کد مطلب: 

250926

سیدجلال حسینی: به پرسپولیس که می‌رسد می‌گویند نظارت و بازرسی اجازه نمی‌دهد!

چرا بعضی تیم‌ها می‌توانند قراردادهای آنچنانی و پرداخت‌های آنچنانی داشته باشند و پرسپولیس نداشته باشد.
سیدجلال حسینی: به پرسپولیس که می‌رسد می‌گویند نظارت و بازرسی اجازه نمی‌دهد!

به گزارش خبرورزشی، اولین دیدار پرسپولیس در لیگ بیستم برابر سایپا در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که این بازی آبستن حوادث زیادی بود. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش نسبت به تصمیمات «حسن اکرمی» داور این مسابقه اعتراض داشتند و مصاحبه‌هایی هم انجام دادند. به همین بهانه با سیدجلال حسینی تماس گرفتیم. کاپیتان پرسپولیس صحبت‌هایی انجام داد که نشان از پختگی و تفکر حرفه‌ای او داشت.

می‌خواهیم این مصاحبه را این‌طوری آغاز کنیم؛ در بازی مقابل سایپا موقعیت‌های خیلی خوبی برای گلزنی داشتید اما از دست دادید تا این دیدار به تساوی کشیده شود. به نظر تو این تساوی بدون گل محصول درخشش گلر سایپا بود یا بدشانسی و بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس؟
هر دو عامل مؤثر بودند. در اینکه اکبرمنادی دروازه‌بان سایپا روز فوق‌العاده‌ای را سپری کرد، شکی نیست اما بدشانسی هم تأثیرگذار بود. یک موضوع دیگر را هم شما باید در نظر بگیرید. وقتی آقایحیی می‌گوید بازیکنان ما رفته‌اند و جایگزین نداریم بخشی از آن شامل این مسئله می‌شود که خط حمله ما خالی شده است. مهدی عبدی، جوان مستعدی است اما زمان می‌خواهد. من نمی‌خواهم او را با مهاجمان قبلی پرسپولیس مقایسه کنم. این پسر در همین سن و سال هم تواناست ولی او باید آبدیده‌تر شود. 

برخی کارشناسان هم معتقدند شاید بازیکنان پرسپولیس اشباع یا فوتبال‌زده شده باشند. شما با توجه به حضور در مسابقات پرفشار لیگ قهرمانان آسیا فرصت ریکاوری مناسب هم نداشتید. این حرف را قبول داری؟
زمان ریکاوری کم بود اما ما نه اشباع شده‌ایم و نه فوتبال زده! به کمی زمان نیاز داریم تا دوباره همان تیم شاداب قبلی شویم. البته باید سایرین هم کمک کنند و نباید تمام فشارها روی دوش بازیکنان و کادر فنی باشد. ما مسئولیت سخت و کار وحشتناکی برای موفقیت پیش‌رو داریم. 

منظورت از لحاظ ایجاد انگیزه برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر است؟
این هم یکی از مشکلات است. همه می‌گویند تیمی که ۴ بار قهرمان شده باید برای پنجمین بار متوالی هم قهرمان شود. این اعداد و شمردن تعداد قهرمانی‌های پرسپولیس بار اضافی روی دوش بازیکنان تیم به‌ویژه جوان‌ترها می‌گذارد. این اصلاً آسان نیست. 

زیدان هم وقتی دوباره به رئال برگشت از او پرسیدند چرا تیم قهرمان را رها کردی؟ جواب داد واقعاً دیگر نمی‌دانستم چه‌کار کنم؟ تیم رئال‌مادرید به همه عناوین ممکن دست پیدا کرده بود و... 
شاید یک‌جورهایی شرایط ما شبیه رئال‌مادرید باشد چون وقتی قهرمان می‌شوی در ادامه تکرار آن خیلی سخت می‌شود. حالا اگر این دفاع از قهرمانی ۳ بار تکرار شود واقعاً دشوار است. الان ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و همه شما می‌دانید برای بازی فینال وحید امیری، عیسی آل‌کثیر و احسان پهلوان سه بازیکن اصلی خودمان را در اختیار نداریم. باید چه‌کار کنیم؟

