کد مطلب: 

245657

سعادتمند: قایدی و دیگر بازیکنان را زیر ۵ میلیون دلار نمی‌فروشیم

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: من فوق لیسانس مدیریت ورزش هستم و خودم را دکتر نمی‌دانم، یک دکترای افتخاری دارم، ولی همیشه گفته‌ام به من نگویند دکتر!
سعادتمند: قایدی و دیگر بازیکنان را زیر ۵ میلیون دلار نمی‌فروشیم

به گزارش ایران پژواک، احمد سعادتمند در خصوص وضعیت استقلال اظهار داشت: استقلال از همه نظر دارای مشکلاتی است، اما با توجه به تفکری که طراحی کردیم سعی داریم بر پایه آرامش و کنار گذاشتن نقاط منفی شرایط را بهبود ببخشیم. هوادار استقلال چند سال است که دل خوشی نداشته و امیدواریم که این اتفاقات به پایان برسد. وی در خصوص اینکه چرا به خودش لقب دکتر نداده است: من فوق لیسانس مدیریت ورزش هستم و خودم را دکتر نمی‌دانم. یک دکترای افتخاری دارم، ولی همیشه گفته‌ام به من نگویند دکتر!

صاحبان استقلال پیشکسوتان هستند
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه چرا با بازیگران و هنرمندان نشست برگزار کرد، گفت: اگر در شبانه روز یک ساعت برای پیشکسوتان وقت بگذاریم، وقت زیادی نیست. خیلی از این عزیزان فراموش شده‌اند. صاحبان اصلی باشگاه استقلال ۵ نسل پیشکسوتان باشگاه هستند. دفتر باشگاه، دفتر خودشان است. وقت کمی برای این عزیزان گذاشتم، ولی از لابه‌لای صحبت‌های آن‌ها بهره‌برداری کردم و خوشحال هستم که در خدمت آن‌ها هستم. برنامه دیگری هم داریم که روز‌های دوشنبه اجرا خواهیم کرد. اولین بار نزد آقای صلاحی رفتیم و وقتی خدمت او بودیم گفت که دوباره زنده شده است. من هم دوباره به اندازه یک ماه شارژ شدم و این موضوع با پیشکسوتان دیگر هم ادامه خواهد داشت.

کمپ حجازی به دارایی‌های استقلال اضافه می‌شود
وی در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال عنوان کرد: فکر می‌کنم تا امروز اینقدر حمیت برای واگذاری ۲ باشگاه وجود نداشته است. ما یک تیم قوی حقوقی استخدام کردیم که برای ورود به بازار بورس افزایش سهمیه داشته باشیم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده هم تشکر کنم که زحمات زیادی برای کمپ حجازی کشید. خوشبختانه گواهی بند «د» هم در این هفته گرفتیم و این مجموعه به دارایی استقلال اضافه خواهد شد. در مورد معارض هم فردا نشستی خواهیم داشت و با گفتگو و به شیوه مسالمت آمیز این مساله را حل خواهیم کرد. ۱۴ هزار متر از طرف پارک ارم تصرف شده، ولی می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

قرار است کمپ را با خود هواداران بسازیم
وی ادامه داد: مثلا می‌خواهیم دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌ها به هواداران واگذار می‌کنیم. هواداران روی این کاشی‌ها اسم و کد ملی‌اش را منتشر می‌کنند، البته از آن‌ها پول می‌گیریم، ولی این مبالغ برای زمین چمن، ساخت هتل و ... هزینه خواهد شد. حتی هوادار استقلال می‌تواند دیوار را به صورت خانوادگی در اختیار بگیرد و یادبود آن‌ها در روی دیوار منقش خواهد شد. هفته آینده قرار است یک رونمایی را در اپلیکیشن باشگاه صورت بگیرد و تمامی درآمد‌ها در آنجا صورت می‌گیرد. برآورد ما حدود ۶۴ میلیارد تومان درآمدزایی است.

۲۰-۳۰ میلیارد بدهی روی دست باشگاه در قبال سرمایه کلی مبلغ ناچیزی است
سعادتمند با بیان اینکه فتح‌الله‌زاده بیشتر به دنبال این بود که سند کمپ را به نام باشگاه بزند گفت: اگر شما افزایش سرمایه داشته باشید می‌توانید وارد بورس شوید. به طور مثال یک هزار میلیارد تومان به دارایی باشگاه اضافه شده و در کنار این ورزشگاه‌های مرغوبکار و امام رضا هم هستند که جزو سرمایه استقلال محسوب می‌شوند. اگر این دارایی‌ها به صورت کامل واگذار شود و باشگاه دارای ۳-۴ هزار میلیارد تومان سرمایه شود ۲۰-۳۰ میلیارد بدهی روی دست باشگاه مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود.

