کد مطلب: 

248037

ارتباطات غیراخلاقی، کار را به قتل و اعدام کشاند

جوانی که چهار سال قبل به دنبال رفاقتی کثیف در یکی از شبکه‌های غیراخلاقی فضای مجازی، دست به جنایتی وحشتناک زده بود، سپیده دم سه شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.
ارتباطات غیراخلاقی، کار را به قتل و اعدام کشاند

به گزارش خراسان، ماجرای این جنایت تکان دهنده بامداد نوزدهم مرداد سال ۹۵ زمانی لو رفت که صدای انفجار مهیب توأم با آتش سوزی اهالی خیابان مسلم جنوبی را خواب آلود از منازلشان بیرون کشید. دقایقی بعد نیروهای امدادی آتش نشانی وارد عمل شدند و شعله‌های آتش را به محاصره درآوردند. همزمان با خاموش شدن شعله ها، ناگهان جسد خون آلود جوان ۳۱ ساله‌ای درون حمام منزل نمایان شد که با وارد آمدن ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. گزارش ها حاکی است، با افشای راز این جنایت، تحقیقات گسترده کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آغاز شد.

بررسی‌ها بیانگر آن بود که افرادی قبل از وقوع انفجار سوار بر یک دستگاه پژو ۲۰۶ در محل دیده شده اند در حالی که پژو متعلق به جوان ۳۱ ساله (مقتول) بود از سوی دیگر ادامه تحقیقات نشان داد منزل محل جنایت نیز متعلق به زوجی است که در مکان دیگری زندگی می‌کنند و گاهی برای سرکشی به این منزل می‌آیند، اما اکنون فرزند مجردشان در آن جا به قتل رسیده بود!

بنابر این گزارش، کارآگاهان با بررسی لپ تاپ «س-غ» (مقتول) به سرنخ‌هایی از یک شماره تلفن مخفی رسیدند که حکایت از ارتباط جوان ۳۱ ساله با یک جوان ۲۶ ساله به نام «ع-غ» داشت که از حدود ۱۰ روز قبل از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم در تماس بودند.

در ادامه رصدهای اطلاعاتی، ردی از یک مرد ۴۸ ساله و جوان دیگری به دست آمد که سوار بر پژوی مقتول در محل حادثه دیده شده بودند. وقتی آن‌ها تحت تعقیب قرار گرفتند رشته تحقیقات به تربت حیدریه و تهران کشید چرا که بررسی‌های غیرمحسوس نشان می‌داد مرد ۴۸ ساله پدر «ع-غ» (جوان ۲۶ ساله متهم) است بنابراین کارآگاهان موفق شدند متهمان را در ورودی تهران دستگیر کنند.

«ع-غ» که باور نمی‌کرد به این سرعت شناسایی شود در اعترافاتی تکان دهنده گفت: در یکی از شبکه‌های اجتماعی غیراخلاقی با «س» آشنا شدم و به منزل مجردی او رفتم و ساعاتی را کنار هم بودیم، اما روز بعد به دلیل برخی موضوعات غیراخلاقی و خاص، اختلافی بین ما رخ داد، ولی هر کدام بر خواسته خودمان اصرار می‌کردیم تا این که ماجرا به درگیری کشید و او با چاقو به سوی من حمله ور شد. در این هنگام چاقو را از دست دوست تازه آشنایم گرفتم و ضربه‌ای به گردنش زدم بعد از آن دیگر نفهمیدم چند ضربه به نقاط بدن او فرود آوردم و با انداختن جسد در حمام، نزد پدرم و یکی از دوستانم رفتم و ماجرا را برای آن‌ها شرح دادم.

این گونه بود که پدرم نیز با من و دوستم و برای از بین بردن آثار جرم به محل جنایت آمد. تصمیم گرفتیم با بنزین خانه و جسد را به آتش بکشیم تا شناسایی نشود به همین دلیل ظرف حاوی بنزین را روی لوازم منزل ریختیم و زمانی که من کبریت را کشیدم ناگهان به دلیل تراکم بخار بنزین، انفجار رخ داد و من لای در گیر کرده بودم که برخی از نقاط بدنم دچار سوختگی شد. سپس سوار بر خودروی پژوی مقتول شدیم و با فرار از محل جنایت، خودرو را هم در اطراف سد کارده مشهد آتش زدیم تا هیچ گونه اثری باقی نماند و ...

دوست متهم به قتل نیز در یک عملیات ضربتی به سرپرستی کارآگاه نجفی (افسر پرونده) دستگیر شد و به این ترتیب متهمان با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پای محاکمه نشستند. متهم به قتل جزئیات این جنایت وحشتناک را که در پی «رفاقت کثیف» رخ داده بود در حضور قضات باتجربه دادگاه تشریح کرد و در نهایت پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، او را به قصاص نفس محکوم کردند. براساس این گزارش، با تایید رای صادر شده در شعبه نهم دیوان عالی کشور، پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد تا این که پس از طی مراحل و تشریفات قانونی، مقدمات اجرای حکم با دستور قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجرای احکام) فراهم شد و به این ترتیب سپیده دم سه شنبه گذشته، در حالی که اولیای دم حاضر به گذشت نشدند و بر اجرای حکم قصاص نفس اصرار کردند، «ع-غ» (۳۰ ساله) بعد از چهار سال از وقوع جنایت پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید تا درس عبرتی باشد برای افرادی که هنوز در فضاهای غیراخلاقی برخی شبکه‌های اجتماعی لانه کرده و آینده و زندگی خود را در مسیر تباهی قرار داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-22 14:11

افزودن دیدگاه جدید