به‌نظر می‌رسد در کنفدراسیون فوتبال آسیا کارشناسی وجود نداشته باشد که بگوید تیم‌ها در لیگ قهرمانان به‌صورت فشرده و در کشور قطر آن‌هم در شرایط کرونایی مسابقات خود را برگزار کردند پس در چنین وضعیتی باید یکسری آوانس‌ها بدهند و مثلاً کارت‌های بازیکنان را برای فینال این رقابت‌ها پاک کنند. این‌طور نیست؟
تصمیمات AFC که اغلب فوتبالی نیست. اغلب تصمیمات اشتباهی در کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته می‌شود و متأسفانه فوتبال ایران هم هیچ نفوذی در AFC ندارد. این شرایط واقعاً سخت است. 

یکی از انتقاداتی که به سیدجلال حسینی وارد می‌شود استفاده همیشگی از عبارت «کار برای پرسپولیس سخت است» بوده است. خیلی این جمله را تکرار نمی‌کنی؟!
اتفاقاً سؤال خیلی خوبی پرسیدید! شما بگویید چرا من همیشه این حرف را تکرار می‌کنم.

خودت توضیح بدهی بهتر است!
خودم هم این جمله را می‌شنوم که سیدجلال حسینی چقدر جمله «شرایط سخت است» را تکرار می‌کند؟ اگر شرایط خوب باشد که من این حرف را نمی‌زنم. شما شرایط پرسپولیس در این چند سال را ببینید و با برخی از تیم‌ها مقایسه کنید، متوجه تفاوت‌ها خواهید شد. برخی تیم‌ها و بعضی بازیکنان هر رقمی می‌خواهند می‌بندند و هر کاری دل‌شان بخواهد انجام می‌دهند، در حالی که بیشترین چوب‌ها لای چرخ پرسپولیس گذاشته می‌شود!

در پرسپولیس این‌طور نیست؟
نه که نیست! بازیکنان پرسپولیس در این چند سال کم زحمت ‌کشیدند؟ کم افتخار کسب کردند؟ در همین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این بچه‌ها خودشان درآمدزایی کرده‌اند. چرا باز هم باید کمتر از بقیه تیم‌ها دریافتی داشته باشند. حداقل از درآمد خودشان به خود بازیکنان بدهید. 

ولی تا جایی که می‌دانیم به دلیل تحریم‌های موجود علیه کشورمان، کنفدراسیون فوتبال آسیا حالا حالاها نمی‌تواند پاداش صعود به فینال یا قهرمانی شما در لیگ قهرمانان را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز یا به دست شما برساند!
یعنی چه؟! خلاصه که این پول می‌رسد. به هرحال می‌توانند تمهیداتی در نظر بگیرند که پول پاداش آسیایی زودتر به دست باشگاه برسد یا اینکه از یک منبعی این مبلغ را تهیه کرده و کار تیم را راه بیندازند تا این پول برسد. چرا بعضی تیم‌ها می‌توانند قراردادهای آنچنانی و پرداخت‌های آنچنانی داشته باشند و پرسپولیس نداشته باشد. هر حرفی هم می‌زنیم می‌گویند نظارت می‌شود و نمی‌توانیم. چرا بقیه تیم‌ها می‌توانند؟ به پرسپولیس که می‌رسد نظارت و بازرسی اجازه نمی‌دهد؟! همین می‌شود که بازیکنان تیم فینالیست آسیا یکی پس از دیگری جدا می‌شوند و می‌روند. 

منظورت باشگاه استقلال است که گفته می‌شود برخی بازیکنان جدید این تیم قراردادهای سنگین بسته‌اند؟! شجاع خلیل‌زاده هم چنین ادعایی کرده است؟
بازیکن استقلال یا هر بازیکنی هر قراردادی می‌بندد نوش جانش! من اسمی نمی‌آورم ولی چرا تبعیض وجود دارد؟ چرا قراردادهای ۱۰ میلیاردی متعلق به تیم‌های دیگر است اما به پرسپولیس که می‌رسد بحث نظارت و حسابرسی را چماق می‌کنند!

یک طرف دیگر داستان گران شدن ارز و دلار بود. الان یک قرارداد معمولی با تیم‌های قطری حداقل ۵ یا ۶ برابر قرارداد با پرسپولیس می‌ارزد. رد کردن چنین پیشنهاداتی سخت نیست؟
این حرف را تا حدودی قبول دارم اما به نظر من می‌شد برخی از این بازیکنان را حفظ کرد. 

