بود. برخی نوشته اند:

دیگر کسی بسته فعال نمی کند.

نسل 3 یک ماه سرعت داشت الان فرقی ندارد.

ایرانسل بسته هایی را گران کرده که بیشترین استفاده را داشته است.

مشتری مداری رمز اول موفقیت است. من رفتم ... بگیرم.

قیمت بسته ها خیلی بالاست.

الان مثلا ارزون کردین اینترنت رو ؟

این رفتار نشان می دهد کاربر برای ایرانسل هیچ ارزشی ندارد.

با این قیمت بسته ها خجالت نمی کشید ؟

بیاین تحریم کنید نه بسته و نه شارژ نخرید.

جوک سال !

ایرانسل و خاموش می کنم.

ایرانسل در تحریم خواهند ماند تا بازگشت قیمت ها به حالت سابق.

به این ترتیب در حالی انتظار می رفت پس از ارائه اینترنت نسل 3 که افزایش مصرف دیتا توسط مشترکان را به دنبال دارد، اپراتورهای موبایل بسته های متعددی را متناسب با نیازهای متفاوت کاربران ارائه دهند و از این طریق نیز بخشی از هزینه های خود را نیز جبران کنند، اما افزایش دو برابری تعرفه بسته های اینترنت ایرانسل (و نه درصدی افزایش) کاربران را غافلگیر کرد.

در پس این اقدام، این نگرانی احساس می شود که دیگر اپراتورهای موبایل نیز چنین رویه ای را در پیش گیرند و در این صورت باید اول دی ماه 93 روز مهمی در سرنوشت اینترنت موبایل در ایران بنامیم.

اکنون باید منتظر ماند تا دید وزارت ارتباطات چه رویکردی را در این باره اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-24 14:40

دیدگاه‌ها

تصویر ali
اصلا بسنه چیه خط ها رو خاموش کنیم من که دیگه از الان رفتم همراه اول هیچکس تنها نیست وعده ما دوشنبه06/10/1393باخاموش کردن خط هایی ایرانسل
ارسال شده توسط ali در 08 دى 93 - 11:08
تصویر ن
بخدا یه ماه ملت متحد بشند با وزیر بسته نخرن ایرانسل به غلط کردن میفتد
ارسال شده توسط ن در 05 دى 93 - 08:06

افزودن دیدگاه جدید