کد مطلب: 

249644

پرسپولیس قهرمان نقل و انتقالات تابستانی

پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات تابستانی بسیار موفق عمل کرد و خریدهای سرخپوشان این روزها درخشان ظاهر شدند.
پرسپولیس قهرمان نقل و انتقالات تابستانی

به گزارش خبرورزشی، با یکی از جملات مهدی رسول‌پناه نمی‌توان مخالفت کرد. جایی که گفته بود: «ما به لطف زحمات شبانه‌روزی علی رغبتی و افشین پیروانی بهترین عملکرد را در نقل و انتقالات تابستانی داشتیم.»

از آنجایی که جدایی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور محتمل به نظر می‌رسید و با توجه به درپیش بودن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه پرسپولیس به خواست یحیی گل‌محمدی زودتر از سایر تیم‌ها وارد بازار نقل و انتقالات شد. مدیران باشگاه گرچه با دانیال اسماعیلی‌فر و رضا اسدی به توافق نرسیدند، اما ۷ خرید مناسب انجام دادند. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از موفقیت‌های اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به همین خرید‌های مناسب برمی‌گردد که ۵ بازیکن جدید در ترکیب اصلی سرخپوشان به میدان رفته‌اند.

مروری بر عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نشان‌دهنده پشت پرده موفقیت پرسپولیس (نسبت به سایر تیم‌های ایرانی) در این رقابت‌هاست‌:

حامد لک؛ دروازه‌بانی با دست و پای اضافی!
زمانی که پرسپولیس حامد لک را جذب کرد، خیلی‌ها شروع به انتقاد کردند و حتی هواداران این تیم نیز به خرید گلر جدید به دیده تردید نگاه می‌کردند. این دروازه‌بان باتجربه در سال‌های اخیر فراز و فرود‌هایی داشته و به نظر می‌رسید جانشین مناسبی برای علیرضا بیرانوند نباشد اما... لک در لیگ قهرمانان آسیا شروعی رؤیایی داشت. دو کلین‌شیت در دو بازی رفت و برگشت برابر التعاون عربستان و خوردن تنها یک گل تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی که آن هم از روی نقطه پنالتی بود، باعث شد همه به این دروازه‌بان امیدوار شوند.

حامد لک در بازی با السد هم جوری عمل کرد که انگار دست و پای اضافی دارد و دروازه تیمش را بسته نگه داشت. او تا همین جا هم خیال هواداران پرسپولیس را برای فصل آینده راحت کرده است.

سعید آقایی؛ میکس نادری و انصاری!
طبق شنیده‌ها گران‌ترین بازیکن پرسپولیس سعید آقایی مدافع چپ این تیم است که فصل گذشته در سپاهان توپ می‌زد و امسال از تراکتور تبریز هم پیشنهاد داشت. با این حال این بازیکن چپ‌پا با رقمی زیر ۴ میلیارد تومان پرسپولیسی شد. آقایی که معجونی از محمد انصاری و محمد نادری است، در لیگ قهرمانان آسیا نیز خوش درخشیده است. او توانسته در ترکیب ثابت پرسپولیس کاری کند که کسی به یاد محمد نادری نیفتد! برای آنکه به ارزش سعید آقایی پی ببرید کافی است بازی پرسپولیس و الدحیل قطر را از نظر بگذرانید که تیم گل‌محمدی در غیاب این مدافع چپ‌پا بازی را به حریف واگذار کرد!

میلاد سرلک؛ بهترین خرید پرسپولیس؟
آیا او بهترین خرید پرسپولیس بوده است؟ نمی‌دانیم، اما آنچه می‌دانیم نیمکت‌نشین کردن احمد نوراللهی و کمال‌کامیابی‌نیا برای یک بازیکن تازه‌وارد کار بسیار سختی است که سرلک موفق به متقاعد کردن گل‌محمدی برای این امر شد. حالا دیگر گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس نگران تعداد بالا و فشردگی مسابقات پیش‌رو نخواهند بود و با داشتند سه هافبک دفاعی مطمئن می‌توانند مسابقات را پشت‌سر بگذارند. باید به گل‌محمدی تبریک گفت که با یک خرید بسیار خوب، بار دیگر هوش بالای خود در مربیگری را نشان داد. سرلک با ادامه این عملکرد علاوه بر کمک به پرسپولیس در راه تکرار موفقیت می‌تواند در پایان فصل خود را به عنوان یکی از مدعیان تیم ملی هم معرفی کند.

احسان پهلوان؛ در مسیر مهدی ترابی شدن!
در جمع بازیکنان تازه‌وارد پرسپولیس نمایش احسان پهلوان نیز درخشان بوده و بازی او در مصاف با الشارجه خیلی به چشم آمد. او در این دیدار دو پاس گل داد تا کادر فنی پرسپولیس امیدوار شوند بعد از جدایی مهدی ترابی خیلی زود یک هافبک کناری پیدا کرده‌اند که می‌تواند جای او را پر کند. هافبک کوتاه‌قامت بجنوردی که تکنیک بالایی دارد، بهترین بازیکن تیمش مقابل الشارجه بود. احسان پهلوان آرام آرام در همان مسیری جلو می‌رود که پیش‌تر مهدی ترابی رفته بود.

عیسی آل‌کثیر؛ ستاره جدید پرسپولیس
خیلی‌ها عیسی آل‌کثیر را ستاره جدید پرسپولیس می‌دانند. مهاجمی تکنیکی، سرزن و دونده که نه تنها در پرس مدافعان حریف و امور دفاعی مشارکت دائمی دارد، بلکه یک مهاجم قاتل و خطرناک در خط حمله است. او ۲ گل زده و ۳ مرتبه هم تیر دروازه حریفان را لرزانده است. آل‌کثیر نیامده محبوب دل هواداران پرسپولیس شده و توانسته است علی علیپور را از ذهن مربیان این تیم پاک کند. پرسپولیسی‌ها خیلی امیدوارند آل‌کثیر آقای گل لیگ بیستم هم شود چراکه از شم گلزنی بالایی برخوردار است. نکته مهم درباره آل‌کثیر تعصب زیاد اوست که به قول گل‌محمدی با انگشت پای شکسته در لیگ قهرمانان آسیا درخشیده است.

رمضانی و شجاعی؛ امیدوار به آینده.
اما دو خرید دیگر پرسپولیس نیز شرایط خاصی دارند. آرمان رمضانی روی گل آخر پرسپولیس با الشارجه تأثیر شگرفی داشت و علی شجاعی هم به رغم ناآمادگی بدنی در این رقابت‌ها دقایقی به میدان رفته است. این دو بازیکن می‌توانند در آینده همچون ۵ خرید مورد اشاره بالا خوش بدرخشند و به تیم گل‌محمدی کمک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-10-02 12:32

افزودن دیدگاه جدید