به‌طور نمونه شجاع خلیل‌زاده تو را شاهد گرفته که در سال‌های گذشته قید پیشنهادات خوب قطری را زده است!
بله، من با شجاع صحبت کردم اما نمی‌توانم همه چیز را در قالب مصاحبه بگویم. خیلی حرف‌ها وجود دارد و یک کسی مثل شجاع خیلی برای پرسپولیس زحمت ‌کشیده است. چرا باید حرمت‌ها شکسته شود؟ ما بازیکنان مشکلی با پرداخت پول برانکو نداریم. مگر پول مانوئل ژوزه ظرف ۶ یا ۷ سال پرداخت نشد؟ حق آقای برانکو این بود که همان روزی که می‌خواست از ایران برود پولش را می‌دادند اما نباید این مسئله باعث بی‌توجهی به بازیکنان و مربیان فعلی شود. خیلی از تیم‌ها خیلی راحت پول مربیان خارجی خود را می‌دهند و با بازیکنان هم قراردادهای مالی بالا می‌بندند. چرا آنها می‌توانند و پرسپولیس نمی‌تواند؟ این تبعیض‌ها اعصاب خُردکن است. 

شنیدیم گران‌ترین بازیکن تیم شما وحید امیری است که قراردادش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. درست است؟
من دقیق نمی‌دانم اما رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس نسبت به بعضی تیم‌ها واقعاً پایین است. 

می‌توانیم رقم قرارداد سیدجلال حسینی برای فصل جدید را بپرسیم؟
یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان!

شنیده بودیم زیر ۲ میلیارد تومان است اما نمی‌دانستیم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است!
بله، دقیقاً همین مبلغ است. 

البته آپشن هم داری دیگر؟
آپشن‌های قبلی را مگر داده‌اند؟ 

چرا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان؟!
چون مدیران پرسپولیس به ما گفتند نظارت روی تیم است و نمی‌توانند مبلغ بیشتری بپردازند. ما هم با این موضوع کنار آمدیم اما بعداً فهمیدیم سرکاریم!

سرکار هستید؟!
گفتم که تیم‌های دیگر چند برابر ما قرارداد می‌بندند و هیچ نظارتی هم نمی‌شود اما به ما که می‌رسند... بگذریم!

به‌نظر می‌رسد مشکلات پرسپولیس در حالی که شما باید ۲۹ آذر در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف قهرمان شرق قاره بروید، هر روز بیشتر می‌شود. هواداران پرسپولیس حق دارند نگران باشند و خودت به‌عنوان کاپیتان تیم راحت‌تر یا زودتر می‌توانی این حرف‌ها را بزنی.
چه فایده‌ای دارد؟!

به هر حال تو سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس هستی!
چه فرقی می‌کند؟! یکسری هر کاری دوست داشتند کردند تا تیم زمین بخورد. خیلی راحت همه‌چیز را گردن بازیکنان انداخته و ما را روبه‌روی هواداران قرار دادند. به شدت تحت فشار قرار گرفتیم و حالا اگر بخواهیم حرفی هم بزنیم دیگر چه خواهد شد؟!

برگردیم به بازی با سایپا! به نظرت داوری حسن اکرمی تأثیری در نتیجه بازی داشت؟
من خیلی دوست ندارم درباره داوری حرف بزنم اما در بازی با سایپا واقعاً ما را اذیت کرد. آقای اکرمی جزو داوران الیت و باتجربه کشورمان است و می‌توانست خیلی راحت‌تر سوت بزند. اداره بازی پرسپولیس و سایپا نباید برای یک داور بین‌المللی سخت باشد. 

