کد مطلب: 

245562

حرفهای تند فتحی علیه سعادتمند و جباری

امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال همچنان از صحبت های علی جباری پیشکسوت سابق این باشگاه خشمگین است.
حرفهای تند فتحی علیه سعادتمند و جباری

به گزارش ایران پژواک، فتحی امروز در مصاحبه ای با رادیو جوان به شدت درباره مسائلی که به او نسبت داده می‌شود، موضع گرفت و همچنین سمت و سوی بحث خیانت را به شخص علی جباری اسطوره دهه 40 و 50 باشگاه استقلال برگرداند و نسبت هایی به او داد که شاید هواداران فعلی فوتبال چیزی از آن به خاطر ندارند.

فتحی که بعد از جدایی از استقلال صحبت چندانی در رسانه ها انجام نداده بود، در دو روز متوالی پاسخ اتهام ها را داده و حالا جباری را هم تهدید به شکایت و حضور در دادگاه کرده است. او همچنین توجیه هایی درباره موضوع اخراج شفر دارد که شاید از شما خواندنی باشد. متن کامل این گفتگو را بخوانید:

هفت ماه یک کلمه حرف نزدم

متأسفانه فرهنگ بدی در ورزش کشور مثل عالم سیاست شکل گرفته است. بنده گفتم کسانی که قبل از من در باشگاه استقلال زحمت کشیده اند به اندازه توان و ظرفیت خود تأثیرگذار بودند. قطعاً کسری ها و کمبودها وجود دارد. هیچ وقت علیه کسی صحبت نکردم. ۷ ماه از استقلال بیرون آمده ام اما یک کلمه هم حرف نزدم. ولی متأسفانه عده ای پیشکسوتان را تحریک کردند.

بحث حقوق بنده را سعادتمند راه انداخت

دوستان به دروغ اعلام کردند فتحی در استقلال ۲۵ میلیون تومان حقوق می گرفته است تا بقیه را تحریک کنند. آقای سعادتمند مدیرعامل فعلی باشگاه می خواست دریافتی خودش را توجیه کند و دو برابر آن را به من نسبت داد. اسناد مالی در باشگاه موجود است و نمی توان حرفی زد که قابل استناد نباشد. من در استقلال ۸ میلیون و خرده ای حقوق می گرفتم. البته آقای منزوی بعد از مطرح شدن این بحث عذرخواهی کرد ولی بعضی ها شهامت گفتن اشتباهشان را ندارند. بنده هم اقامه دعوا کردم چون فیش حقوقی دارم.

پول می خواستند برای اینکه توهین نکنند!

شعارهایی که در ورزشگاه داده می‌شد هدفمند بود و دست هایی پشت پرده وجود داشت که آن را هدایت می کرد. مگر می شود استقلال هفت هفته پیروز شود و علیه فتحی شعار بدهند؟ به بنده می گفتند قرار است به شما در فلان ورزشگاه و فلان محل توهین شود؛ این قدر به ما پول بده تا اجازه توهین ندهیم. والله که به من این حرف ها را می گفتند. جواب من هم همین بود که هر کار می خواهید انجام بدهید چون من با شعار سکوها نمی روم.مگر می شود ما به صنعت نفت ۵ گل بزنیم و هوادار شعار بدهد؟ دوستان برای گرفتن این صندلی به سکوها خط می دادند.

خیانتکار شمایی که استقلال را با 100 کیلو برنج عوض کردی

همین افراد از سادگی پیشکسوتانی مثل جباری استفاده می کنند تا مرا به خیانت متهم کنند. خیانت را آن کسی کرد که سال ۵۴، ۴۰ هزار تومان از راه آهن گرفت و به این تیم رفت و در بازی با استقلال، دست هایش را مشت کرد. آنهایی خیانت کردند که ۴۰ هزار تومان با ۱۰۰ کیلو برنج گرفتند و از استقلال رفتند. از این جهت بله؛ من به استقلال خیانت کردم چون تیم را بعد از چهار سال در صدر جدول تحویل دادم! خیانت کردم چون استراماچونی را با کمترین هزینه به استقلال آوردم.

اما خیانت را کسانی کردند که به اسطوره های باشگاه مثل ناصر حجازی توهین کردند؛ کسانی که عکس حجازی را از اتاقشان پائین آوردند و گفتند که این عکس را پاره کنید. شما می توانید با علی شوری سرمربی پیشکسوتان استقلال صحبت کنید که جباری جلوی او گفته بود عکس حجازی را از اتاقش پائین بکشند و پاره کنند.

قراردادی که با شفر بسته بودند بالا و اشتباه بود

علت معلق و رد کردن شفر صرفاً مبلغ قراردادش بود. اگر قیمت قرارداد شفر معقول بود، حتماً او را حفظ می کردیم. من هیئت مدیره و کمیته فنی باشگاه را توجیه کردم که شفر را برکنار کنند چرا که اگر این کار را نمی کردیم باید مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به او و دستیارانش می دادیم. بنده استدلال کردم شفر مربی خوبی است ولی به این اندازه نمی ارزد. در جام جهانی ما چند مربی بالای یک میلیون دلار داشتیم؟ دالیچ با کرواسی ۷۰۰ هزار دلار قرارداد داشت و شفر با استقلال یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار. اگر قرارداد شفر معقول و معمولی یعنی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ -۸۰۰ هزار دلار بود، او را حفظ می کردیم.

اخراج شفر از هر نظر به سود استقلال شد 

استدلال ما برای قطع همکاری با شفر این بود که با یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می توانیم مربی جوان با مبلغ ۷۰۰-۸۰۰ هزار دلار بیاوریم. اگر حتی خسارت ۵۰۰-۶۰۰ هزار دلاری به شفر می دادیم باز هم به اصل قرارداد او نمی رسیم. شفر در شکایت خود به فیفا یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار درخواست کرده بود ولی صرفاً رأی ۲۲۵ هزار دلاری برای او صادر شد. ما در این شکایت نفع بردیم. بنده همان موقع سه صفحه مکتوب به وزیر نامه نوشتم و دلایلم را برای متضرر نشدن استقلال مطرح کردم.

شفر خودش بویان را نخواست 

پرونده تیام و جباروف مربوط به زمان نیست و این اظهرمن الشمس است. بویان هم دو ماه قبل از آمدن من رسماً خواهان فسخ قراردادش شده بود ولی به شهادت اسناد، من تا نیم فصل این بازیکن را نگه داشتم و می خواستم شفر را قانع کنم که بویان را نگه دارد اما شفر زیر بار نرفت.

با 20 میلیارد استرا را نگه می داشتیم

یکی از مشکلات ما نوسان قیمت ارز بود. روزی که استراماچونی را به خدمت گرفتیم، یورو حدود ۱۱ هزار تومان بود اما به ۱۴-۱۵ هزار تومان رسید. بحث دیگر پرداخت ۳۵ میلیارد تومان بدهی های گذشته در دو فصل بود. ما قبل از شروع این فصل ۱۲ میلیارد تومان برای مجوز حرفه ای و ۸ میلیارد تومان برای شکایت های کمیته تعیین وضعیت پرداخت کرده ایم. اگر ابتدای فصل همین ۲۰ میلیارد تومان را داشتیم پول استراماچونی پرداخت می شد. 

*مدیرعامل سابق استقلال در پایان از شکایتش از علی جباری خبر داد و گفت: ایشان اتهام خیانت و دریافت حقوق ۲۵ میلیون تومانی به من زده است در حالی که تشخیص خیانت با مرجع قضایی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-15 23:34

افزودن دیدگاه جدید