اگر تا یک ماه دیگر پفک آبی دیدید تعجب نکنید!
وی در خصوص نحوه همکاری با کارگزاری‌ها گفت: فقط بحث کارگزاری نیست. اگر تا یک ماه دیگر شما پفک آبی دیدید تعجب نکنید! پک‌های این پفک‌ها آماده هم شده است. اقدامات لازم را انجام دادیم که برند استقلال را مجانی به کسی نخواهیم داد. ما ابتدا به دنبال بحث حقوقی رفته‌ایم، مثلا خیلی‌ها در این سال‌ها از برند استقلال استفاده و سوء استفاده کردند، ولی بعد از رفع گیر‌های کار اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد.

اتفاقا ما از آریا برتر طلبکار هستیم
مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: قرار نیست باشگاه استقلال همه حقوقش را به شرکتی بدهد، ولی در آمدی از آن نداشته باشد. زمانی که آمدم شرکت آریا برتر در قالب ۹ تا ۱۰ میلیارد به باشگاه استقلال در قالب قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. جالب است خیلی از دوستان می‌گویند که ما به آن‌ها بدهکار هستیم در حالی که اینگونه نیست. اتفاقا ما طلبکار هم هستیم! ما رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان قرض الحسنه دریافت کردیم و باید آن را پرداخت کنیم، اما باشگاه یک سال از این موضوع ضرر دیده است. البته این شکایت به دادگاه رفته و قاضی هم دفاعیاتم را قبول کرد. یکی از بند‌های قرارداد با این شرکت بیماری‌های واگیردار است که ما هم به همین بند بسنده کرده و اقدام کردیم. ان‌شاالله تا روز‌های آتی مشکل ما با این شرکت حل شود و کارگزاری جدید بتواند با قدرت کارش را شروع کند.

حتی اگر لیگ برگزار نشود اسپانسر پول ما را می‌دهد
سعادتمند خاطرنشان کرد: باید در یک سال ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، ولی اگر نتوانم یک ریال آورده داشته باشم و در قالب قرض پول بگیرم باز باشگاه بدهکار می‌شود. در واقع ما درآمدی در سال گذشته از این کارگزاری نداشتیم، ولی شرکت جدید ۱۰ میلیارد تومان به اندازه قرارداد یک سال قرارداد با شرکت قبلی به ما پرداخت کرده است. تا پایان سال هم قول داده اند ۱۰۰ میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کنند. در قرارداد منعقد شده حتی اگر لیگ هم برگزار نشود اسپانسر هزینه‌های باشگاه را تقبل کرده است. ما همین فردا می‌توانیم بگوییم که برای مرداد ماه چه مبلغی نیاز داریم و به همین دلیل به کارگزار اعلام کردیم در چه تاریخی به ما پول بدهند.

اگر کارگزار شکایت نمی‌کرد ۱۰ میلیارد به تیم تزریق می‌کردیم
وی با بیان اینکه موسوی هم به باشگاه کمک کرده است گفت: فکر می‌کنم حدود ۷ میلیارد تومان به باشگاه در قالب قرض پرداخت شده که آن مبلغ هم باید به او پرداخت شود. این رقم هزینه سفر بازیکنان و مجموعه تیم شده است. حرفم این است که باشگاه باید به درآمد پایدار داشته باشد و اگر بحث شکایت نبود شاید الان ۱۰ میلیارد دوم را هم می‌گرفتیم و به بازیکنان پرداخت می‌کردیم.

زیر ۵ میلیون دلار قائدی و دیگر بازیکنان را نمی‌فروشیم
مدیرعامل استقلال در خصوص پیشنهاد به قایدی گفت: دو سه هفته است که برای این بازیکن به ما زنگ می‌زنند، ولی ما بازیکنان ما را ارزان نخواهیم فروخت. رسانه‌ها خبر زده اند که ۸۰۰ هزار دلار برای قائدی و ۷۰۰ هزار دلار هم برای باشگاه پیشنهاد آمده، اما اینگونه نیست، چون به من گفته اند ۲ میلیون دلار برای این بازیکن پرداخت می‌شود. همینجا هم می‌گویم که زیر ۵ میلیون دلار بدهند نه قایدی و نه هیچ بازیکن دیگری را نخواهیم فروخت. در این زمینه مدیرعامل، هیات مدیره، بازیکن و مدیر برنامه‌های و باید نظر بدهند، اما ما بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم و در واقع سنگ بزرگ می‌اندازیم. تاکید می‌کنم زیر ۵ میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-19 20:31

افزودن دیدگاه جدید