در طول بازی هم اول با تو جروبحث کرد و چند بار این اتفاق تکرار شد. به هم ‌چه می‌گفتید؟
همان اوایل بازی با بشار رسن بد صحبت کرد که من پرسیدم «آقای اکرمی چرا با بشار بد صحبت می‌کنی؟»

داور مسابقه چه جوابی داد؟
آقای اکرمی به من گفت اعتراض می‌کند! من گفتم همه اعتراض می‌کنند، مگر فقط بشار رسن اعتراض می‌کند؟ من بعد از این‌همه سال فوتبال بازی کردن متوجه می‌شوم اول بازی وقتی روی اعصاب بازیکن خوب یک تیم راه بروید آن تیم دچار مشکل می‌شود. تمرکز بشار رسن به‌هم ریخت و نتوانست نیمی از توانایی‌های خودش را نشان دهد. داور روی مُخ بشار رفت و من این را دیدم و اعتراض کردم.

احمد نوراللهی هم خیلی عصبی بود. حسن اکرمی اهل استان گلستان و به‌نوعی همشهری نوراللهی است دیگر؟
من هم شنیدم همشهری احمد است اما نوراللهی را عصبی کرد. احمد را شما می‌شناسید و می‌دانید بازیکنی نیست که الکی عصبی شود. یک مقدار داور مسابقه با بچه‌های ما بد صحبت می‌کرد. 

به نظر خودت چرا؟
شاید تصور می‌کرد باید داور با بازیکن پرسپولیس این‌جوری صحبت کند تا حساب کار دستش بیاید، در حالی که این‌طور نیست. ما بازیکنان خوب، مؤدب و بی‌ادعایی داریم. همیشه هم به قشر داوری و همه داوران احترام می‌گذاریم. الان هم می‌گویم آقای اکرمی داور خوب و قابل احترامی است و شاید برای این بازی آمادگی لازم را نداشت. 

اخراج کمال کامیابی‌نیا درست بود؟
فیلم بازی را که دیدیم متوجه شدیم تصمیم سخت‌گیرانه‌ای بوده است. کمال برخورد چندانی با دفاع چپ سایپا نداشت و آن صحنه اصلاً کارت نداشت. با این حال نظرات کارشناسی را کارشناسان داوری بهتر می‌توانند بدهند. 

در اولین بازی پرسپولیس در لیگ بیستم در حالی برابر سایپا به میدان رفتید که تو و محمدحسین کنعانی‌زادگان در مرکز خط دفاع قرار گرفتید، در حالی که ذخیره مطمئنی نداشتید. اگر یک روز خدای ناکرده تو یا کنعانی‌زادگان مصدوم شوید، چه کسی قرار است به جای شما بازی کند؟
حرف بزنم باز می‌گویند سیدجلال جمله شرایط سخت است را تکرار کرد. مشکلات زیاد است و یکی هم همین کمبود بازیکن در برخی پست‌هاست. 

نکته مثبت بازی پرسپولیس برابر سایپا بعد از اخراج کمال کامیابی‌نیا بود. به‌نظر می‌رسید تیم شما ۱۰ نفره بهتر از ۱۱ نفره بازی می‌کند!
ما بازیکنان باغیرت و جنگنده‌ای داریم. بازیکنانی که به راحتی تسلیم نمی‌شوند و تا سوت پایان بازی مبارزه می‌کنند. شما دیدید دفعه اول چگونه با ۱۱ یا ۱۲ بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم یا اینکه همین دوره در جدال با تیم‌های پولدار کشورهای عربی با آن همه هزینه موفق ظاهر شدیم اما چه شد؟ آیا یکی پرسید که چرا با پرسپولیس این کارها را می‌کنید؟ 

خودت هم می‌گویی بازیکنان پرسپولیس اهل جنگ هستند اما...  
(‌حرف ما را قطع می‌کند) بازیکنان پرسپولیس اهل جنگ هستند اما جنگ هم ابزار می‌خواهد. نمی‌توانید بدون ابزار و امکانات به جنگ بروید. من نمی‌خواهم این حرف‌ها را بزنم ولی موفقیت یک تیم زمانی کامل می‌شود که همه کمک کنند. ما به فلسفه خود یعنی جنگیدن و مبارزه تا سرحد امکان وفاداریم منتهای مراتب یک دست صدا ندارد. 

