کد مطلب: 

245332

در استقلال دیوار موش دارد!

یکی از معضلاتی که طی یک دهه اخیر دردسر‌های بسیار زیادی را برای استقلال ایجاد کرده، نشر اخبار و اسناد محرمانه این باشگاه به خارج از مجموعه است.
در استقلال دیوار موش دارد!

به گزارش ایران پژواک، اخیرا اسنادی که به غیر از عده معدودی از مدیران استقلال، فرد دیگری به آن‌ها دسترسی نداشته است (یا حداقل اینکه نباید دسترسی داشته باشد)  به راحتی آب خوردن از باشگاه خارج و در فضای مجازی به اطلاع عموم می‌رسد. البته حالا دیگر بحث از انتشار اسناد و عکس گرفتن از روی آن‌ها گذشته و کار به جایی رسید که فایل‌های صوتی مدیران ارشد استقلال در جلسات هیئت‌مدیره و سایر جلسات خصوصی آن‌ها به گوش همه می‌رسد! جالب این که هر گاه در باشگاه استقلال جلسات هیئت‌مدیره برگزار می‌شود، خبرنگاران را به آن راه نمی‌دهند و تأکید می‌شود که موضوع مباحث، خصوصی است، اما خیلی زود عده‌ای بخش‌های مهمی از موارد مطرح شده در نشست مذکور را که انتشار آن‌ها ارتباط مستقیمی با کوبیدن مواضع افرادی دارد که در تقابل با آن‌ها هستند به بیرون منتقل می‌کنند. گویی اسم خبرنگار‌ها بد دررفته، چون گاهی اوقات حرکاتی را از برخی مدیران می‌بینیم که انصافاً حتی زبردست‌ترین روزنامه‌نگاران نیز از انجام آن عاجز هستند. با این تفاسیر شاید واقعاً دیگر احتیاجی به حضور اصحاب رسانه در جلسات هیئت‌مدیره استقلال نیز نباشد، چون اسناد و اصوات مربوط به آن در اختیار عموم قرار می‌گیرد؛ به همین راحتی.

استارت با اسناد
ماجرای افشای اسناد محرمانه باشگاه استقلال در سال‌های گذشته نیز کم و بیش اتفاق افتاده بود، اما طی یک سال گذشته واقعاً به اوج رسیده است. دی ماه پارسال هنگامی که استقلالی‌ها به صورت جدی مشغول مذاکره با استرا و جلب رضایت او برای بازگشت بودند، ناگهان قسمتی از مکاتبات کتبی طرفین از داخل باشگاه استقلال به بیرون درز کرد و همین مسئله عصبانیت مرد ایتالیایی را به اوج رساند. پس از تعویض سرمربی هم این روند همچنان ادامه یافت تا مشخص شود که انگیزه خارج‌کنندگان اسناد حتی با وجود رفتن استراماچونی هم کاهش پیدا نکرده است.

برگزاری جلسه در فضای ناامن
اما عادت زشت دیگری که نزدیک به یک‌سال است در استقلال رواج پیدا کرده، ضبط صدای افراد بدون اطلاع و انتشار فایل صوتی مذکور برای کوبیدن مخالفان است. حرکتی که از بهار سال گذشته سیر صعودی بسیار خطرناکی گرفت و طی ماه‌های اخیر قربانیان فراوانی نیز داشته است. فایل صوتی فرهاد مجیدی علیه پرویز مظلومی، صحبت‌های خصوصی علی فتح‌الله‌زاده و انتقادات او از جواد زرینچه، حرف‌های کامران منزوی و اسماعیل خلیل‌زاده و...

از قرار معلوم خیلی راحت این کار ادامه پیدا می‌کند و مسببان ماجرا در داخل باشگاه یا شناسایی نمی‌شوند (که البته احتمال آن بسیار اندک است) یا اینکه کوچک‌ترین اراده‌ای برای برخورد با آن‌ها وجود ندارد.

خودمان را ضایع کنیم؟
کاملاً بدیهی است که وقوع چنین اتفاقاتی محصول شیطنت و حاشیه‌سازی افراد خاص است که در داخل مجموعه استقلال سمت دارند و کوچک‌ترین گناهی متوجه هیچ‌یک از اعضای اصحاب رسانه نیست، چون فایل‌ها و اسنادی منتشر می‌شود که هیچ‌یک از خبرنگاران به آن دسترسی ندارند. یکی از مسئولان باشگاه در رابطه با اینکه چرا با مقصران برخورد نمی‌شود، ظهر دیروز به خبر ورزشی گفت: واقعیت این است که از جمع خودمان چنین اخباری منتشر می‌شود. قضیه مربوط به کارمندان جزء هم نیست بلکه یک یا چند نفر از مدیران ارشد باشگاه چنین کاری می‌کنند که عملاً نمی‌توانیم حرفی به آن‌ها بزنیم. ما که نمی‌توانیم خودمان را ضایع کنیم!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-06-08 23:15

افزودن دیدگاه جدید