سیدجلال همیشه به گونه‌ای صحبت می‌کند که شاید برای هوادار پرسپولیس ایجاد نگرانی کند. شما فینال آسیا را در پیش دارید و نگاه پرسپولیسی‌ها و حتی فوتبال ایران به شماست.
این بزرگ‌ترین بازی فصل و شاید تاریخ باشگاه پرسپولیس است. میلیون‌ها پرسپولیسی و بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی منتظرند تا این بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا فرا برسد. ما شانس این را داشتیم که دو سال پیش در این رقابت حاضر شویم. فینال لیگ قهرمانان آسیا شوخی نیست و با همه بازی‌ها فرق می‌کند. شما دوست دارید من امید الکی بدهم و همه چیز را گل و بلبل توصیف کنم؟!

نه، ولی...  
ولی و اما ندارد. شما سال‌هاست من را می‌شناسید و می‌دانید چرا این حرف‌ها را می‌زنم؟ من تضمین می‌کنم بچه‌های پرسپولیس در فینال آسیا با تمام وجود بجنگند و مبارزه کنند ولی نمی‌شود واقعیت‌ها زیر سایه موفقیت تیم پنهان شود. من می‌بینم مربیان و بازیکنان پرسپولیس به سختی کار می‌کنند و شور و اشتیاق زیادی برای موفقیت وجود دارد. آنها می‌توانند کار خودشان را به خوبی انجام دهند به شرطی که چوب لای چرخ پرسپولیس گذاشته نشود. 

قرار است لیگ به خاطر تیم ملی و بازی دوستانه با بوسنی دو هفته‌ای تعطیل شود. ظاهراً یحیی گل‌محمدی هم ۲ روز تمرینات پرسپولیس را تعطیل و به شما استراحت داده است. درست است؟
بله، واقعاً به این استراحت نیاز داشتیم. اول مصاحبه هم گفتم که فرصت زیادی برای ریکاوری و استراحت نداشتیم. بلافاصله بعد از اتمام لیگ نوزدهم ما به قطر سفرکردیم و بازی‌های فشرده و سنگینی را پشت‌سر گذاشتیم. حالا این تعطیلی دو روزه هم می‌تواند مثمرثمر باشد. 

نظرت در خصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ چیست؟
من در جریان لیست دوم تیم ملی نیستم (‌این مصاحبه جمعه‌شب پس از بازی با سایپا انجام شده است) ولی فهرست اول اسکوچیچ خیلی خوب بود. لیست سرمربی تیم ملی نشان داد شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و همه بازی‌ها و بازیکنان را زیر نظر گرفته است. امیدوارم تیم ملی کشورم ایران بتواند ابتدا از گروه سخت خود بالا رفته و سپس به جام جهانی‌ ۲۰۲۲ قطر صعود کند. این آرزوی قلبی همه ما فوتبال‌دوستان ایرانی است. 

۵ بازیکن پرسپولیس هم در لیست تیم ملی بودند. نفرات دیگری هم از تیم شما می‌توانستند دعوت شوند؟
پرسپولیس بازیکنان شایسته زیادی دارد که می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. البته نمی‌توانم اسم ببرم ولی در لیگ قهرمانان آسیا این بچه‌ها خیلی چیزها را ثابت کردند.

اغلب هواداران پرسپولیس در فضای مجازی بار دیگر به مسائل حاشیه‌ای فصل گذشته اشاره کرده و حتی گفته شد در لیگ قهرمانان آسیا چه کمکی به تیم شما شد؟
خیلی دوست ندارم به گذشته برگردم. پرسپولیس همه جام‌های خود را با لیاقت و قدرت کسب کرده است. اصلاً نیازی نیست که بخواهیم توضیح بیشتری بدهیم چون در لیگ قهرمانان آسیا خیلی چیزها ثابت شد. ما برای همه تیم‌ها احترام قائل هستیم و شاید ضرورتی هم نداشته باشد که بخواهیم از حواشی فصل گذشته یا فصول قبل حرف بزنیم. 

چند روز پیش با محمدحسین کنعانی‌زادگان صحبت می‌کردیم، به نکته جالبی اشاره کرد و گفت «اعتراف می‌کنم نمی‌توانیم زودتر از سیدجلال حسینی سر تمرین حاضر شویم و او همیشه قبل از بقیه در ورزشگاه شهید کاظمی دیده می‌شود.» نظری نداری؟
حسین کنعانی لطف دارد. به هر حال من شرایط بدنی خودم را بهتر می‌شناسم. برای آنکه بتوانید در فوتبال تداوم داشته باشید باید حرفه‌ای تمرین کنید و حتی یک تمرین را هم بی‌دلیل از دست ندهید. فوتبال پیچیده نیست و راز و رمزی هم در کار نیست. شما هرقدر تمرین کنید همان‌قدر موفق می‌شوید. این یک قانون نانوشته اما ثابت شده در فوتبال دنیاست. من هم از همان دوران ابتدای فوتبال حرفه‌ای تا امروز سعی کردم این موضوع را رعایت کنم. 

حالا که صحبت به اینجا کشیده شد می‌خواهم بپرسم سیدجلال حسینی چقدر این تجربیات را در اختیار جوان‌ترهای تیم می‌گذارد؟
چه بگویم؟! هرکسی یا بازیکنی مشاوره بخواهد دریغ نمی‌کنم هرچند خودم هم نیاز به راهنمایی و استفاده از تجربه دیگران دارم. 

آیا جوان‌ترهای پرسپولیس برای مشاوره به تو مراجعه می‌کنند؟
بله، پیش می‌آید. ما همه مثل اعضای یک خانواده هستیم و بازیکنان جوان‌تر هم مثل برادرم هستند. هر کاری از دستم برمی‌آید انجام می‌دهم. 

بشار رسن هم در مصاحبه‌ای از حمایت تو از خودش تعریف کرد و بارها استوری‌هایی با عکس تو گذاشته است. بازیکنان خارجی هم مورد توجه تو هستند؟
فرقی نمی‌کند. بشار و رادو ندارد و آنها هم در حال حاضر عضو خانواده پرسپولیس هستند. الان من ناراحتم که چرا پول رادو پرداخت نشده است. من خودم یک فصل در قطر بازی کردم و می‌دانم یک بازیکن خارجی برای امرار معاش و کسب درآمد به یک کشور خارجی می‌رود. باید همبازیانش و باشگاه به او کمک کنند. این وظیفه همه ماست و کار خاصی نکردیم. 

همین‌طور بازیکنان جدید پرسپولیس، به‌طور مثال وقتی پس از اولین تمرین علی شجاعی در پرسپولیس با او صحبت کردم به نکته جالبی اشاره کرد و گفت «سیدجلال حسینی من را با پیشوند آقای شجاعی صدا زد!»
مگر باید به چه اسمی صدا می‌زدم؟

نه، منظورش این بود که سیدجلال حسینی با این‌همه افتخار و عظمت می‌آید یک بازیکن جوان و تازه‌وارد را آقا صدا می‌زند. علی شجاعی خیلی از تو تعریف کرد.
مسئله خاصی نبوده است. بازیکن جدید وقتی به پرسپولیس می‌آید باید آرامش داشته باشد و خیالش راحت باشد که همه همبازیانش از او حمایت می‌کنند. این وسط وظیفه بزرگترها خیلی مهم است. بازیکنان جدید پرسپولیس مثل قدیمی‌ترها همگی بازیکنانی خوب و شایسته‌ای هستند. اگر این بچه‌ها موفق شدند یکی از دلایل آن در کنار تمرینات و راهنمایی‌های کادر فنی همین کمک بازیکنان قدیمی‌تر و باتجربه بوده است. البته منظور من از این حرف خودم نیستم. امید، احمد، کمال، شجاع هم تا وقتی بود خیلی به این بچه‌ها کمک کردند. امیدوارم این فضای خوب و صمیمی باعث موفقیت‌های بیشتر پرسپولیس شود. 

سؤالات ما تقریباً تمام شد. در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟
لطفاً و حتماً بنویسید سیدجلال حسینی آدم بدبینی نیست. من دوست ندارم مدام تکرار کنم شرایط تیم سخت است اما به شدت واقع‌بین هستم. نمی‌توانم روز را شب یا شب را روز بدانم. مشکلات پرسپولیس زیاد است و هر روز هم زیادتر می‌شود. باید به این تیم احترام بیشتری گذاشته شود. پرسپولیس با مربیان ایرانی و بازیکنانی با غیرت توانسته از اعتبار فوتبال ایران در قاره آسیا دفاع کند. بنابراین انتظار احترام بیشتری داریم، همین!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-11-08 17:34

افزودن دیدگاه جدید